Gemiddeld gekozen kamerprijs 14% omhoog deze winter

6 februari 2018 | Thijs Jacobs

De gemiddeld gekozen kamerprijs voor een hotelkamer in Nederland ligt op 145 euro tijdens de wintermaanden. Dat is 14% hoger vergeleken met wat buitenlandse toeristen vorige winter bereid waren te betalen voor een overnachting. Toen lag de gemiddeld gekozen kamerprijs op 127 euro, zo blijkt uit cijfers van trivago, een toonaangevende hotel metasearch.

Alweer gestegen


Daarmee is de gemiddeld gekozen prijs onder buitenlandse hotelgasten voor het tweede jaar op een rij gestegen. Twee jaar geleden gaven deze internationale bezoekers de voorkeur aan een gemiddelde prijs per overnachting van 115 euro. Wat neerkomt op een stijging van 26% voor een hotelkamer in de wintermaanden over de afgelopen twee jaar.


Meest populaire winterbestemming


Dat Amsterdam ook in de winter de meest populaire bestemming is onder hotelgasten, zal niemand verbazen. En met een gemiddeld gekozen prijs van 154 euro per nacht staat de hoofdstad ook qua gemiddeld gekozen prijs bovenaan het lijstje. Voor hotelkamers in Valkenburg (€138), Scheveningen (€135) en Maastricht (€134) wordt daarna het meeste geld neergeteld. Rotterdam, nummer 2 op de lijst van populaire winterbestemmingen, ziet de gemiddeld gekozen hotelprijs nog niet zo snel omhoog schieten en blijft steken op €113.

Welke hotelgasten spannen de kroon?


Chinezen zijn bereid het meest te betalen voor een hotelkamer in Nederland gedurende het winterseizoen. De gemiddeld gekozen kamerprijs ligt zelfs op 183 euro per nacht. Ook Israëliërs (€172) en hotelgasten uit Oostenrijk (€162) kiezen voor een duurdere kamer wanneer ze op zoek zijn naar accommodatie online.

Directe boekingcampagnes voor hoteliers


Hoteliers die van deze opwaartse trend willen profiteren, nodigt trivago van harte uit voor het webinar op 6 maart: Directe boekingen via trivago: hoe werkt het? Want hotels die gebruik maken van een booking engine van bijvoorbeeld Cubilis (Stardekk), Availpro, Base7booking of Webhotelier op hun eigen website, kunnen tegen een cost-per-click prijs hun directe kamerprijzen adverteren op trivago.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Regelgeving Airbnb
Amsterdam wil Airbnb deels verbieden

Het aanstaande college van Amsterdam wil Airbnb in bepaalde wijken van de stad gaan verbieden. Dit om het massatoerisme tegen te gaan. Naar schatting bezoeken jaarlijks 20 miljoen toeristen de hoofdstad. Verwacht wordt dat dit in rap tempo op zal lopen tot 30 miljoen, zo lezen we op nrc.nl. Om de...

Amsterdam Toerisme
Coalitie: hotelbeleid Amsterdam onder de loep

Het toekomstige stadsbestuur van Amsterdam heeft plannen gepresenteerd die ervoor moeten zorgen dat de toeristendruk in de stad wordt verlaagd. De toerismebranche wordt hard aangepakt en met name rederijen zijn er behoorlijk van geschrokken, zo lezen we op de website van AT5. Ook hotels krijgen mind...

Horeca Achtergronden
Vakantieganger waardeert horeca in Gelderland als beste

Vakantiegangers vinden de horecavoorzieningen in de provincie Gelderland het beste. Dit blijkt uit ‘Het Gastvrijheidsonderzoek’ dat vakantieparkenwebsite Bungalowparkoverzicht.nl heeft uitgevoerd op basis van 1.325 vakantiebezoeken in Nederland. Horecavoorzieningen Gelderland als best...

Awards Bed&Breakfast
Nominaties ‘Beste B&B van Nederland 2018’

Op woensdag 20 juni aanstaande wordt ‘de Beste B&B van Nederland 2018’ bekendgemaakt. De genomineerden die dit jaar voor deze prestigieuze titel in aanmerking komen zijn: B&B ‘Villa Nieuwland’ in Den Oever (Noord-Holland), ‘Buitengoed Op De Knolle’ in Foch...

Regelgeving Airbnb
Madrid bant Airbnb uit historische binnenstad

Maar liefst 95 procent van alle Airbnb's in Madrid moeten op korte termijn verdwijnen. Dat meldt de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. De Madrilenen zien de prijzen van huizen door de explosieve groei van Aribnb dusdanig stijgen, dat een woning in de binnenstad niet meer te betalen is. De Madrile...

Achtergronden
Training: meer gasten door ijzersterke social media content

Dat wil toch iedereen? Meer gasten, en dus ook meer omzet, door ijzersterke content op sociale media? Maar ja, hoe pak je dat aan? We hebben een prachtig aanbod voor je. Tijdens de training op 28 mei aanstaande leert Monique van Gevelt de cursisten hoe zij hun gasten het water in de mond kunnen late...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: