Het runnen van een B&B kan in veel minder tijd

Auteur: redactie
Technologie Branded Content 21 december 2018
Het runnen van een B&B kan in veel minder tijd

Bij het runnen van een B&B komt veel kijken. Je bent van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat in de weer. Maar het B&B-leven kan een stuk eenvoudiger. We spreken Bianca Veenstra van Bed and Breakfast ‘Uitgerust voor zaken’ in Heerenveen. Ze vertelt wat automatisering voor haar B&B met 6 kamers betekent.

“Toen ik mijn B&B begon, dacht ik dat ik veel geld zou besparen als ik alles zelf zou doen. Maar het runnen van mijn B&B gaf toen zoveel stress. Dubbele boekingen, verschillende systemen om alles maar op elkaar aan te sluiten… Ik vond het verschrikkelijk om te doen. Mijn facturen in Excel, alle boekingskanalen, mijn eigen website. Ik zat om zeven uur ‘s ochtends alles al bij te werken. Ik had meteen met een softwaresysteem moeten beginnen dat alles voor me regelde, want het is me enorm tegengevallen, al dat werk. Sinds ik dat heb hoef ik geen klanten meer teleur te stellen vanwege een overboeking. Alles loopt synchroon met elkaar in een systeem. Het bespaart me zoveel stress en handelingen.”

Scheelt veel tijd

Bianca koos bewust voor RoomRaccoon: “Ik maak gebruik van RoomRaccoon en dat scheelt me momenteel minimaal een uur per dag. Ik hoef facturen niet meer handmatig te maken. Wordt er een kamer geboekt, dan wordt deze meteen op alle sites geblokkeerd. Door de add-ons zoals wijn, koffie en Tony Chocolonely’s die ik verkoop, is het meteen mijn kassasysteem. Het is alles in één, je hebt niets extra’s meer nodig.”

Het kost de gasten bovendien niets extra. “Ik werk veel met vaste gasten met vaste prijsafspraken. Door de Booking Engine die ik op mijn website gebruik, kunnen mensen zelf reserveren voor de afgesproken prijs. Ik vind het heel erg van deze tijd om het op deze manier te doen. Het is eenvoudig voor de klanten en het kost ze niets extra, één druk op de knop en je bent er. En het levert mij als ondernemer geld op. Ik kan het iedereen aanraden!”

Flinke besparing

RoomRaccoon-oprichter Tijmen van Dijl: “We zijn begonnen vanuit het Bliss Hotel in Breda. Daar was zoveel te winnen door dingen te automatiseren. Toen de software daar goed werkte, merkten we dat er veel interesse was uit de markt. Het enige waar we nu tegenaan lopen is aan mensen uitleggen hoe compleet ons product is. Dat je agenda eenvoudiger te beheren is, dat alle boekingskanalen aangestuurd worden, facturen automatisch gemaakt worden, dat je op creditcardkosten honderden euro’s per maand kunt besparen. En ga zo maar door…”

Ben je benieuwd naar het product en wat het voor jou kan doen? Vraag een gratis demo aan.

Overig nieuws