Column Hanny Arens: Einzelgänger

9 mei 2018 | Hanny Arens

Vroeg opstaan om het ontbijt klaar te maken, de gasten gedag zeggen, kamers schoonmaken, boodschappen doen en nieuwe gasten ontvangen. Tussendoor heb je nog even tijd om de administratie bij te werken, enkele reserveringsaanvragen te beantwoorden én je sociale contacten te onderhouden… En toch, ondanks alle drukte, kan het soms best eenzaam zijn als B&B-houder. Je mist collega’s voor een brainstorm, aan wie je iets kunt vragen of met wie je gewoon een praatje kunt maken. Gelukkig is het vrij eenvoudig om in contact te komen met gelijkgestemden.

Waar ik in ieder geval mee zou beginnen is het volgen van verschillende B&B’s op Instagram of Facebook. Het is een leuke en laagdrempelige manier om op de hoogte te blijven van de belevenissen van andere eigenaren van Bed & Breakfast.

Wil je weten hoe andere B&B-eigenaren omgaan met een bepaald probleem? Dan bieden de groepen van Bedandbreakfast.nl op LinkedIn uitkomst. Hier wisselen eigenaren hun ervaringen met elkaar uit. Schets je eigen situatie en vraag vervolgens hoe anderen dit zouden aanpakken. Ook bij prangende vragen met betrekking tot de gehele B&B-branche kun je terecht bij Bedandbreakfast.nl. Bel ons op, bestudeer het ‘Handboek Bed & Breakfast’ of verdiep je in de actuele cijfers uit het marktonderzoek onder B&B-eigenaren in Nederland. 

Wat houdt je tegen?

Ja, het internet biedt tal van mogelijkheden om het gemis van collega’s op te vangen. Maar laten we eerlijk zijn, natuurlijk zou je elkaar het liefst in het dagelijkse leven willen ontmoeten. De vraag is dan ook: wat houdt je tegen? Drink eens een kop koffie bij elkaars B&B, logeer een nachtje bij collega’s of organiseer een netwerkbijeenkomst met gastsprekers en B&B-eigenaren uit je omgeving. Tenslotte profiteer je meer van elkaar als samenwerkingspartner dan als concurrent.

Misschien klinkt het makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je eenmaal de eerste stap hebt gezet, dan zal je zien dat de einzelgänger in jezelf steeds meer op de achtergrond raakt. Ik kan je garanderen: je staat er als B&B-eigenaar niet alleen voor.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Economie Booking.com
Booking wil af van kwart personeel

Booking.com ontslaat een kwart van het personeel. Wereldwijd werken bij het van origine Nederlandse bedrijf ongeveer 17.500 duizend mensen. Exacte aantallen over de ontslagen ontbreken nog, maar het zou gaan om tussen de vier,- en vijfduizend medewerkers, zo meldt de NOS. "Helaas moeten we d...

Columns
Column: Het komt wel goed

Wat is dat toch met mensen, dat ze menen dit te moeten zeggen als dingen tegen zitten? Ik zag het laatst ook weer in een serie die ik keek. Een hele heftige scene, er overleed iemand en op het moment dat de hele familie zat te snikken om het verlies, komt iemand met de opmerking:’ Het komt wel...

Economie Longread
Horecarapport ABN AMRO: relatief weinig faillissementen, ondernemersvertrouwen historisch laag

Restaurants, hotels, vakantieparken, bioscopen en reisondernemers zijn hard geraakt door de coronacrisis. In deze Stand van de Leisure duidt ABN AMRO de impact van het virus en de bedreigingen en de kansen die eruit voortvloeien. Onderaan dit bericht vindt u grafieken en tabellen van het rapport ...

KHN
KHN en overheid weer in gesprek

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) gaat opnieuw in gesprek met de overheid om te praten over de geldende coronamaatregelen. Het kort geding dat de brancheorganisatie tegen de staat had aangespannen, met als inzet versoepeling van de maatregelen, wordt tot 8 augustus aangehouden. KHN en de overhei...

Hotel
Dit zijn de 10 potentieel meest vieze items op de hotelkamer

Uit onderzoek onder Britten wordt bedlinnen door 92% van hen beschouwd als een van de vuilste zaken die in de hotelkamer kan worden aangetroffen. 87% van de Britse hotelgasten zal het linnen voor gebruik dan ook controleren. Opmerkelijk detail: bijna de helft van de Britten zal 30 minuten lang hun ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: