Brussels hotel laat gasten kennis maken met virtual reality

20 april 2017 | Roy Spijker
Brussels hotel laat gasten kennis maken met virtual reality<

Het Brusselse Hotel BLOOM! kiest in het tiende jaar van haar bestaan als eerste Belgische hotel voor virtual reality. Door middel van een virtual realitybril kunnen gasten het hotel beleven nog voor ze er zijn geweest. “Gasten zijn op zoek naar een unieke ervaring en zoeken hiernaar via social media en online platformen. Virtual reality is hier de volgende stap in,” zegt Caroline Tjeerde, Managing Director van Hotel BLOOM!. 

Gasten die op zoek zijn naar een geschikte locatie voor congressen, vergaderingen en conferenties kunnen de Hotel BLOOM! virtual reality-omgeving downloaden op hun smartphone via de Oculus-app. Door de smartphone in de virtual reality-gear te plaatsen, kan de gast door een controler bepaalde handelingen in virtual reality maken en de diverse ruimtes verkennen. 

Hotel BLOOM! springt hiermee als eerste Belgische hotel op de kar van virtual reality. Het ziet het als de ideale supplementaire manier om gasten aan te trekken. Caroline Tjeerde: “Als business-gasten willen vergaderen, dan moet die ervaring écht de moeite zijn. Ze willen zekerheid dat de ruimtes waar ze belangrijke beslissingen moeten nemen en die de creativiteit moeten stimuleren echt perfect zijn. Virtual reality helpt ze om knopen door te hakken en ons hotel echt te beleven voor ze er zijn geweest."

Het virtuele hotel
De ontbijtruimte van Hotel BLOOM!, net als restaurant SmoodS, de lobby en heel de Experience Floor kunnen virtueel bezocht worden. Deze laatste ruimte kan in verschillende settings worden ingeladen: als Cabaret, theater, als banketzaal… Zeker deze laatste feature maakt de virtual realitybeleving van Hotel BLOOM! erg geschikt voor event-organisatoren.

In de tien jaar van haar bestaan zet Hotel BLOOM! verder in op kunst, design en innovatie. Het hotel opende eind vorig jaar haar Experience Floor met de grootste fresco in een Belgische hotel én een van de grootste en meest performante projectieschermen.

Partners
Hotel BLOOM! ontwikkelde deze technologie samen met het Ierse bedrijf Visrez. Visrez werkt met de grootste hospitality brands ter wereld. Het bedrijf maakt fotorealistische 3D vloerplannen, visuals, video en virtual reality. Sinds 2014 maakte Visrez meer dan drieduizend 3D visuals voor klanten wereldwijd.

Adrian Slobin van SapientNitro, een consultancy bedrijf uit Boston, zegt het volgende over de toekomst van virtual reality in de hotelsector: “In een niet zo verre toekomst draagt iedereen gepersonaliseerde virtual reality gear. De hotelsector zal virtual reality moeten integreren als een extra manier om met potentiële gasten te communiceren. Hotels die op een relevante en originele manier content voor virtual reality-consumenten zullen creëren, zullen zich kunnen onderscheiden van de anderen.”

Hotel BLOOM Brussels from Visrez on Vimeo.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse vakantiegangers verwachten weer te kunnen reizen in 2021  

De coronazomer is voorbij. Na een zomer van thuisblijven, daguitstapjes in eigen land en geklus, verwacht het grootste deel van de Nederlandse vakantiegangers volgende zomer weer normaal te kunnen reizen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl. Meer dan de helft (54%) van de ondervraagden...

Interview Longread
B&B in het Smalste Stukje van Nederland; breed genoeg om volop te genieten

De zon die door het raam naar binnen schijnt, het gefluit van vogels en het gekraai van de haan in de vroege ochtend, dat is wakker worden in één van de drie gastenkamers van B&B ’t Merthoes in het pittoreske Midden-Limburgse plaatsje Susteren. Een bijzonder plekje. Onthaa...

Interview
Is de gast altijd koning?

Soms hebben we het als eigenaren van een gastenverblijf moeilijk met de uitspraak: ‘De gast is altijd koning’. Dat komt omdat we dan meestal direct denken aan de gasten die soms onmogelijke, onrealistische eisen stellen. Gasten waarbij het nooit goed genoeg is en die nooit tevreden te st...

Economie Toerisme
Aantal Nederlandse vakantiegangers bereikt dieptepunt

Het aantal Nederlanders dat in het tweede kwartaal van 2020 op vakantie ging was 65 procent lager dan in het tweede kwartaal van 2019. De daling is veruit het grootst voor vakantiegangers met een buitenlandse bestemming, 98 procent in april en mei. Het aantal Nederlanders dat op vakantie ging in eig...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Horeca krijgt grote klap, maar toont veerkracht

Door de dreiging van coronabesmettingen en vanwege beperkende maatregelen kan de Nederlandse economie nog niet op volle kracht opereren. De aanhoudende onzekerheid door de coronacrisis leidt bovendien tot voorzichtigheid bij bedrijven en consumenten. Hierdoor zullen veel sectoren dit jaar moeizaam h...

Economie
Na recordjaar 2019 keldert toegevoegde waarde toerisme in eerste helft 2020

In het eerste halfjaar van 2020 lag de toegevoegde waarde van de belangrijkste bedrijfstakken in de toerismesector volgens voorlopige cijfers ongeveer 45 procent lager dan in het eerste halfjaar van 2019. Het aantal banen daalde ook, maar minder sterk. In 2019 had de toeristische sector nog een r...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: