B&B-eigenaren stappen over op professionele hotelsoftware

27 september 2018 | redactie

De professionalisering van de B&B-markt is een feit. De veranderingen in de markt, de versnelde communicatie en de nieuwe verkoopmethodes eisen dat de B&B-eigenaar zich aanpast. Succesvol zijn in deze markt betekent innoveren. Het is daarom ook niet vreemd dat B&B-eigenaren steeds vaker overstappen op gedegen en succesvolle IT-oplossingen uit de hotelbranche.

“We worden steeds vaker gebeld door B&B-eigenaren die onze hoteloplossing willen leren kennen. Ze zijn gewend aan specifieke B&B-oplossingen en zijn vaak erg verbaasd dat professionele oplossingen voor hotels, zoals Oscar, gedegener en zelfs goedkoper zijn”, aldus Jankees Korstanje, CEO van Redforts Software, een bedrijf dat sinds 2010 een all-in-one softwaredienst levert aan hotels in 25 verschillende landen.

Geavanceerde functies

Gebruik kunnen maken van geavanceerde functies die voor de hotelbranche zijn ontwikkeld, is dan ook een zegen voor de B&B-eigenaar. Of je nu een hotel van 100 kamers hebt of een B&B van 6, iedere serieuze onderneming heeft een effectieve en robuuste software oplossing nodig. Geen IT-zorgen en de zekerheid van een professionele dienst is de sleutel tot succes.

Martin en Mariëlle Plant, de  trotse eigenaren van 'Pension 't Overleg', waren één van de eersten die dit inzagen: “Een paar jaar geleden zijn we gestart met Redforts. Wat een verademing was dat om ineens niet meer bang te hoeven zijn voor overboekingen. Oscar geeft ons zoveel rust en overzicht.”

Toen ze vorig jaar de kans kregen om hun bedrijf uit te breiden en, met de aankoop van 'de Natte Pij', van 5 naar 19 kamers te gaan, twijfelden ze geen moment: “Het was voor ons geen moeilijke keuze om na de uitbreiding van ons bedrijf, met Redforts verder te gaan. Redforts heeft goed meegedacht hoe we het makkelijkst deze overstap konden maken.”

Gemakkelijk te hanteren

Eenvoud van implementatie en goede ondersteuning is van groot belang. Mariëlle is tevreden: “De samenwerking met Redforts is en was altijd al goed.  De medewerkers achter de receptie waren snel gewend aan het systeem en ervaren het programma als uitermate prettig en makkelijk te hanteren.”

Redforts biedt dan ook de functionaliteit die nodig is voor professioneel beheer. “Een makkelijk systeem waarbij de bezetting van onder andere kamers, ontbijt, lunch en de schoonmaak in een overzichtelijk programma staan is fundamenteel”, aldus Mariëlle Plant.

Jankees Korstanje van Redforts ziet een logische tendens: “We hebben de laatste paar jaar veel kleine B&B-beheeroplossingen op de markt zien komen. We verwachten echter dat de komende jaren, steeds meer B&B-eigenaren over zullen stappen naar meer gedegen hoteloplossingen, de markt vraagt daar nu eenmaal om”.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Events Rotterdam
Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakb...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Niet alleen de lakens worden (wit)gewassen in Amsterdams hotel

Als je een exploitatie- of DHW-vergunning aanvraagt, controleert het bestuursorgaan onder andere je ‘integriteit’. Als hij daaraan twijfelt, is er misschien wel een reden om je aanvraag af te wijzen. Voor de zekerheid kan het bestuursorgaan je aanvraag ter controle doorsturen naar het La...

Hotelketens Achtergronden
Invast Hotels - Nederlandse Hotelsteden Index 2019: Amsterdam aan kop, Amersfoort verrassend derde

In het grootste gedeelte van de steden wordt een bezettingsgraad tussen 75% en 80% behaald. Verder is opmerkelijk dat Amersfoort een relatief hoge bezettingsgraad heeft behaald in 2018. In de volgende grafiek wordt de gemiddelde kamerprijs weergegeven. Hiermee wordt duidelijk dat hoewel Amersfoort e...

Economie Toerisme
Aantal overnachtingen in eerste kwartaal toegenomen

Het aantal overnachtingen in de Nederlandse logiesaccommodaties bedroeg in het eerste kwartaal van dit jaar 18,3 miljoen. Dat is bijna de helft meer (46 procent) dan in dezelfde periode in 2012, toen 12,6 miljoen gasten in de logiesaccommodaties verbleven. Door de toename van het aantal hotelovernac...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: