5 tips om online meer succes te hebben

21 maart 2018 | Thijs Jacobs

Een website bouwen kan iedereen tegenwoordig. gevonden worden is fors moeilijker, mede omdat Google de parameters steeds bijstelt en die niet prijsgeeft. Eén ding is zeker: SEO, en daarmee ook goede content, is van belang!

1. Content 

Google geeft websites met goede content, met waardevolle en unieke content dus, een hogere ranking. Houd er ook rekening mee dat invloeden uit social media en een hoge mate van interactie meewegen!

2. Bouw een community

Eenrichtingsverkeer behoort tot het verleden, zeker online. Tegenwoordig is drierichtingsverkeer eigenlijk het beste: jij plaatst content, een gebruiker reageert en vervolgens reageert een andere gebruiker daar weer op. Bedrijven als Facebook en Zoover zijn er groot mee geworden binnen hun eigen markt, maar ook als horecaondernemer kun je deze interactie een positief effect laten hebben op je bedrijfsvoering. Nothing beats communication!

3. Leg een mooie mailinglijst aan

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zijn trucjes om een mooie mailinglijst aan te leggen. Facebook is hier uitermate voor geschikt; zeker als je een 'opt-in'-actie opzet. Zorg voor een goede landingspagina met een strakke visuele lay-out en een goede actie. Heb je iets weg te geven? dan haal je gegarandeerd veel adressen binnen. 

4. Focus op ondernemer, niet op onderneming

We hebben vaak de neiging om enkel ons bedrijf sterk neer te zetten. Goed idee, maar een onderneming spreekt niet zo aan als een ondernemer en de mensen binnen je bedrijf. Niet voor niets doen mensen het goed op de cover van een blad. Een band opbouwen met je achterban is cruciaal, en dat doe je als ondernemer, niet als onderneming... 

5. Entertain je online gasten!

Entertainment is belangrijk. Ook online. Denk aan een mooie video, een give-away, een kijkje achter de schermen... Daar hebben we weer die achterban, die community. Zonder hen red je het niet. 

 

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: