Een portie aandacht bij het ontbijt

11 september 2015 |
Een portie aandacht bij het ontbijt<

Elsbeth Duvergé startte vorig jaar Tante Luus haar eigen bedrijfje in eigengemaakte granola. Deze granola is nu zelfs terug te vinden in het ontbijt van bed & breakfast De Thuiskamer Elsbeth vertelt je alles over haar granola en over hoe jij je hiermee kunt onderscheiden.
Hoe ben je erop gekomen om je eigen granola te maken?
“Het is eigenlijk per ongeluk gegaan. Ik maakte voor Jumbo online kookvideo’s en één daarvan was ‘zelf granola maken’. Dit inspireerde me om mijn eigen variant van granola te maken. Ik liet deze proeven aan vrienden, die bestelden het en daar kwamen orders uitrollen. Ik heb altijd al een mooi merk willen maken en met Tante Luus kan ik mijn achtergronden in marketing en koken combineren tot iets waar ik zelf blij van word.”



Je biedt op dit moment één soort granola aan. Denk je erover om nog meer soorten te gaan maken en verkopen?
“Ja zeker, dat ligt in de planning. Voor nu is het netwerk en de verkooppunten uitbreiden het belangrijkst, maar er komt een nieuwe smaak aan.”

Hoe belangrijk is granola in het ontbijt van een bed & breakfast?
“Het ontbijt is het belangrijkste onderdeel van de dag. Als gasten granola eten met een beetje kwark of yoghurt en een stuk fruit, hebben ze alles binnen wat ze nodig hebben voor een goed gevulde maag. Het belangrijkste is dat ze ervan genieten.”



Hoe kunnen B&B-eigenaren zich onderscheiden met de zelfgemaakte granola?
“Wat ik met Tante Luus probeer is om onderscheidend te zijn en iets neer te zetten dat niet zoals de rest is. ‘Een flinke portie aandacht en bezieling’ staat op de achterkant van de verpakking en dat is waarin B&B-eigenaren zich kunnen onderscheiden met zelfgemaakte granola. Een B&B staat voor persoonlijkheid en aandacht en de gasten een prettig gevoel geven. Dat is precies wat ik met mijn granola ook wil bereiken. Daarnaast gebruik ik voor de granola kokosbloesemsuiker, een ongeraffineerde suiker. Gasten kunnen zo op een gezondere manier genieten en ik krijg er dan ook veel positieve reacties op!”



Mirte Bouman

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: