Bezettingsgraad van succesvolle B&B’s

19 juli 2018 | Bedandbreakfast.eu

Succesvol zijn met je B&B heeft voor iedereen een andere betekenis. Voor de een betekent het goede reviews, voor de ander een hoge bezettingsgraad. De bezettingsgraad van je B&B is een belangrijk kengetal, omdat het percentage de bezetting van je B&B in één cijfer weergeeft. Succesvolle B&B’s ontvangen doorgaans meer gasten waardoor hun bedbezetting hoger is dan gemiddeld.

Succesfactoren voor je B&B

Het succes van je B&B is afhankelijk van verschillende factoren. Denk aan het verlenen van een goede persoonlijke service, faciliteiten en een gunstige ligging. Een B&B in Amsterdam heeft in veel gevallen een hogere bezettingsgraad dan een B&B in een onbekende plaats. Aangezien de grote meerderheid van de gasten online reserveert, is goede online vindbaarheid een belangrijke factor voor het succes van je B&B.

De bezettingsgraad: een belangrijk kengetal

Bedandbreakfast.eu heeft als wereldwijd B&B specialist onderzoek gedaan naar de bezettingsgraad van B&B’s. De bezettingsgraad wordt uitgedrukt in een percentage gebaseerd op basis van het gemiddeld aantal slaapplaatsen, het aantal nachten en het aantal dagen dat Nederlandse B&B’s geopend zijn. De gemiddelde bezettingsgraad in Nederland ligt op 26,9%. Ook in Europa is onderzoek uitgevoerd en is de gemiddelde bezettingsgraad van B&B’s 32,9%. Bij succesvolle B&B’s ligt de gemiddelde bezettingsgraad hoger dan gemiddeld.

Hotels versus B&B’s

Wanneer de gemiddelde bezettingsgraad van B&B’s wordt vergeleken met die van hotels, is er een verschil. Uit onderzoek van Horwath HTL blijkt dat de gemiddelde bezettingsgraad van hotels 76,8% is. Het verschil is mogelijk te verklaren door het achterliggende doel van het runnen van de onderneming. Uit onderzoek van Bedandbreakfast.nl blijkt dat het runnen van de B&B in 75% van de gevallen een nevenactiviteit is. Ook in Europa wordt het runnen van de B&B vaak als nevenactiviteit gezien, namelijk in 49% van de gevallen. Men runt de B&B vaak omdat ze ruimte over hebben, als bijverdienste of uit behoefte voor sociale contacten.

Dit artikel is geschreven door Bed & Breakfast Europe, Bedandbreakfast.eu

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: