3 tips van Expedia voor hoteliers

17 december 2015
3 tips van Expedia voor hoteliers

Tijdens de jaarlijkse partnerconventie in Las Vegas presenteerde Expedia haar visie op de reismarkt. Daarbij kwamen drie
tips naar voren voor hoteliers.

*1. Go mobile*
President en CEO Dara Khosrowshahi herinnert hoteliers er aan hoe belangrijk het voor hotels is om op mobile aanwezig te zijn. Niet alleen omdat de smartphone meer en meer gebruikt wordt voor hotelboekingen, maar ook omdat gasten uren aan hun mobile divices spenderen en er meer kans is om via mobile gevonden te worden dan via een ander kanaal. Alleen 'mobile presence' is echter niet genoeg. Belangrijker is een cross-platform compatibiliteit. "Een hotel moet in staat zijn om een ervaring te creëeren die op elk device hetzelfde is. "We hebben ontdekt dat 48 procent van onze klanten die een hotel boeken via Expedia maar liefst twee of drie devices hebben gebruikt voor die boeking."
Cyril Ranque, Expedia’s president van lodging partner services, deelde data waaruit blijkt dat hoewel het gebruik van mobiel toeneemt bij reizigers die op zoek zijn naar hotels, mobiele gebruikers minder hotels bekijken dan desktopgebruikers. "Dit betekent dat je een duidelijke, sterke mobiele strategie moet hebben om er zeker van te zijn dat je hotel door de klant bekeken wordt", vertelt hij.

*2. Content is belangrijker dan ooit*
Hoge kwaliteit content en fotografie om je hotel te promoten zijn zeer belangrijk. John Kim, chief product officer bij Expedia, vertelt dat door de 'overload' van content kwaliteit en dosering zeer belangrijk zijn. "De productie van content wereldwijd explodeert, ik noem het ook wel de 'content shock'. Hij stelt dat elk hotel dat content produceert moet nadenken over het feit dat de kans groter wordt dat hun content niet gezien wordt en dat de kwaliteit van de content hoger moet zijn zodat hotels er aan kunnen verdienen.

*3. Zet in op internationale bezoekers*
Hotels.com senior vice president Neha Parikh deelde tips over hoe hoteliers de groeiende, lucratieve groep van internationale reizigers kan trekken. Belangrijk is om de markt van het betreffende land te kennen. "Pas de marketingstragie aan op het betreffende land." Daarnaast is goede content belangrijk want internationale reizigers willen bevestiging van waar ze heen gaan. "Als mensen zoeken op Hotels.com voor een hotel in het buitenland, dan kijken ze naar 25 procent meer foto's dan gemiddeld." Daarnaast is het volgens Parikh belangrijk om aanbiedingen te doen. "Deze groep reizigers is 30 procent meer geneigd om op een deal in te gaan dan reizigers die een hotel zoeken in hun thuisland."

~Christel Tuin~

Overig nieuws