Column: Nieuwe suite bijna klaar, en nu bekender worden op social media?

15 maart 2019 | redactie

Bloed, zweet en tranen heeft het gekost, maar over een paar weken is onze nieuwe en derde suite dan toch eindelijk klaar. Dat we een jaar na het starten van de verbouwing en driekwart jaar na onze eerst gestelde deadline opengaan, had ik van tevoren niet kunnen bedenken. En ik ben inmiddels na een klusperiode van 9 jaar in ons huis toch wel wat gewend. Oké, ik zal eerlijk zijn, de eerste deadline was misschien wat te ambitieus gesteld. De deadline was meer ingegeven door het idee om het zomerseizoen nog mee te pakken dan door te kijken naar wat realistisch zou zijn.

Maar waar we, en misschien maar goed ook, onvoldoende rekening mee gehouden hebben zijn alle onvoorziene omstandigheden die op je pad komen. Van fysieke blessures en ziektes tot verhuizingen van je kinderen en het bijwonen van feestjes en bijeenkomsten die natuurlijk altijd in het weekend gepland worden; precies op de momenten dat er tijd is om te klussen.

Daarnaast is, niet onvoorzien, maar wel heel bepalend voor de tijdsmomenten waarop de kluswerkzaamheden kunnen worden uitgevoerd, het verblijf van onze gasten. Als gast zit je natuurlijk niet te wachten op het geluid van een zaag, schuurmachine of ander herriemakend apparaat. Dit betekent dus dat de meeste bouwwerkzaamheden de afgelopen maanden tussen 11.00 en 16.00 uur zijn uitgevoerd. Daarbij opgeteld dat Jos het liefst alles zelf doet, zo min mogelijk uitbesteedt en een perfectionist is, heeft erin geresulteerd dat de 50m2 oppervlakte die we moesten verbouwen één van de langstdurende verbouwprojecten van ons huis is geworden.

Maar het resultaat mag er wezen, het wordt weer een prachtige suite. De grote vraag is nu, wanneer kunnen gasten de nieuwe suite boeken en wanneer kunnen wij ze ontvangen. Na drie keer de deadline op te hebben geschoven, durfde ik mij lange tijd niet te wagen aan het stellen van een nieuwe opleveringsdatum. Bang om die datum ook niet te halen en gasten misschien zelfs af te moeten bellen of teleurstellen heeft mij tot nu toe doen besluiten om de suite niet open te zetten op de boekingskanalen en onze website. Nu de verf bijna droog is, de gordijnrails aankomend weekend worden opgehangen en het water op de whirlpool is aangesloten, wordt het tijd om hiermee aan de slag te gaan. Eerst alles zichtbaar maken op de boekingskanalen en dan eens nadenken hoe we meer bekendheid kunnen geven aan onze uitbreiding.

Hoe gaan we dat aanpakken? Aanbiedingen om ergens een advertentie te plaatsen of je bedrijf op een boekingskanaal te zetten waar je nog niet bij bent aangesloten, komen regelmatig in je mailbox binnen. Maar is dat een goed idee? Hoe effectief is dat behalve dat het over het algemeen een hoop geld kost? Of zou het verstandiger zijn om je te richten op social media? Ik probeer braaf mijn Facebookpagina bij te houden, maar merk dat dat best lastig is. Hoe verzin je iedere keer weer een leuk of interessant bericht. Ik zie aan de reacties dat mensen het wel leuk vinden als je iets post. Het is in ieder geval een belangrijk medium. Misschien moeten we daar straks eens een financiële injectie aan geven. Van een collega B&B-eigenaar, die dat bij de opstart van haar bedrijf heeft gedaan, heb ik ooit eens begrepen dat ze daarmee een enorm bereik creëerde. Wie weet, maar voordat we de nette kleren aantrekken om daar mee aan de slag te gaan, eerst nog even de kluskleren aan voor de laatste loodjes.

Over de auteurs:

Yvonne Rengelink en Jos Swagemakers zijn de bevlogen eigenaren van B&B Logement No5 in Assen. Zij houden je maandelijks op de hoogte van de gebeurtenissen en ontwikkelingen in hun B&B, die vorig jaar bekroond werd als 'beste bed & breakfast van Nederland'. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Column: lang leve Google

Afgelopen week hadden wij gasten die graag een veganistisch ontbijt wilden. Oei, daar moet je je toch even in verdiepen. Een half uurtje googelen op internet doet echter wonderen. En uiteindelijk bleek het ook nog eens mee te vallen. De appeltaartjes die bij aankomst altijd klaarstaan konden met een...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Events Achtergronden
Mindervalidenhotel op Zwarte Cross

Het wordt dit jaar voor 20 tot 25 mindervaliden mogelijk om de Zwarte Cross maximaal te beleven. De 33-jarige Rick Brink uit Hardenberg is maandag 17 juni in het KRO-NCRV programma Minister van Gehandicaptenzaken verkozen tot de eerste minister van Gehandicaptenzaken van Nederland en zal MIVA Las Ve...

Economie Achtergronden
Prijzen hotels, restaurants en voedingsmiddelen in Nederland hoger dan Europees gemiddelde

Van de vijf meestbezochte vakantielanden is Spanje het voordeligst voor vakantiegangers die zelf de boodschappen doen. In Spanje zijn de prijzen voor voeding 4 procent lager dan gemiddeld in de Europese Unie. In Nederland liggen deze prijzen 1,1 procent boven dit gemiddelde. Dat meldt het CBS op bas...

Achtergronden
Hospitality-terminologie: wat is een aparthotel eigenlijk?

Wat is een aparthotel? Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten accommodaties te boeken via de welbekende OTA's en andere kanalen. Natuurlijk is de klassieke hotelkamer er daar één van, maar niet alleen gezinnen weten hun weg naar aparthotels te vinden, maar ook zakelijke re...

Achtergronden Financieel
Startende ondernemer in de horeca: is de btw-aangifte al vakantieklaar?

De zomervakantie is in een deel van Nederland officieel gestart. Ook veel startende ondernemers gaan er binnenkort tussenuit. Voor hen is het belangrijk om naast alle vakantievoorbereidingen ook te zorgen dat zij uiterlijk woensdag 31 juli de btw-aangifte en -betaling over het tweede kwartaal indien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: