Hosts worden belangrijker op platform van Booking.com

5 februari 2020 | Thijs Jacobs

Booking.com brengt reizigers, nog voordat ze boeken, in contact met hun hosts om de mogelijkheid tot vragen stellen over accommodatie en omgeving nog eenvoudiger te maken. Onderzoek van Booking.com toont aan dat meer dan de helft (53%)1 van de Nederlandse reizigers van plan is om te verblijven in een accommodatie met een gastvrouw of een gastheer, oftewel een ‘host’.

Bovendien vindt een kwart van de Nederlandse reizigers dat een gastvrije host de belangrijkste factor is bij het kiezen van een vakantiehuis. Zo kan een verblijf met een host extra voordelen bieden voor reizigers. Denk bijvoorbeeld aan insider tips voor het optimaal ontdekken van de lokale cultuur.

Om het voor iedereen makkelijker te maken de wereld te beleven, investeert Booking.com continu in technologie om de last uit reizen te halen. De optie om het profiel van de host te bekijken is nu uitgebreid naar alle accommodatietypes die dat toestaan. Hierin vertelt de host meer over zichzelf, de unieke kenmerken van de accommodatie en de omgeving. Ook de mogelijkheid tot contact opnemen met de host is nu vergemakkelijkt om reizigers te voorzien van de juiste informatie, nog voordat ze hun accommodatie boeken. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse reizigers die het belangrijk vinden om gemakkelijk en direct met hun host te kunnen communiceren.

Om zo veel mogelijk uit een reis te halen, deelt Booking.cm de volgende vier tips:

Profiteer van de lokale kennis van je host door voorafgaand aan de reis al naar tips, gepersonaliseerde gidsen en routebeschrijvingen te vragen.
Voorkom dat je teveel in je koffer stopt: vraag je host vooraf wat er allemaal in de accommodatie aanwezig is. Wellicht kan je zware spullen als toiletartikelen, handdoeken, elektronische apparatuur en reisadapters thuislaten.
Zie je verblijf als een kans om een vreemde taal te oefenen: spreek met je host in hun moedertaal.
Ontdek meer over de omgeving van je vakantiehuisje door gebruik te maken van het hostprofiel en de interactieve kaart van Booking.com. Zo ga je met een gerust gevoel op reis, en begint je vakantie al vóór het boeken!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Airbnb
Toeristenbelasting voor Airbnb-verhuur Haarlem eenvoudiger

De gemeente Haarlem heeft een overeenkomst gesloten met het verhuurplatform Airbnb, waarbij is geregeld dat het platform per 1 januari 2021 de toeristenbelasting rechtstreeks int bij de verhuurder. De toeristenbelasting wordt daarna door Airbnb afgedragen aan Cocensus, de uitvoeringsorganisatie voor ...

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Interview Longread
B&B Bij het Struinpad: een oase van rust en groen in het Land van Cuijk

Kom tot rust in het gemoedelijke Brabantse dorp Wilbertoord. Kom genieten van de Brabantse gastvrijheid, overgoten met een heerlijk Bourgondisch sausje. Hier gaan natuur en historie hand in hand. Wilbertoord is een ontginningsdorp in de Brabantse gemeente Mill en Sint Hubert. Wilbertoord vormt, m ...

Economie Achtergronden
ING is positiever over economisch herstel

Het komende jaar groeit de Nederlandse economie naar verwachting van het ING Economisch Bureau met 2,6%, na krimp van 4,3% in 2020. Daarmee is het bbp in het vierde kwartaal van 2021 terug op 99% van het niveau van voor de coronacrisis. Het voorziene herstel is in 2021 dus nog niet volledig, maar we ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Heropening horeca blijft dit jaar nog zeer onzeker

Of de horeca open kan met Kerst blijft nog steeds de vraag. De persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge van gisterenavond heeft nog geen perspectief op heropening geboden. Volgens het kabinet is er nog een lange weg te gaan en over Sinterklaas en Kerst is nog niets te zeggen, behalve d ...

Columns
Communiceren kun je leren

“Ik vind het moeilijk om te communiceren met mijn doelgroep, want ik ben niet zo goed in pakkende teksten schrijven.” Herkenbaar? Wat als je weet dat communicatie in veel meer zit dan schrijven. Er zijn heel veel manieren om met jouw gasten te communiceren. Kies vooral datgene wat bij je ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: