B&B-eigenaren stappen over op professionele hotelsoftware

14 september 2018 | redactie

De professionalisering van de B&B-markt is een feit. De veranderingen in de markt, de versnelde communicatie en de nieuwe verkoopmethodes eisen dat de B&B-eigenaar zich aanpast. Succesvol zijn in deze markt betekent innoveren. Het is daarom ook niet vreemd dat B&B-eigenaren steeds vaker overstappen op gedegen en succesvolle IT-oplossingen uit de hotelbranche.

“We worden steeds vaker gebeld door B&B-eigenaren die onze hoteloplossing willen leren kennen. Ze zijn gewend aan specifieke B&B-oplossingen en zijn vaak erg verbaasd dat professionele oplossingen voor hotels, zoals Oscar, gedegener en zelfs goedkoper zijn”, aldus Jankees Korstanje, CEO van Redforts Software, een bedrijf dat sinds 2010 een all-in-one softwaredienst levert aan hotels in 25 verschillende landen.

Geavanceerde functies

Gebruik kunnen maken van geavanceerde functies die voor de hotelbranche zijn ontwikkeld, is dan ook een zegen voor de B&B-eigenaar. Of je nu een hotel van 100 kamers hebt of een B&B van 6, iedere serieuze onderneming heeft een effectieve en robuuste software oplossing nodig. Geen IT-zorgen en de zekerheid van een professionele dienst is de sleutel tot succes.

Martin en Mariëlle Plant, de  trotse eigenaren van 'Pension 't Overleg', waren één van de eersten die dit inzagen: “Een paar jaar geleden zijn we gestart met Redforts. Wat een verademing was dat om ineens niet meer bang te hoeven zijn voor overboekingen. Oscar geeft ons zoveel rust en overzicht.”

Toen ze vorig jaar de kans kregen om hun bedrijf uit te breiden en, met de aankoop van 'de Natte Pij', van 5 naar 19 kamers te gaan, twijfelden ze geen moment: “Het was voor ons geen moeilijke keuze om na de uitbreiding van ons bedrijf, met Redforts verder te gaan. Redforts heeft goed meegedacht hoe we het makkelijkst deze overstap konden maken.”

Gemakkelijk te hanteren

Eenvoud van implementatie en goede ondersteuning is van groot belang. Mariëlle is tevreden: “De samenwerking met Redforts is en was altijd al goed.  De medewerkers achter de receptie waren snel gewend aan het systeem en ervaren het programma als uitermate prettig en makkelijk te hanteren.”

Redforts biedt dan ook de functionaliteit die nodig is voor professioneel beheer. “Een makkelijk systeem waarbij de bezetting van onder andere kamers, ontbijt, lunch en de schoonmaak in een overzichtelijk programma staan is fundamenteel”, aldus Mariëlle Plant.

Jankees Korstanje van Redforts ziet een logische tendens: “We hebben de laatste paar jaar veel kleine B&B-beheeroplossingen op de markt zien komen. We verwachten echter dat de komende jaren, steeds meer B&B-eigenaren over zullen stappen naar meer gedegen hoteloplossingen, de markt vraagt daar nu eenmaal om”.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Toerisme Achtergronden BUAS
Nieuw UNWTO-rapport biedt steden hulp bij beheersen impact overtoerisme

Een nieuw rapport van de World Tourism Organization (UNWTO) biedt ondersteuning bij het beheersen van de groeiende toeristenstromen in stedelijke gebieden en de impact hiervan op de betrokken steden en bewoners. 'Overtourism? Understanding and managing urban tourism growth beyond perceptions'...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Utrecht) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaar...

Amsterdam Overheid
Gemeente Amsterdam wil einde misstanden housekeeping in hotels

Amsterdam gaat de misstanden binnen de hotelschoonmaak aanpakken. Deze misstanden zijn schijnbaar aan de orde van de dag en de gemeente gaat een einde maken aan de te hoge werkdruk en het werken onder het minimumloon. Het CDA stelde schriftelijke vragen aan het college, zo lezen we op de website van...

Achtergronden Internationaal
Zwerfkat maakt eetzaal van hotel onveilig

Dit weekend zorgde een kat voor behoorlijk wat opschudding in een ibis-hotel in De Panne, België. Op de website hln.be lezen we dat het beestje rond acht uur de eetzaal binnendrong en weigerde te vertrekken, de aansporingen van het aanwezige personeel ten spijt. Brandweer Vervolgens belde...

Advertorial
't Fortuin is synoniem voor geluk en kapitaal

Het voormalige hotel-restaurant ’t Fortuin is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Iemand die met liefde en passie in het rijksmonumentale pand wil wonen en werken. Treffender kan een naam voor een monumentaal pand als dit niet zijn. Een eeuwenoud object, ooit gesticht door herbergier Jan Wille...

Columns Blog
Column: nu eens zelf op vakantie

Genietend van een welverdiende vakantie aan de Spaanse kust kijken wij terug op een schitterende huwelijksdag en citytrip met onze kinderen naar New York. Een vakantie die dit jaar dus wel op een hele speciale manier begon. Vakantie. Vroeger nog weleens spontaan bedacht. Tegenwoordig strak georga...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: