Drie-generatievakanties zijn onverminderd populair

4 juli 2018 | Thijs Jacobs

Drie-generatievakanties worden door steeds meer Nederlanders beschouwd als dé manier om meer tijd met elkaar door te brengen en de familiebanden te versterken, aldus Center Parcs. Zo geven ruim twee op drie Nederlanders aan dat meer tijd met elkaar doorbrengen de aanleiding is om met drie generaties op vakantie te gaan. Een andere vakantietrend is de opkomst van ‘slow travel’. Zo kiezen steeds meer vakantiegangers ervoor op één bestemming te blijven en hier volop te genieten van alles wat deze vakantielocatie te bieden heeft.

Herkenbaar

Het is herkenbaar voor vele ouders: met overvolle agenda’s en allerlei verplichtingen zeggen we uit automatisme vaker ‘nee’ dan we zouden willen tegen onze kinderen. Vaak omdat we bezig zijn met andere dingen, zoals de telefoon, een drukke baan of andere dagelijkse beslommeringen. En ook de opa’s en oma’s van vandaag zijn actief en ondernemend. Tijd voor elkaar vrijmaken is dus lang niet altijd vanzelfsprekend, terwijl veel mensen een hechte familieband juist zo waardevol vinden.

Uit onderzoek dat Center Parcs door Direct Research heeft laten verrichten, geeft ruim twee derde van de respondenten aan dat drie-generatievakantie de manier is om de familiebanden te versterken en echt even samen te zijn. Dit is aanzienlijk meer dan 10 jaar geleden toen dit onderzoek voor het eerst werd uitgevoerd. Ruim de helft (56 procent) van de ondervraagden zegt dan ook tijdens een vakantie alles samen te doen. Bij Center Parcs zijn zij aan het goede adres. “Wij werken al jaren aan het creëren van het ultieme vakantiegevoel voor de hele familie om zo meer tijd met elkaar door te brengen. Onze parken zijn dan ook de ideale plek om samen te zijn; alles om jong en oud een unieke ervaring te geven, op één plek. Voor iedereen is er iets te doen”, vertelt Andres Neira de Back, Marketing Director Center Parcs Europe.

Volop genieten van vakantie op één locatie

Ook kiezen steeds meer Nederlanders ervoor om tijdens hun vakantie niet verschillende locaties aan te doen, maar op één bestemming te blijven en hier volop te genieten van wat hier allemaal te doen is. In haar vakantieparken biedt Center Parcs alles wat nodig is voor zo’n vakantie: met indoor- en outdoor-activiteiten voor het hele gezin en cottages middenin de natuur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Ilja Leonard Pfeijffer: "Airbnb moet verboden worden, in de hotellerie schuilt de oplossing"

Ilja Leonard Pfeijffer is de auteur van de besteller-roman ‘Grand Hotel Europa’. Begin deze week werd bekend dat de naam van de schrijver prijkt op de shortlist van de Libris Literatuur Prijs 2019. Dit is de meest belangrijke prijs voor een Nederlandse literaire roman en de winnaar ontva...

Interview Longread
Automatisering voor je B&B: geen dubbele boekingen meer

Een robot die het bed opmaakt is er nog niet, maar een programma dat dubbele boekingen voorkomt wel. Steeds meer bed & breakfasts schakelen over op een professioneel reserveringssysteem, die hun agenda up-to-date houdt. Maar is deze hotelsoftware wel rendabel voor kleine bedrijven? Vroeger we...

Advertorial
Let’s talk sleep! Stappenplan voor het juiste bed in uw Bed & Breakfast

Na een lange dag genieten van uw favoriete stad en een heerlijk etentje wandelt u terug naar uw Bed & Breakfast. Eenmaal in uw kamer aangekomen, kijkt u nog eens rond. Wat is het eigenlijk een mooie Bed & Breakfast! En na zo’n dag als deze ziet het bed er nog beter uit bij het inchecke...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Economie Internationaal
Stijgend aantal hotelovernachtingen in Nederland, Groningen is opvallende stijger

Herkomst gasten In 2012 waren 48,79% van alle overnachtingen in hotels in Nederland afkomstig van een buitenlandse gast. Gedurende de afgelopen jaren is dit percentage gegroeid tot 54,12% in 2018. De meeste buitenlandse overnachtingen komen van gasten uit Duitsland, UK, USA, België en Frankrijk....

Columns Blog
Column: Nieuwe suite bijna klaar, en nu bekender worden op social media?

Bloed, zweet en tranen heeft het gekost, maar over een paar weken is onze nieuwe en derde suite dan toch eindelijk klaar. Dat we een jaar na het starten van de verbouwing en driekwart jaar na onze eerst gestelde deadline opengaan, had ik van tevoren niet kunnen bedenken. En ik ben inmiddels na een k...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: