De Lindenhof Giethoorn kiest voor Micros en Suite8

21 juni 2018 | Thijs Jacobs

De Lindenhof prijkt al jaren achtereen hoog op de ranglijsten van beste restaurants in Nederland. Maar de patron-cuisinier Martin Kruithof telt ook internationaal mee. Dat bewijzen de twee Michelinsterren die een kroon op zijn creatieve talent betekenen. Dat zijn naam als topkok stevig verankerd is, betekent echter niet dat hij op zijn lauweren kan rusten. Integendeel. Kruithof is altijd op zoek naar nieuwe smaaksensaties en tongstrelende combinaties die bovendien een lust zijn voor het oog. En hij vindt ze steeds weer.

Gastvrijheid en genieten

Samen met zijn vrouw Marjan de Jonge en hun team zorgen zij ervoor dat iedere gast verwend wordt. Ze doen dat door de karakteristieke sfeer in het restaurant zorgvuldig te bewaren, een prachtige wijnkaart te handhaven en vooral door gerechten te serveren die opwekken tot zintuiglijke verrukkingen. Door de persoonlijke aanpak en de kleinschaligheid zal iedereen zich in De Lindenhof meteen thuis voelen.

Martin en Marjan hebben een duidelijke ambitie: gasten in een huiselijke omgeving zoveel mogelijk te laten genieten van de heerlijke gerechten. De Lindenhof geeft gasten het gevoel, nergens anders zó welkom te zijn.

Hoe komt De Lindenhof bij Van Hessen terecht?

Marjan en Martin hebben via collega-bedrijven kennis genomen dat ze daar, via Van Hessen, Micros en Suite8 hebben geïnstalleerd. Doordat ze hebben gekeken naar beide systemen en positieve verhalen hebben gehoord, gaf dit de doorslag. Ook geeft Marjan aan dat ze niet heel veel verder hebben gekeken. Dit kost namelijk ontzettend veel tijd en energie, die ze liever aan hun gasten besteden.

Waarom hebben jullie gekozen voor Micros en Suite8?

"Referenties met goede ervaring met beide pakketten hebben de doorslag gegeven. Daarnaast heeft een medewerker ervaring opgedaan met beide systemen bij een collegabedrijf. Dit scheelt tijd; zo worden beide systemen snel eigen gemaakt."

Wat verwachten jullie van het systeem en van Van Hessen?

Door met beide systemen te gaan werken willen Martin en Marjan een digitaliseringsslag maken. Ze verwachten hier meer gemak en overzichtelijkheid van. Daarnaast willen ze ook met de tijd mee gaan.

Marjan geeft aan dat ze tot nu toe goede service en goede begeleiding krijgt van Van Hessen en dat ze dit ook na de installatie verwacht. Kortom, De Lindenhof Giethoorn is zeer tevreden over het verloop en de installatie.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Ook als host wil je veilig zijn

Brandveiligheidseisen voor professionele logiesbedrijven kunnen erg streng zijn. Een kleinschalige Bed & Breakfast is een bijzonder geval, omdat je als eigenaar in (of nabij) hetzelfde huis slaapt. Brandpreventie is dan vooral een zaak van goed voor jezelf zorgen. Brand in huis, je moet er ni...

Amsterdam Overheid
Amsterdam komt met vergunningstelsel B&B's

De gemeente Amsterdam gaat ook voor het houden van een B&B in de hoofdstad een strikter beleid hanteren. Er wordt strenger gehandhaafd op verhuur van woningen via Airbnb, waardoor er een verschuiving van vakantieverhuur naar bed & breakfasts plaatsvindt. Daarom komt er nu een verplichte verg...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Columns Blog
Column: wij denken na over duurzaamheid

Je kunt tegenwoordig de krant niet openslaan, de tv aanzetten of je nieuwsberichten op social media checken of je leest of hoort wel iets over duurzaamheid. Duurzaamheid is hot. En ik kan mij herinneren dat het nog helemaal niet zo heel lang geleden is dat we daar nog helemaal niet mee bezig waren. ...

Ondernemen
Bijna helft van alle ondernemers heeft géén of gedateerde voorwaarden

Bijna de helft (45,6%) van alle ondernemers gebruikt geen of gedateerde algemene voorwaarden. Dat constateert verzekeraar Reaal na onderzoek naar risico’s in het MKB. Slechts een derde (32,6%) controleert jaarlijks of vaker de gebruikte leveringsvoorwaarden, in de communicatie met afnemers en ...

Toerisme Achtergronden
Travelbird offline vanwege betalingsproblemen

Op de website van TravelBird krijgen bezoekers een waarschuwing. Het bedrijf is met de activiteiten gestopt. De volgende tekst is te lezen op de website van de organisatie: Helaas heeft TravelBird vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en surseance van betaling moeten aa...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: