Uitblinkers: Vijf vragen aan Logement No5

19 juni 2017 | José Mast

Beginners en oudgedienden sieren de lijst van Het Beste Bed & Breakfast van Nederland. Allemaal werken ze hard aan hun eigen gastvrijheidsaanpak in vijf totaal verschillende omgevingen. De komende vijf weken plaatsen een interview met één van deze uitblinkers. Vandaag: Logement No5 in Assen.

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE UITGAVE VAN BED & BREAKFAST

Logement No5 in Assen

Aantal tulpen: 5
Aantal suites: 2 
Appartementsprijs: €114 (op basis van twee personen, eigen sanitair en incl. ontbijt)
Begonnen in: 2015
Bezetting: 75 à 80%

Wat onderscheidt Logement No5 van de concurrent?
Yvonne Rengelink: "Onze gasten roemen onze gastvrijheid, oog voor detail, sfeer (van inrichting), en de aandacht en kwaliteit die wij aan onze ontbijten en tapas besteden. Wij zeggen altijd dat wij een beleving verkopen. Het is meer dan het aanbieden van een overnachting. Het is het totaalconcept wat maakt dat gasten het bij ons zo naar hun zin hebben."

Wat is er verbeterd bij de laatste verbouwing/restyling?
"In september 2015 is de eerste suite opengegaan, in januari 2016 de tweede. Alles is dus nog zo goed als nieuw!"

Welk type gast is uw doelgroep? 
"Vooral stelletjes die er even tussenuit willen zonder kinderen. Ze zoeken een luxe plek waar ze samen kunnen genieten en verwend worden. Een tweede doelgroep is de zakelijke gast. Zij overnachten graag in de huiselijke omgeving van een eigen zit- en slaapkamer."

Wat is uw succesvolste arrangement? 
"Het tapasarrangement. In de suites staat in de slaapkamer een tweepersoons jacuzzi/whirlpool. Wij hebben een decoratieve houten plank gemaakt die over de whirlpool heen geplaatst kan worden. Gasten kunnen deze tapasplank bestellen bij hun verblijf. De plank zetten wij vol met koude en warme hapjes die ze vervolgens samen met een fles wijn of iets anders kunnen nuttigen in bad. Gasten vinden het een unieke beleving. Wie eet er nu thuis (samen) in bad?"

Welke promotiekanalen gebruik u?
"Bedandbreakfast.nl en Bedandbreakfast.eu, Booking.com, Airbnb, bed-en-breakfast.nl, kortverblijf.nl, VVV, Drenthe.nl."

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: