Online check-in bij 1000 Accor hotels

30 april 2014
Online check-in bij 1000 Accor hotels

Accor kondigt de lancering aan van haar wereldwijde online check-in-systeem. Vooraf online inchecken, bespaart gasten tijd bij aankomst en vertrek. Administratieve handelingen worden
door de service beperkt. Accor streeft er naar om voor eind 2014 de service te implementeren in minimaal 30% van haar 3.600 hotel.

*47% via mobiele telefoons*
Meer dan twee miljard mensen zijn in het bezit van een smartphone. Daarbij verloopt ruim 47% van de reiszoekopdrachten via mobiele telefoons. De smartphone is belangrijk bij de voorbereiding en organisatie van een reis. De online check-in van Accor speelt hierop in.

*Welkom via sms*
Na de boeking, worden hotelgasten twee dagen voor aankomst uitgenodigd om online in te checken. Op de dag van aankomst ontvangen ze een welkomstbericht via sms. Deze bevestigt de kamer, geeft aan dat de sleutel klaar ligt en toont praktische reisinformatie zoals transport-services naar het hotel, toegangscodes tot de parkeerplaats et cetera.

*factuur per mail*
Bij aankomst krijgt de gast de sleutel. Inchecken is overbodig. De hotelier kan zijn tijd gebruiken om gehoor te geven aan wensen of vragen van de gasten. Om uit te checken, levert men de sleutel weer in. De factuur wordt vervolgens per email verzonden.

*Loyaltiteitskaart*
De online check-in is beschikbaar voor reizigers die boeken via de websites, mobiele applicaties, telefonisch of een loyaltiteitskaart bezitten.

“Gasten boeken vaker online en verwachten sneller e service. De online check-in procedure maakt dit mogelijk. Het bespaart tijd, en geeft hotelpersoneel tijd voor persoonlijk contact met de gast. Dat is waar ons innovatiebeleid om draait: het verbeteren van de hotelervaring. Voor, tijdens en na het verblijf. Dankzij deze instelling loopt Accor digitaal voorop”, verklaart Vivek Badrinath, Deputy Chief Executive Officer, Marketing, Digital Solutions, Distribution en Information Systems.

*WK voetbal*
Het nieuwe systeem is getest in circa 20 vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Het concept wordt nu ingezet in 60 hotels in 13 landen. In Brazilië, waar Accor marktleider is, zullen nagenoeg alle vestigingen in de gaststeden voor het WK voetbal in juni 2014 aangesloten zijn bij de dienst.
“De eerste resultaten vanuit reeds aangesloten hotels zijn zeer positief. Meer dan 90% van de gasten is van plan het gebruik van de service te herhalen. Wachtrijen worden kleiner en hoteliers hebben meer aandacht voor hun gasten. Ze kunnen zichzelf volledig overgeven aan hun passie: het werk als gastheer”, verklaart Christine Pouletty, Project Manager.

Overig nieuws