Alternatieve accommodaties voor Booking.com steeds belangrijker

Auteur: Thijs Jacobs
OTA's 8 maart 2019
Alternatieve accommodaties voor Booking.com steeds belangrijker

Bij Booking.com wordt vast een klein feestje gevierd. Het bedrijf heeft immers voor het eerst de inkomsten die werden behaald uit het aanbod van alternatieve accommodaties bekendgemaakt. En deze cijfers gaan door het dak! Olivier Grémillon is vice-president van de home division en werkte eerder bij Airbnb. Wellicht is zijn expertise de drijvende kracht achter deze groei.

De divisie boekte in 2018 een omzet van 2,8 miljard dollar. Dit is twintig procent van de totale omzet van Booking.com in hetzelfde jaar. De groei is hiermee sneller dan de geconsolideerde groei van het bedrijf. In het derde kwartaal van 2018 werd de mijlpaal van meer dan 1 miljard dollar aan inkomsten (alleen al in dat kwartaal!) bereikt, zo lezen we op 4hoteliers.com. 

Alternatieve accommodaties in trek

Maar liefst 40 procent van de actieve klantenbasis van Booking.com heeft op een bepaald punt binnen de afgelopen 12 maanden een alternatieve accommodatie geboekt. Het aanbod is met 5,7 miljoen 'listings' dan ook bijzonder hoog. Hiermee is Booking.com dus niet alleen een gigant binnen de traditionele hotellerie, maar ook in het segment van alternatieve verhuur.

Overig nieuws