Halloweentips voor horecaondernemers

3 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Halloween is in Nederland inmiddels een bekende feestdag. Dat was enkele jaren geleden wel anders, maar de enorme populariteit van bijvoorbeeld de Fright Nights in pretpark Walibi toont aan dat er vraag is naar leuke - en spannende - activiteiten rondom deze feestdag.

Wat is Halloween?

De naam is afgeleid van Hallow-e'en, oftewel All Hallows Eve (Allerheiligenavond), dit is de avond voor Allerheiligen, 1 november. In de Keltische kalender begon het nieuwe jaar op 1 november, dus 31 oktober was oudejaarsavond. 
In de Verenigde Staten werd het feest bekender in de tweede helft van de 19e eeuw, toen veel Ierse en Schotse immigranten het land binnenkwamen. Toen dook ook de welbekende 'jack-o'-lantern op', de uitgeholde pompoen die op een gezicht lijkt. 

Wat kun jij doen tijdens Halloween?

Voor de horeca is Halloween een mooi moment om de gasten te laten griezelen. Je kunt extra veel pompoen verwerken in het menu, Glühwein aanbieden aan de ouders van kinderen die de deuren rondgaan voor snoep (de kids krijgen warme chocomel), een griezelfilm vertonen of een zwarte griezelhamburger aanbieden.

Nooit meer een feestdag of evenement missen? Klik hier om de HorecaMarketingkalender gratis te downloaden!

We hebben hieronder een paar leuke voorbeelden voor je op een rijtje gezet:

View this post on Instagram

This was last night #halloween#eindhoven

A post shared by Jan Vanderhasselt (@moyo444) on

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: