De populairste duurzame reistrends volgens Booking.com

19 april 2017 | Thijs Jacobs

Op 22 april wordt Earth Day gevierd en ter gelegenheid van deze dag publiceert Booking.com vindingen uit het global Sustainable Travel Report[1]. In het jaar dat door de Verenigde Naties is uitgeroepen tot Internationaal Jaar van Duurzaam Toerisme voor Ontwikkeling laat dit onderzoek een aantal veelbelovende tekenen zien op het gebied van 'groene' trends bij zowel reizigers als accommodaties.

Duurzaam reizen: intenties

Het aantal reizigers dat ten minste eenmaal verblijft in een 'groene' accommodatie zou dit jaar kunnen verdubbelen, want 65% van de reizigers wereldwijd zegt dit van plan te zijn terwijl 34% aangeeft dit vorig jaar al gedaan te hebben. Daarnaast geeft 68% aan dat de wetenschap dat een accommodatie duurzaam is, een positieve invloed heeft op hun keuze voor een verblijf. Hier scoren reizigers uit China (93%), Brazilië (83%) en Spanje (80%) het hoogst. Ruim 79% let ook op de impact op het milieu van het vervoer tijdens de reis: 43% neemt waar mogelijk het openbaar vervoer, 42% probeert zoveel mogelijk te lopen of fietsen en bijna een vijfde (18%) is bereid om minder te vliegen om daarmee hun ecologische voetafdruk te verminderen.

Mag het minder luxe? Op de vraag of reizigers wereldwijd bereid zijn tot concessies op dit gebied en ergens milieuvriendelijker te verblijven, reageerde de overgrote meerderheid positief. 94% is bereid om in een accommodatie te verblijven waar energiezuinige lampen gebruikt worden, 89% heeft geen probleem met een kamer waar de airconditioning of verwarming alleen aan staat als de gast aanwezig is en 80% is tevreden met een waterbesparende douchekop. In het overzicht hieronder staat aangegeven welke luxe reizigers best willen opgeven ten bate van een milieuvriendelijker verblijf:

Welke concessies zijn gasten bereid te doen op het gebied van luxe, voor een milieuvriendelijker verblijf:

Energiezuinige lampen

94%

Airco/verwarming alleen aan bij aanwezigheid

89%

Waterbesparende douchekoppen

80%

Gerecycled toiletpapier

79%

Hotelzeepjes minder vaak vervangen

79%

Beddengoed/handdoeken minder vaak vervangen

75%

Alleen lokaal geproduceerd voedsel, mag duurder zijn

64%

 

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: