Drie-generatievakanties zijn onverminderd populair

4 juli 2018 | Thijs Jacobs

Drie-generatievakanties worden door steeds meer Nederlanders beschouwd als dé manier om meer tijd met elkaar door te brengen en de familiebanden te versterken, aldus Center Parcs. Zo geven ruim twee op drie Nederlanders aan dat meer tijd met elkaar doorbrengen de aanleiding is om met drie generaties op vakantie te gaan. Een andere vakantietrend is de opkomst van ‘slow travel’. Zo kiezen steeds meer vakantiegangers ervoor op één bestemming te blijven en hier volop te genieten van alles wat deze vakantielocatie te bieden heeft.

Herkenbaar

Het is herkenbaar voor vele ouders: met overvolle agenda’s en allerlei verplichtingen zeggen we uit automatisme vaker ‘nee’ dan we zouden willen tegen onze kinderen. Vaak omdat we bezig zijn met andere dingen, zoals de telefoon, een drukke baan of andere dagelijkse beslommeringen. En ook de opa’s en oma’s van vandaag zijn actief en ondernemend. Tijd voor elkaar vrijmaken is dus lang niet altijd vanzelfsprekend, terwijl veel mensen een hechte familieband juist zo waardevol vinden.

Uit onderzoek dat Center Parcs door Direct Research heeft laten verrichten, geeft ruim twee derde van de respondenten aan dat drie-generatievakantie de manier is om de familiebanden te versterken en echt even samen te zijn. Dit is aanzienlijk meer dan 10 jaar geleden toen dit onderzoek voor het eerst werd uitgevoerd. Ruim de helft (56 procent) van de ondervraagden zegt dan ook tijdens een vakantie alles samen te doen. Bij Center Parcs zijn zij aan het goede adres. “Wij werken al jaren aan het creëren van het ultieme vakantiegevoel voor de hele familie om zo meer tijd met elkaar door te brengen. Onze parken zijn dan ook de ideale plek om samen te zijn; alles om jong en oud een unieke ervaring te geven, op één plek. Voor iedereen is er iets te doen”, vertelt Andres Neira de Back, Marketing Director Center Parcs Europe.

Volop genieten van vakantie op één locatie

Ook kiezen steeds meer Nederlanders ervoor om tijdens hun vakantie niet verschillende locaties aan te doen, maar op één bestemming te blijven en hier volop te genieten van wat hier allemaal te doen is. In haar vakantieparken biedt Center Parcs alles wat nodig is voor zo’n vakantie: met indoor- en outdoor-activiteiten voor het hele gezin en cottages middenin de natuur.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: