Helft boekt hotel zonder reviews niet

17 februari 2014
Helft boekt hotel zonder reviews niet

Onderzoek door PhoCusWright in opdracht van TripAdvisor brengt aan het licht dat 53% van de consumenten een hotel zonder online reviews niet boekt. De meerderheid van de 12.225 deelnemers
aan het wereldwijde onderzoek (80%) leest tussen de 6 en 12 reviews voordat er een keuze wordt gemaakt.

*Betere indruk*
Meer dan 80% zegt dat het lezen van reviews hen zekerder maakt in het maken van beslissingen rondom boekingen. 93% van de respondenten aan het onderzoek acht een hotelverblijf een zeer belangrijk onderdeel van een reis of trip. 73% vertrouwt sterk op de foto's van reviewers bij het maken van hun beslissing. 87% zegt dat een antwoord van het hotelmanagement op een negatieve ervaring de indruk over het hotel verbeterd.

*Doorslaggevend*
In de meeste gevallen worden alleen de meest nieuwe reviews op TripAdvisor meegenomen in de eindbeslissing van een consument. Extreme recensies, of ze nu supergoed of uiterst negatief zijn, worden door het merendeel van de lezers genegeerd. Gebruikersfoto's van een verblijf die veel positieve waardering van anderen krijgen en TripAdvisor-awards, -labels, en -prijzen zijn doorslaggevende factoren bij het wel of niet boeken van een locatie.

~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Overig nieuws