B&B's laten online nog veel kansen onbenut

10 augustus 2018 | David Bakker

Online zichtbaarheid is in deze tijd essentieel en bepaalt het succes van je B&B. Als jouw ideale gast je niet kan vinden, of je website is erg verouderd, dan gaan ze naar de concurrent.

Wat zoekt jouw ideale gast?

Jouw ideale gast wil in korte tijd alle noodzakelijke informatie kunnen vinden en wil mooie foto’s zien. Hoe ziet de omgeving eruit? Hoe zien de kamers eruit? Wie zijn de eigenaren, wat is hun verhaal? Wat is er te doen in de omgeving? Jouw ideale gast zoekt iets om over die streep getrokken te worden om juist jouw B&B te boeken. Jouw ideale gast wil zich identificeren met jouw B&B. Een gast kijkt en boekt ook veel eerder op een website van de B&B dan via een boekingssite als deze hem of haar aanspreekt. Duurt het te lang of zien ze niets wat hen bevalt dan stoppen ze met lezen, boeken ze niet en zoeken dus verder.

De investering verdient zichzelf terug

"Investeren is te duur, geen budget voor, is niet nodig of ik doe het liever zelf." Deze bezwaren hoor ik regelmatig, maar als je bedrijf hierdoor meer zichtbaarheid krijgt en goed gevonden wordt door jouw ideale gast, dan verdient de investering zich snel terug.

Jij hebt waarschijnlijk geen tijd om je bezig te houden met de inhoud van je website, foto’s, video’s en blogs. Dus veroudert jouw website, komen er minder website bezoekers en boeken er dus minder gasten.

“Zorg dat de gast het bezoek ziet als een cadeautje. Daarmee creëer je een voorsprong op de concurrentie.” Dit is mij bijgebleven uit een vorig artikel door Daniëlla Weber. Vertel wat er in de omgeving te doen is, een leuke jaarmarkt of een concert, mooie wandel- en fietsroutes, dit is wat jouw ideale gast wil zien. Maar dan moet je wel gevonden willen en kunnen worden. Door te zorgen voor mooie foto’s vertel je al veel en heb je minder tekst nodig. Door af en toe een leuke persoonlijke blog of video te posten, laat je al meer zien wat het aantrekkelijker kan maken voor je gast om precies voor jouw B&B te kiezen.

Social media

Social media is een ideale manier om jouw gast constant op de hoogte te houden. Zo blijf je onder de aandacht en houd je potentiële bezoekers betrokken. Je hebt speciale tools om alles zo in te plannen dat je hier niet constant naar hoeft om te kijken. Stuur af en toe een nieuwsbrief met leuke feiten, activiteiten of een leuke actie. Het kan even duren maar ineens ziet jouw gast een bericht en ontstaat wellicht het idee om te boeken bij jouw B&B.

Denk je nu aan de passie waarmee je begon met jouw B&B? Is jouw website aan vernieuwing toe of wil je juist een nieuwe website? Ik kom graag met je in contact om te praten over jouw online zichtbaarheid. Vraag een gratis informatiegesprek aan via info@maureensofficesupport.nl.

Al benieuwd? Neem dan vast een kijkje op: www.maureensofficesupport.nl.

 

Een zonnige groet,

 

Maureen Rijkers

Maureen’s Office Support

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Airbnb
Airbnb viert tienjarig bestaan

Airbnb bestaat sinds afgelopen weekend tien jaar. In deze tien jaar heeft het platform meer dan 300 miljoen gasten ontvangen in meer dan 81.000 steden en 191 landen. De afgelopen tien jaar zijn er veel accommodaties op het platform bijgekomen en hebben wij van Hospitality Management het fenomeen do...

Columns
Column: tijd voor mezelf... Of toch niet?

Yvonne Rengelink en Jos Swagemakers zijn de bevlogen eigenaren van B&B Logement No5 in Assen. Vanaf nu houden zij je maandelijks op de hoogte van de gebeurtenissen en ontwikkelingen in hun B&B, die vorig jaar bekroond werd als 'beste bed & breakfast van Nederland'. Ik denk zo...

Wet- en regelgeving KHN
KHN wil verbod op pariteitsclausule

Er lijkt een sneeuwbaleffect te zijn ontstaan op het verbod van pariteitsclausules. Na Duitsland, Frankrijk, Italië, België en Oostenrijk heeft ook Zweden toegestemd met een verbod. De pariteitsclausule houdt in dat hotels via de eigen kanalen geen lagere prijs mogen aanbieden dan op de bo...

trends Personeel Ondernemen
"Het personeelstekort zit de groei binnen de sector in de weg."

De zonnige stemming in de horeca en recreatie zet verder door. Het mooie weer van het voorjaar zorgt vooral bij strandhoreca en vakantieparken voor een extra positief sentiment. Maar dat het goed gaat, betekent ook dat het tekort aan personeel een steeds groter issue wordt voor ondernemers. De Rabob...

Drinks Wijn
Trend: rode wijn kun je prima koelen

De rode wijn heeft het bij deze tropische temperaturen zwaar; men bestelt dan eerder een glas gekoelde rosé of witte wijn. Toch kan ook rode wijn uitstekend gekoeld geserveerd worden, maar daarbij dient wel rekening te worden gehouden met een aantal factoren. Koelen van rode wijn... Daar r...

Advertorial
Hotelbranche omarmt start-up Plukkup

Plukkup, de start-up die zich specialiseert in het ophalen van vergeten items bij hotels heeft door aanhoudend success een nieuwe website gelanceerd. Vergeten items laten ophalen bij je hotel op een snelle en simpele manier. Het kon nog niet in Nederland. Dat, in combinatie met de behoefte van hotel...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: