Deze spullen zijn essentieel voor toeristen met kleine kinderen

18 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Vakantie is het perfecte moment om te ontspannen en jezelf op te laden, maar als je met kinderen reist, is het dat soms totaal niet. Vooral wanneer nog niet iedereen gewend is aan de nieuwe omgeving.

Booking.com heeft onderzoek gedaan onder meer dan 12.000 ouders uit 25 landen wereldwijd om erachter te komen hoe ze omgaan met die 'o-zo-belangrijke' eerste 24 uur van hun reis. Op de vraag hoe ouders zich het best voorbereiden op de eerste vakantiedag, was het antwoord het “noodvoedsel snackpakket” (48%) het populairst.

Benieuwd naar de top 10 trucjes van ouders om hun kinderen gelukkig te houden op vakantie?

Noodvoedsel snackpakket (48%)

Het meenemen van reisspelletjes en boeken (38%)

Essentiële spullen (bijv. zwemkleding, skispullen) apart inpakken of boven in de koffer stoppen (29%)

De kinderen insmeren met insectenwerende middelen en zonnebrandcrème (27%)

Spulletjes van thuis meenemen zodat ze zich niet zo vervreemd voelen (25%)

Een eerstehulpdoos bij de hand hebben (21%)

Reisadapters en opladers boven in de koffer stoppen (20%)

De kortste route naar het strand/skipistes uitzoeken (15%)

Van tevoren de kinderen inschrijven voor kinderclubjes (5%)

Een buggy/kinderwagen huren (3%)

 

Foto: Booking.com

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: