Dit zijn de 10 potentieel meest vieze items op de hotelkamer

16 juli 2020 | Thijs Jacobs

Uit onderzoek onder Britten wordt bedlinnen door 92% van hen beschouwd als een van de vuilste zaken die in de hotelkamer kan worden aangetroffen. 87% van de Britse hotelgasten zal het linnen voor gebruik  dan ook controleren. Opmerkelijk detail: bijna de helft van de Britten zal 30 minuten lang hun eigen hotelkamer schoonmaken voor gebruik!  

Andere items die als potentieel vuil worden beschouwd, zijn glazen en mokken (88%), afstandsbedieningen (87%) en lichtschakelaars (84%).  14% van de Britten zouden het liefst hun eigen verse lakens en handdoeken meenemen naar een hotel...

Het populaire onderzoeksprogramma Inside Edition ontdekte onlangs dat verschillende iconische hotels in New York City niet worden schoongemaakt voordat een nieuwe gast arriveert, ondanks strenge instructies om dit te doen sinds de coronapandemie is uitgebroken. 

Dit nieuws bracht End of Tenancy Cleaning Company ertoe om 1.894 Britten te vragen naar hun schoonmaakgewoontes bij het bezoeken van een hotel, te vragen naar de vuilste zaken die ze hebben gevonden, en wat ze zouden doen voordat ze zich settelen in de kamer. 

Dit zijn de 10 vuilste items op hotelkamers volgens de Britten die deelnamen aan het onderzoek:

Beddengoed 92%
Glazen en mokken 88%
Afstandsbedieningen 87%
Lichtschakelaars 84%
Telefoons 71%
Gestoffeerde stoelen /sofa's 63%.
Decoratieve kussens / dekens 55%.
Ramen en vensterbanken 45%
Gordijnen 22%
Tapijten 19%

 

Opmerkelijk: maar liefst 42% van de Britten maakt de hotelkamer schoon voor gebruik!

Bij aankomst beweren de Britten dat ze de volgende vijf items het meest op netheid controleren: 

Beddengoed 87%
Glazen en mokken 72%
Afstandsbedieningen 65%
Telefoons 57%
Lichtschakelaars 49%

 

Het onderzoek onthulde ook hoe lang Britten een hotelkamer schoonmaken voor gebruik:

- 46% brengt een half uur door
- 21% brengt minstens een uur door
- 13% is meer dan een uur bezig 

End of Tenancy Cleaning vroeg ook aan degenen die hun hotelkamer hebben schoongemaakt of ze hun eigen schoonmaakmiddelen meenamen. 29% zei dat ze dat deden, terwijl 13% zei dat ze het hotel gewoon om benodigdheden vroegen. 

Van degenen die ja zeiden, werd toen ontdekt dat de meest voorkomende schoonmaakbenodigdheden die hotelgasten meenemen:

1. Natte doekjes (58%)
2. Bleekmiddel of ontsmettingsmiddel (51%)
3. Geurverstuiving of kaarsen (33%)
4. Eigen glas of mok (26%)
5. Eigen verse lakens en handdoeken (14%)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Economie Booking.com
Booking wil af van kwart personeel

Booking.com ontslaat een kwart van het personeel. Wereldwijd werken bij het van origine Nederlandse bedrijf ongeveer 17.500 duizend mensen. Exacte aantallen over de ontslagen ontbreken nog, maar het zou gaan om tussen de vier,- en vijfduizend medewerkers, zo meldt de NOS. "Helaas moeten we d...

Columns
Column: Het komt wel goed

Wat is dat toch met mensen, dat ze menen dit te moeten zeggen als dingen tegen zitten? Ik zag het laatst ook weer in een serie die ik keek. Een hele heftige scene, er overleed iemand en op het moment dat de hele familie zat te snikken om het verlies, komt iemand met de opmerking:’ Het komt wel...

Economie Longread
Horecarapport ABN AMRO: relatief weinig faillissementen, ondernemersvertrouwen historisch laag

Restaurants, hotels, vakantieparken, bioscopen en reisondernemers zijn hard geraakt door de coronacrisis. In deze Stand van de Leisure duidt ABN AMRO de impact van het virus en de bedreigingen en de kansen die eruit voortvloeien. Onderaan dit bericht vindt u grafieken en tabellen van het rapport ...

KHN
KHN en overheid weer in gesprek

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) gaat opnieuw in gesprek met de overheid om te praten over de geldende coronamaatregelen. Het kort geding dat de brancheorganisatie tegen de staat had aangespannen, met als inzet versoepeling van de maatregelen, wordt tot 8 augustus aangehouden. KHN en de overhei...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

Koffie & thee Longread
Koffiekennis: alles over koffievarianten

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. In de horeca is koffie essentieel, net als in B&B en dan zeker bij het ontbijt. Omdat specialty coffees steeds gangbaarder zijn, is het verstandig om eens in deze donkerbruine materie te duiken. Want wat is speci...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: