Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht 

11 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht <

De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, waren zeer tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Een groot deel heeft hun vertrouwen in de organisatie uitgesproken en bevestigd door al een plek te reserveren voor BBB Maastricht 2019, dat plaatsvindt van 7 t/m 9 oktober volgend jaar.

Moe, maar voldaan

Beursmanager Erik Stroink is moe, maar voldaan: “Bij het organiseren van een beurs als BBB Maastricht komt zoveel kijken en de weken voorafgaand zijn altijd zeer hectisch, maar vanaf het moment dat de deuren open gaan op maandagochtend kan ik langzaam aan genieten. Ik ben bijzonder trots op het resultaat dit jaar. Weer meer bezoekers dan vorig jaar, meer exposanten die bovendien tevreden zijn en een geweldige sfeer op de beursvloer waar volop genetwerkt werd.”

Kookwedstrijden

Restaurant U uit Genk en Restaurant Mood uit Rotterdam hebben de Fish XL kookwedstrijden gewonnen die plaatsvonden in de arena van Cooking Mania. Laatstgenoemde won bovendien de Electrolux dagprijs op dinsdag. Zeven koks kookten tijdens de Fish XL wedstrijden uit een blackbox gevuld met duurzame vis en zee gerelateerde ingrediënten waaronder zeewier en gingen de strijd met elkaar aan om het mooiste en beste visgerecht te bereiden.

De Hanos kookwedstrijd op woensdag werd gewonnen door Kris School van Brasserie Flo en de biologische kookwedstrijd van Centraal Beheer is gewonnen door Yenna van Leeuwen die op dit moment werkervaring opdoet bij Chateau Neercanne.

Dagelijks werd er door Ecolab een hygiëneprijs uitgereikt aan de kok die het schoonst werkte volgens de HACCP code. Kasteeltje Hattem won de Ecolab dagprijs op dinsdag en op woensdag kwam restaurant Rantree uit Maastricht als winnaar uit de bus .

Save the date: BBB Maastricht 2019 vindt plaats van 7 t/m 9 oktober 2019.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: