Eerste 24 uur van reis zijn cruciaal

17 juli 2017 | Roy Spijker

De eerste 24 uur van een vakantie zijn cruciaal. Bijna de helft van alle reizigers (46%) is ervan overtuigd dat de eerste dag toonaangevend is voor de rest van de vakantie en iets meer dan een derde (36%) van de reizigers zegt dat de eerste 24 uur allesbepalend is voor een vakantie.

Maar wat gebeurt er allemaal in dit etmaal? Wat zijn de echte prioriteiten op die eerste dag van je vakantie? En komen onze verwachtingen overeen met de werkelijkheid? Booking.com heeft onderzoek uitgevoerd onder 18.000 mensen uit 25 landen wereldwijd om meer te weten te komen over die eerste 24 uur op reis.

Het antwoord op de vraag “Wat willen reizigers doen op de eerste vakantiedag?” geeft een interessant beeld van de reiziger uit de 21e eeuw. Hoewel de drie belangrijkste resultaten vrij traditioneel zijn: koffers uitpakken (63%), de accommodatie verkennen (60%) en activiteiten voor de volgende dag inplannen (53%), laten de resultaten ook zien hoe gevarieerd en technisch onze vakanties vandaag de dag zijn:

- De ultieme foto maken voor social media (27%, voor 18-34-jarigen maar liefst 37%)
- Online gaan om reviews van lokale restaurants te lezen (26%)
- Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken (24%)
- Taalvaardigheden proberen te verbeteren (16%)
- Roomservice bestellen (15%)
- Naar een vakantieplaylist luisteren (13%)
- Zakelijke e-mail checken (10%)

De timing van deze activiteiten laat zien dat mensen dingen zoals het nemen van foto’s voor social media en online reviews lezen eerder ondernemen dan de echte traditionele vakantie-activiteiten, zoals een duik nemen in het zwembad of een ijsje eten.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Achtergronden Ondernemen
Poll: hoe ga jij om met no-shows in je B&B?

No-shows zijn vervelend voor B&B-ondernemers. We willen dolgraag weten hoe jij omgaat met het fenomeen van gasten die niet op komen dagen. Moeten zij hoe dan ook betalen of niet, en schrijf je automatisch geld af van zijn of haar creditcard? We publiceren de bevindingen in de komende editie van...

Columns
Column: Contactvrij genieten…

'Dag mevrouw, hierbij stuur ik u een mail want ik wil graag een lang weekend weg binnen Nederland en uw B&B lijkt ons wel wat maar… is er wel wat te doen in Zwolle?' Helemaal blij keek ik die dag op van mijn laptop. Hoera, een Echte Gast! Potentieel dan weliswaar, want &helli...

Coronacrisis
Realtime countdown tot opening horeca 1 juni, 12 uur

Het aftellen is begonnen! In onderstaande countdown timer zie je exact hoe lang het nog duurt totdat je de deuren van je horecazaak en terras weer mag openen. Heel veel succes! ...

Economie Coronacrisis
Steunpakket met drie maanden verlengd: 13 miljard euro aan kosten

De komende drie maanden trekt het kabinet nog eens 13 miljard uit voor steun aan ondernemers die vanwege de coronacrisis in financiële problemen komen. Het bestaande noodpakket loopt af op 1 juni, maar wordt dus met nog eens drie maanden verlengd. Zorgelijke ontwikkeling Premier Rutte spr...

KHN Coronacrisis
KHN: Horeca mag voorzichtig open, steunpakket blijft noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is blij dat de eerste stap richting de heropening van de horeca is gezet. De gisteren aangekondigde verlichting van de coronamaatregelen tijdens de persconferentie van het kabinet bieden een bescheiden perspectief voor de horeca. De gevolgen van de intelligente loc...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: