Column: Een B&B beheren kun je leren

20 januari 2016 |
Column: Een B&B beheren kun je leren<

Heb je plannen om een B&B te beginnen, maar maak je je zorgen of je wel een bestaansrecht hebt? Of je in het enorme aanbod van B&B’s wel opvalt met jouw plek? Of jouw B&B wel bijzonder genoeg is om gasten te trekken? Wees niet bang, een B&B beheren kun je leren.

Goed voorbereid van start
Veel B&B’s zijn zomaar gestart, zonder enige ervaring en kennis, zonder goed en duidelijk concept. Gewoon, omdat het leuk leek, er toch een paar kamers over waren... Hans & Nel van de Berghut zien het graag anders. Ze begeleiden mensen bij het realiseren én behouden van een uniek en succesvol gastenverblijf. In Nederland en in het buitenland.

De Droomplekacademie
Met de Droomplekacademie delen Hans & Nel alle kennis en ervaring die ze in huis hebben. Ervaring opgedaan tijdens de opbouw en het runnen van hun eigen accommodatie, de Berghut in Oostenrijk. Ze ontwikkelden een (gratis) online workshop van 7 lessen met als titel ‘Voorkom deze 7 grote fouten als je een gastenverblijf gaat beginnen’. Een goede voorbereiding op de start van jouw B&B, gouden tips van ervaringsdeskundigen. Daarnaast geven ze ook persoonlijke begeleiding bij de vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Het Proefhotel
Naast alle praktische tips kun je ook zelf gaan ervaren of een B&B runnen wel echt iets voor je is. Het kan allemaal nog zo leuk lijken, ‘met mensen omgaan is echt jouw ding’, maar de praktijk is heel anders. Ervaren is de beste manier van leren en daarom kun je bij Hans & Nel je eigen proefhotel runnen. Ervaar alle facetten van het runnen van je eigen plek en ontdek of het echt bij je past!

In balans met je gastenverblijf
Run jij al je eigen droomplek, maar gaat het niet helemaal zoals je had gehoopt? Je zou meer gasten willen of eigenlijk meer tijd voor jezelf? Je droom is niet helemaal geworden wat je had gehoopt? Ook daarbij kunnen Hans en Nel je helpen met online coaching en heldere stappen.

Meer weten? Bezoek de Droomplekacademie http://droomplekacademie.nl/
P.S. Je kunt met kennis & geld een prachtig concept neerzetten, dat klopt tot in het juiste detail. Maar alleen wanneer je start vanuit je hart, wordt jouw B&B pas echt succesvol.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: