Booking.com lanceert nieuw platform voor reisagenten

9 november 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com lanceert vandaag de eerste versie van Booking.com voor Reisagenten, een nieuw platform dat speciaal is ontworpen om rekening te houden met de behoeften van reisagenten. Dit platform bestaat uit een reeks gebruiksvriendelijke tools waarmee professionals uit de reiswereld probleemloos via Booking.com reserveringen voor hun klanten kunnen maken en beheren.

Booking.com voor Reisagenten is een uitbreiding op het huidige Affiliate Partner Programma van Booking.com en maakt gebruik van de technologie en infrastructuur die is ontwikkeld voor Booking.com Business. Reisagenten die zich aanmelden bij het platform komen in aanmerking voor voordelen die vergelijkbaar zijn met die van de affiliatepartners van Booking.com.

"We zien een toenemend aantal reisagenten die Booking.com gebruiken om reserveringen te beheren voor hun klanten", aldus Bryan Batista, Senior Director van Global Partnerships bij Booking.com. "We zijn dan ook blij dat we professionele reisagenten nu een platform en programma kunnen bieden dat exclusief voor hen is ontwikkeld. Het platform beschikt over speciale functies die reisagenten nodig hebben om gemakkelijk boekingen te maken en beheren voor hun klanten, maar het biedt ook de keuze, diversiteit en ongecompliceerde ervaring die ze gewend zijn van Booking.com. We kijken ernaar uit om het platform te blijven ontwikkelen en zijn van plan om de komende maanden nog meer handige functies toe te voegen."

Dashboard en rapportages

Met Booking.com voor Reisagenten kunnen niet alleen alle reserveringen van klanten worden bekeken en beheerd via het handige dashboard, het bevat daarnaast ook een tabblad met gepersonaliseerde rapportages. Dit tabblad biedt reisagenten volledige ondersteuning bij het monitoren van individuele boekingen van klanten en een handig overzicht van hun verdiensten in een bepaalde periode.

 

Net als alle andere gasten die via Booking.com accommodaties reserveren, hebben reisagenten en hun klanten volledige toegang tot het brede aanbod van Booking.com, met meer dan één miljoen accommodaties, verdeeld over bijna 96.000 bestemmingen in 227 landen en gebieden wereldwijd, van luxe 5-sterrenresorts tot vakantiehuizen, appartementen, villa's en zelfs iglo's en boomhutten. Daarbij krijgen ze ook nog toegang tot inspirerende content over bestemmingen en een fantastische klantenservice die 24/7 klaarstaat en ondersteuning biedt in 43 talen.

Erkende en geregistreerde reisbureaus kunnen alvast kijken op http://www.booking.com/travel-advisors/index.html.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Column: een quicky

Mijn huis heeft familiekamers, dus wordt over het algemeen bezocht door sportieve buitenmensen met kinderen. Behalve dat ik op seksgebied een preutse muts ben, heb ik ook in mijn huis nooit echt dingen meegemaakt die seksgericht zijn. Oh ja: misschien een keertje tijdens een nieuwsjaarfeestje, toen ...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Interview Longread
'Voor je het weet ben je slaaf van je gast'

Een miljoen mensen loopt met idee om ooit een B&B of camping te beginnen. Nóg meer mensen zitten voor de buis voor een aflevering van Ik Vertrek, Chateau Meiland of Bed and Breakfast. En als je dan die felbegeerde droomplek hebt, wil je deze graag succesvol maken. Maar een inspirerend boe...

Achtergronden Tech
7 revenue management tips

Stan Josephi - Senior Lecturer Revenue Management aan de BUAS - geeft zeven waardevolle tips over revenue management. Josephi verzorgt, speciaal voor hotelprofessionals, een tweedaagse masterclass revenue management (27 november en 18 december 2019). Klik hier om je aan te melden! 7 revenue manag...

Amsterdam Tech
Drone obers in Amsterdams hotel

Helemaal genoeg van bediend worden door een barkeeper of serveerster met een slecht humeur? Genoeg van te lang wachten op je bestelling? Zet je maar schrap want het zou zomaar kunnen dat jij binnenkort je diner geserveerd krijgt door een drone. Vandaag testte YOTEL, een innovatief hotel dat komende ...

Economie KHN
Mark Rutte bespreekt pijnpunten met horecatop; OTA's, WAB en toerisme

De Nederlandse horecatop verzamelde zich gisteren in Den Haag. Niet op het Malieveld om te demonstreren, maar in het Mauritshuis om te discussiëren over de toekomst van de branche. Samen met premier Mark Rutte werden de uitdagingen besproken tijdens het allereerste Meesterwerkevent van de Konin...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: