B&B-eigenaren stappen over op professionele hotelsoftware

27 september 2018 | redactie

De professionalisering van de B&B-markt is een feit. De veranderingen in de markt, de versnelde communicatie en de nieuwe verkoopmethodes eisen dat de B&B-eigenaar zich aanpast. Succesvol zijn in deze markt betekent innoveren. Het is daarom ook niet vreemd dat B&B-eigenaren steeds vaker overstappen op gedegen en succesvolle IT-oplossingen uit de hotelbranche.

“We worden steeds vaker gebeld door B&B-eigenaren die onze hoteloplossing willen leren kennen. Ze zijn gewend aan specifieke B&B-oplossingen en zijn vaak erg verbaasd dat professionele oplossingen voor hotels, zoals Oscar, gedegener en zelfs goedkoper zijn”, aldus Jankees Korstanje, CEO van Redforts Software, een bedrijf dat sinds 2010 een all-in-one softwaredienst levert aan hotels in 25 verschillende landen.

Geavanceerde functies

Gebruik kunnen maken van geavanceerde functies die voor de hotelbranche zijn ontwikkeld, is dan ook een zegen voor de B&B-eigenaar. Of je nu een hotel van 100 kamers hebt of een B&B van 6, iedere serieuze onderneming heeft een effectieve en robuuste software oplossing nodig. Geen IT-zorgen en de zekerheid van een professionele dienst is de sleutel tot succes.

Martin en Mariëlle Plant, de  trotse eigenaren van 'Pension 't Overleg', waren één van de eersten die dit inzagen: “Een paar jaar geleden zijn we gestart met Redforts. Wat een verademing was dat om ineens niet meer bang te hoeven zijn voor overboekingen. Oscar geeft ons zoveel rust en overzicht.”

Toen ze vorig jaar de kans kregen om hun bedrijf uit te breiden en, met de aankoop van 'de Natte Pij', van 5 naar 19 kamers te gaan, twijfelden ze geen moment: “Het was voor ons geen moeilijke keuze om na de uitbreiding van ons bedrijf, met Redforts verder te gaan. Redforts heeft goed meegedacht hoe we het makkelijkst deze overstap konden maken.”

Gemakkelijk te hanteren

Eenvoud van implementatie en goede ondersteuning is van groot belang. Mariëlle is tevreden: “De samenwerking met Redforts is en was altijd al goed.  De medewerkers achter de receptie waren snel gewend aan het systeem en ervaren het programma als uitermate prettig en makkelijk te hanteren.”

Redforts biedt dan ook de functionaliteit die nodig is voor professioneel beheer. “Een makkelijk systeem waarbij de bezetting van onder andere kamers, ontbijt, lunch en de schoonmaak in een overzichtelijk programma staan is fundamenteel”, aldus Mariëlle Plant.

Jankees Korstanje van Redforts ziet een logische tendens: “We hebben de laatste paar jaar veel kleine B&B-beheeroplossingen op de markt zien komen. We verwachten echter dat de komende jaren, steeds meer B&B-eigenaren over zullen stappen naar meer gedegen hoteloplossingen, de markt vraagt daar nu eenmaal om”.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: