Column: Nieuwe suite bijna klaar, en nu bekender worden op social media?

15 maart 2019 | redactie

Bloed, zweet en tranen heeft het gekost, maar over een paar weken is onze nieuwe en derde suite dan toch eindelijk klaar. Dat we een jaar na het starten van de verbouwing en driekwart jaar na onze eerst gestelde deadline opengaan, had ik van tevoren niet kunnen bedenken. En ik ben inmiddels na een klusperiode van 9 jaar in ons huis toch wel wat gewend. Oké, ik zal eerlijk zijn, de eerste deadline was misschien wat te ambitieus gesteld. De deadline was meer ingegeven door het idee om het zomerseizoen nog mee te pakken dan door te kijken naar wat realistisch zou zijn.

Maar waar we, en misschien maar goed ook, onvoldoende rekening mee gehouden hebben zijn alle onvoorziene omstandigheden die op je pad komen. Van fysieke blessures en ziektes tot verhuizingen van je kinderen en het bijwonen van feestjes en bijeenkomsten die natuurlijk altijd in het weekend gepland worden; precies op de momenten dat er tijd is om te klussen.

Daarnaast is, niet onvoorzien, maar wel heel bepalend voor de tijdsmomenten waarop de kluswerkzaamheden kunnen worden uitgevoerd, het verblijf van onze gasten. Als gast zit je natuurlijk niet te wachten op het geluid van een zaag, schuurmachine of ander herriemakend apparaat. Dit betekent dus dat de meeste bouwwerkzaamheden de afgelopen maanden tussen 11.00 en 16.00 uur zijn uitgevoerd. Daarbij opgeteld dat Jos het liefst alles zelf doet, zo min mogelijk uitbesteedt en een perfectionist is, heeft erin geresulteerd dat de 50m2 oppervlakte die we moesten verbouwen één van de langstdurende verbouwprojecten van ons huis is geworden.

Maar het resultaat mag er wezen, het wordt weer een prachtige suite. De grote vraag is nu, wanneer kunnen gasten de nieuwe suite boeken en wanneer kunnen wij ze ontvangen. Na drie keer de deadline op te hebben geschoven, durfde ik mij lange tijd niet te wagen aan het stellen van een nieuwe opleveringsdatum. Bang om die datum ook niet te halen en gasten misschien zelfs af te moeten bellen of teleurstellen heeft mij tot nu toe doen besluiten om de suite niet open te zetten op de boekingskanalen en onze website. Nu de verf bijna droog is, de gordijnrails aankomend weekend worden opgehangen en het water op de whirlpool is aangesloten, wordt het tijd om hiermee aan de slag te gaan. Eerst alles zichtbaar maken op de boekingskanalen en dan eens nadenken hoe we meer bekendheid kunnen geven aan onze uitbreiding.

Hoe gaan we dat aanpakken? Aanbiedingen om ergens een advertentie te plaatsen of je bedrijf op een boekingskanaal te zetten waar je nog niet bij bent aangesloten, komen regelmatig in je mailbox binnen. Maar is dat een goed idee? Hoe effectief is dat behalve dat het over het algemeen een hoop geld kost? Of zou het verstandiger zijn om je te richten op social media? Ik probeer braaf mijn Facebookpagina bij te houden, maar merk dat dat best lastig is. Hoe verzin je iedere keer weer een leuk of interessant bericht. Ik zie aan de reacties dat mensen het wel leuk vinden als je iets post. Het is in ieder geval een belangrijk medium. Misschien moeten we daar straks eens een financiële injectie aan geven. Van een collega B&B-eigenaar, die dat bij de opstart van haar bedrijf heeft gedaan, heb ik ooit eens begrepen dat ze daarmee een enorm bereik creëerde. Wie weet, maar voordat we de nette kleren aantrekken om daar mee aan de slag te gaan, eerst nog even de kluskleren aan voor de laatste loodjes.

Over de auteurs:

Yvonne Rengelink en Jos Swagemakers zijn de bevlogen eigenaren van B&B Logement No5 in Assen. Zij houden je maandelijks op de hoogte van de gebeurtenissen en ontwikkelingen in hun B&B, die vorig jaar bekroond werd als 'beste bed & breakfast van Nederland'. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

Koffie & thee Longread
Koffiekennis: alles over koffievarianten

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. In de horeca is koffie essentieel, net als in B&B en dan zeker bij het ontbijt. Omdat specialty coffees steeds gangbaarder zijn, is het verstandig om eens in deze donkerbruine materie te duiken. Want wat is speci...

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Achtergronden Bed&Breakfast
Bed & Breakfast runnen, makkie toch?

Ton Jetten runt al vijftien jaar een aantal B&B-appartementen met een eigen formule. Aanvankelijk vijf in Nijmegen en eentje in Utrecht. Je kunt deze bekijken op www.lecharme.nl (Nijmegen) en www.laperleutrecht.nl (Utrecht). In zo'n tijd maak je wat mee natuurlijk en een aantal van die ve...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Hilton Amsterdam
Samen met je huisdier op vakantie in een luxe hotel in Amsterdam

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station heet alle huisdieren welkom. Men kan hier nu van een vakantie in eigen land genieten en er compleet tot rust komen; samen met het geliefde huisdier welteverstaan. Een cocktail op grote hoogte in SkyLounge Amsterdam terwijl uw hond of kat kan kiezen ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: