B&B's laten online nog veel kansen onbenut

31 augustus 2018 | David Bakker

Online zichtbaarheid is in deze tijd essentieel en bepaalt het succes van je B&B. Als jouw ideale gast je niet kan vinden, of je website is erg verouderd, dan gaan ze naar de concurrent.

Wat zoekt jouw ideale gast?

Jouw ideale gast wil in korte tijd alle noodzakelijke informatie kunnen vinden en wil mooie foto’s zien. Hoe ziet de omgeving eruit? Hoe zien de kamers eruit? Wie zijn de eigenaren, wat is hun verhaal? Wat is er te doen in de omgeving? Jouw ideale gast zoekt iets om over die streep getrokken te worden om juist jouw B&B te boeken. Jouw ideale gast wil zich identificeren met jouw B&B. Een gast kijkt en boekt ook veel eerder op een website van de B&B dan via een boekingssite als deze hem of haar aanspreekt. Duurt het te lang of zien ze niets wat hen bevalt dan stoppen ze met lezen, boeken ze niet en zoeken dus verder.

De investering verdient zichzelf terug

"Investeren is te duur, geen budget voor, is niet nodig of ik doe het liever zelf." Deze bezwaren hoor ik regelmatig, maar als je bedrijf hierdoor meer zichtbaarheid krijgt en goed gevonden wordt door jouw ideale gast, dan verdient de investering zich snel terug.

Jij hebt waarschijnlijk geen tijd om je bezig te houden met de inhoud van je website, foto’s, video’s en blogs. Dus veroudert jouw website, komen er minder website bezoekers en boeken er dus minder gasten.

“Zorg dat de gast het bezoek ziet als een cadeautje. Daarmee creëer je een voorsprong op de concurrentie.” Dit is mij bijgebleven uit een vorig artikel door Daniëlla Weber. Vertel wat er in de omgeving te doen is, een leuke jaarmarkt of een concert, mooie wandel- en fietsroutes, dit is wat jouw ideale gast wil zien. Maar dan moet je wel gevonden willen en kunnen worden. Door te zorgen voor mooie foto’s vertel je al veel en heb je minder tekst nodig. Door af en toe een leuke persoonlijke blog of video te posten, laat je al meer zien wat het aantrekkelijker kan maken voor je gast om precies voor jouw B&B te kiezen.

Social media

Social media is een ideale manier om jouw gast constant op de hoogte te houden. Zo blijf je onder de aandacht en houd je potentiële bezoekers betrokken. Je hebt speciale tools om alles zo in te plannen dat je hier niet constant naar hoeft om te kijken. Stuur af en toe een nieuwsbrief met leuke feiten, activiteiten of een leuke actie. Het kan even duren maar ineens ziet jouw gast een bericht en ontstaat wellicht het idee om te boeken bij jouw B&B.

Denk je nu aan de passie waarmee je begon met jouw B&B? Is jouw website aan vernieuwing toe of wil je juist een nieuwe website? Ik kom graag met je in contact om te praten over jouw online zichtbaarheid. Vraag een gratis informatiegesprek aan via info@maureensofficesupport.nl.

Al benieuwd? Neem dan vast een kijkje op: www.maureensofficesupport.nl.

 

Een zonnige groet,

 

Maureen Rijkers

Maureen’s Office Support

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: