Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend

15 november 2018 | David Bakker
Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend<

Op 15 november 2018 werd op feestelijke wijze de Grand Opening van het Radisson Blu Hotel, Brugge gevierd. Dit gloednieuwe hotel, dat deel uitmaakt van de site in volle ontwikkeling ‘Nieuw Brugge’,
is voorzien van 109 kamers evenals 6 vergaderzalen. Het hotel ligt op wandelafstand van het historische centrum. Samen met een uiterst goede bereikbaarheid, vormen dit dé troeven van Radisson Blu Hotel,

De ontwikkeling werd gerealisseerd door het Limburgse Group GL, onder leiding van Ghislain Lenaers Het nieuwbouwproject ‘nieuw brugge’ werd opgetrokken op een unieke, centrale locatie aan het station van Brugge aan de Hendrik Brugmanstraat, met als doel de stationsomgeving te herontwikkeling. In 2016 werd gestart met de 3de fase. Naast het Radisson blu hotel, vind je er de kantoren van Proximus en 2 residentiële gebouwen terug. Bovenop het hotel worden 18 luxe appartementen met zicht over het historische centrum van Brugge gebouwd.Over de voorbije fases heen werden ook 250 appartementen met 450 bijhorende ondergrondse parkeerplaatsen en bergingen gerealiseerd. In de huidige fase zijn 48 appartementen voorzien. Op korte termijn worden ook fase 4 en 5 opgestart, opnieuw goed voor ca. 55.000 m2 gemengde ontwikkeling.

GL Hospitality (onderdeel van Group GL) staat in voor de uitbating van de hotels binnen de groep. Deze bestaat momenteel uit 6 verschillende vrijetijds- en zakenhotels in België, met meer dan 150 mensen in dienst te Hasselt, Luik, Wavre en dus Brugge.
“We hebben het genoegen om samen met Radisson Hotel Group, een wereldwijde marktleider in de gastvrijheidsindustrie, een hotel in Brugge te openen dat zich profileert tot de 4* hotelclassificatie. Dankzij deze expansie heeft GL Hospitality voortaan 5 hotels in haar portfolio (met een 6e hotel te openen in 2019). Dit hotel zal voor zowel de toeristische als de zakelijke gast, heel wat mogelijkheden bieden op een markt die zowel nationaal als internationaal erg gegeerd is.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Economie Booking.com
Booking wil af van kwart personeel

Booking.com ontslaat een kwart van het personeel. Wereldwijd werken bij het van origine Nederlandse bedrijf ongeveer 17.500 duizend mensen. Exacte aantallen over de ontslagen ontbreken nog, maar het zou gaan om tussen de vier,- en vijfduizend medewerkers, zo meldt de NOS. "Helaas moeten we d...

Columns
Column: Het komt wel goed

Wat is dat toch met mensen, dat ze menen dit te moeten zeggen als dingen tegen zitten? Ik zag het laatst ook weer in een serie die ik keek. Een hele heftige scene, er overleed iemand en op het moment dat de hele familie zat te snikken om het verlies, komt iemand met de opmerking:’ Het komt wel...

Economie Longread
Horecarapport ABN AMRO: relatief weinig faillissementen, ondernemersvertrouwen historisch laag

Restaurants, hotels, vakantieparken, bioscopen en reisondernemers zijn hard geraakt door de coronacrisis. In deze Stand van de Leisure duidt ABN AMRO de impact van het virus en de bedreigingen en de kansen die eruit voortvloeien. Onderaan dit bericht vindt u grafieken en tabellen van het rapport ...

KHN
KHN en overheid weer in gesprek

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) gaat opnieuw in gesprek met de overheid om te praten over de geldende coronamaatregelen. Het kort geding dat de brancheorganisatie tegen de staat had aangespannen, met als inzet versoepeling van de maatregelen, wordt tot 8 augustus aangehouden. KHN en de overhei...

Hotel
Dit zijn de 10 potentieel meest vieze items op de hotelkamer

Uit onderzoek onder Britten wordt bedlinnen door 92% van hen beschouwd als een van de vuilste zaken die in de hotelkamer kan worden aangetroffen. 87% van de Britse hotelgasten zal het linnen voor gebruik dan ook controleren. Opmerkelijk detail: bijna de helft van de Britten zal 30 minuten lang hun ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: