HotelSpecials wint award voor Beste gebruik van Search in travel

24 november 2017 | Roy Spijker

HotelSpecials heeft de Dutch Search Award binnen weten te halen voor de categorie ‘Beste gebruik van Search in Travel’. Het in Haarlem gevestigde boekingsbedrijf verslaat hiermee de concurrenten OAD en Weekendjeweg. 

De Dutch Search Awards zet de topspelers van de Nederlandse searchindustrie in de spotlight. Diverse online marketing bureaus, merken en professionals kunnen cases insturen voor deelname. Deze inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige, uiteenlopende jury. Op 23 november 2017 vond de uitreiking plaats, waarop HotelSpecials met de prijs naar huis ging.

De Hotel Score

De case waarmee HotelSpecials de jury heeft overtuigd betreft de Hotel Score. In plaats van te kijken naar trends in het verleden, kijkt de Hotel Score vooruit op resultaten om zo de conversie te verhogen. Ieder hotel krijgt via een complexe formule een score toegekend, op basis van beschikbaarheid, extra’s, prijs, aantal nachten en het zoekgedrag. Op basis van deze score worden de hotels in de zoekresultaten automatisch gerankt. Zo ziet de boeker het best beschikbare hotel als eerst. Deze automatisering scheelt het online marketing team maar liefst 20 werkuren in de week en is ook al doorvertaald naar een versie voor display marketing. Marketingkosten worden zo effectief ingezet, alsmede de werkuren. 

Automatisering binnen digital marketing is de laatste tijd een hot topic. Iedereen heeft het erover, maar praktische voorbeelden zijn nog schaars. Voor HotelSpecials is dit een bevestiging dat zij op de juiste weg zijn. Zij hopen andere bedrijven te inspireren om ook meer aan de slag te gaan met data, om zo het aanbod beter aan te laten sluiten op de wens van de consument. ‘Met winst op zak zijn we natuurlijk nog niet klaar. We kunnen de Hotel Score die we hebben ontwikkeld nog verder optimaliseren en datzelfde kunnen we ook doen binnen andere marketingkanalen waarbij we die score gebruiken. Het is een mooie mijlpijl en dat motiveert ons om hiermee verder te gaan’, zegt Online Marketing Manager Alain Manche. 

Over HotelSpecials

HotelSpecials is opgericht in 2002 en is onderdeel van BookerZzz. Het bedrijf heeft de volgende labels: HotelSpecials.nl, HotelSpecials.be, HotelSpecials.de, HotelSpecials.at en HotelSpecials.se. Het boekingsbedrijf werkt nauw samen met vele hotels in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Scandinavië en het aantal partners groeit iedere dag. Het succes van HotelSpecials zie je terug in de naam. HotelSpecials biedt met hun unieke specials altijd iets extra’s aan, van een gratis ontbijt of diner tot een gratis nacht.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends
#TravelBrag nieuwe trend bij millenniumgeneratie

‘Travelbragging’ op social media, opscheppen over de reizen die je maakt, is de nieuwe trend onder millennials. Dit blijkt uit onderzoek van de mobiele Travel Tracker van Hotels.com®*. #TravelBrag levert ‘likes’ op, 22% van de jongeren geeft toe dat ze op vakantie drie uu...

Airbnb Internationaal
Airbnb-verhuur mag weer in Berlijn

Sinds mei 2016 was het in de Duitse stad Berlijn verboden om volledige appartementen met een woonbestemming re verhuren aan toeristen. De deelstaatregering is echter tot inkeer gekomen en laat huurders en eigenaren van huizen en appartementen straks de woning 60 dagen per jaar verhuren via Airbnb en...

Columns Hans Poortvliet
Column Hans Poortvliet: Een jaar verder, geen weekend meer...

Hans Poortvliet was directeur van HSMAI. In 2015 maakt hij samen met zijn vrouw Jolanda de beslissing om medio 2016 een bed & breakfast te beginnen in Spanje. Voor Bed & Breakfast schrijft hij maandelijks een column over het wel en wee van het runnen van een bed & breakfast in Spanje. ...

Airbnb Tech
Airbnb wil augmented reality inzetten voor consumenten

Airbnb gaat de gebruikers van het platform meer bieden dan de 2D-afbeeldingen. Airbnb heeft immers aangekondigd dat het virtual reality in gaat zetten om consumenten een betere indruk te kunnen geven van de properties die op het platform staan. Vroeg stadium Het duurt nog even voordat we met z...

Tech
Malware injecteert extra velden op website Booking.com en banken

Nederlandse internetgebruikers bleken gisteren doelwit te zijn geworden van een ingenieuze DHL-mail met malware. Wanneer gebruikers op de link klikten, werd de zogenaamde Zeus Panda bankmalware actief. Niet alleen op websites van banken, maar ook op verschillende webwinkels werden extra velden in de...

Achtergronden Tech
Hoe ziet zakelijk reizen er in 2018 uit?

Hoe ziet zakelijk reizen er in 2018 uit? En in 2030? BCD Travel heeft zijn business- en technologie-experts gevraagd naar hun voorspellingen voor zakenreizen in de nabije en verre toekomst. Onder andere artificial intelligence (AI) en machine learning komen aan bod, net zoals beveiliging van persoon...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: