Het fijnste Franse restaurant van Nederland, Bistrot Neuf Amsterdam

29 september 2017 | Thijs Jacobs
Het fijnste Franse restaurant van Nederland, Bistrot Neuf Amsterdam<

Vorige week maandag riep de vakjury van ‘Leven in Frankrijk’ Bistrot Neuf uit tot ‘het fijnste Franse restaurant van Nederland’. Bistrot Neuf voelt zich vereerd deze erkenning te krijgen in dezelfde week dat zij haar 8-jarig bestaan vierde.

Bistrot Neuf is ontstaan uit de wens van eigenaar Rex Neve om goed en warm Frans te kunnen lunchen en dineren in Amsterdam. Genieten van goede escargots, hommard, côte de boeuf en huisgemaakte pâtes zoals hij dat tijdens al zijn wijnreizen in Frankrijk graag deed. Dit kon nog volgens Neve nog niet voldoende in de hoofdstad. Dat de vakjury de waardering geeft zelfs landelijk een baken te zijn van goed Frans eten, fijne service en mooie wijn is een ontzettend mooie beloning voor de jaren inzet van het hardwerkende team van ‘Neuf’. Chefs Pascal Tooms en Thijmen Veerman zijn trots dat ze, naast dat ze voor de vierde keer op rij beloond worden met een Bib Gourmand, ook deze prijs uit handen van vakgenoten mogen ontvangen.

Voorzitter

Zoals voorzitter Tom Kellerhuis uit het juryrapport citeerde: "De voortdurend vernieuwde kaart is iedere keer verrassend. En nog altijd is het plek waar je je (internationale) gasten graag mee naar toe neemt: het is hip, bruisend, eigentijds en je kunt er, iedere keer weer, op rekenen dat het eten ver boven het gemiddelde uitsteekt."
De wijnen van Chabrol Wines kregen tevens een speciale vermelding. De Franse ambassadeur Philippe Lalliot reikte de prijs uit aan eigenaar Rex Neve, mede-eigenaar Robert Peppelenbos kon helaas niet aanwezig zijn. "Helaas kon het personeel ook niet komen, want die zijn aan het werk, maar vanavond aan de bar nemen we er eentje", aldus Neve. Wat de avond compleet maakte is dat beste vrienden van Bistrot Neuf, Auberge Jean (voormalig maître van Neuf) & Marie al 1 jaar na opening de publieksprijs mocht ontvangen uit handen van chef Alain Caron. We hopen dat dit voor velen weer aanleiding is de bistrot en de auberge te bezoeken, ze staan (bijna) elke dag voor u klaar!

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: