Het runnen van een B&B kan in veel minder tijd

21 december 2018 | redactie

Bij het runnen van een B&B komt veel kijken. Je bent van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat in de weer. Maar het B&B-leven kan een stuk eenvoudiger. We spreken Bianca Veenstra van Bed and Breakfast ‘Uitgerust voor zaken’ in Heerenveen. Ze vertelt wat automatisering voor haar B&B met 6 kamers betekent.

“Toen ik mijn B&B begon, dacht ik dat ik veel geld zou besparen als ik alles zelf zou doen. Maar het runnen van mijn B&B gaf toen zoveel stress. Dubbele boekingen, verschillende systemen om alles maar op elkaar aan te sluiten… Ik vond het verschrikkelijk om te doen. Mijn facturen in Excel, alle boekingskanalen, mijn eigen website. Ik zat om zeven uur ‘s ochtends alles al bij te werken. Ik had meteen met een softwaresysteem moeten beginnen dat alles voor me regelde, want het is me enorm tegengevallen, al dat werk. Sinds ik dat heb hoef ik geen klanten meer teleur te stellen vanwege een overboeking. Alles loopt synchroon met elkaar in een systeem. Het bespaart me zoveel stress en handelingen.”

Scheelt veel tijd

Bianca koos bewust voor RoomRaccoon: “Ik maak gebruik van RoomRaccoon en dat scheelt me momenteel minimaal een uur per dag. Ik hoef facturen niet meer handmatig te maken. Wordt er een kamer geboekt, dan wordt deze meteen op alle sites geblokkeerd. Door de add-ons zoals wijn, koffie en Tony Chocolonely’s die ik verkoop, is het meteen mijn kassasysteem. Het is alles in één, je hebt niets extra’s meer nodig.”

Het kost de gasten bovendien niets extra. “Ik werk veel met vaste gasten met vaste prijsafspraken. Door de Booking Engine die ik op mijn website gebruik, kunnen mensen zelf reserveren voor de afgesproken prijs. Ik vind het heel erg van deze tijd om het op deze manier te doen. Het is eenvoudig voor de klanten en het kost ze niets extra, één druk op de knop en je bent er. En het levert mij als ondernemer geld op. Ik kan het iedereen aanraden!”

Flinke besparing

RoomRaccoon-oprichter Tijmen van Dijl: “We zijn begonnen vanuit het Bliss Hotel in Breda. Daar was zoveel te winnen door dingen te automatiseren. Toen de software daar goed werkte, merkten we dat er veel interesse was uit de markt. Het enige waar we nu tegenaan lopen is aan mensen uitleggen hoe compleet ons product is. Dat je agenda eenvoudiger te beheren is, dat alle boekingskanalen aangestuurd worden, facturen automatisch gemaakt worden, dat je op creditcardkosten honderden euro’s per maand kunt besparen. En ga zo maar door…”

Ben je benieuwd naar het product en wat het voor jou kan doen? Vraag een gratis demo aan.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Events Rotterdam
Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakb...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Niet alleen de lakens worden (wit)gewassen in Amsterdams hotel

Als je een exploitatie- of DHW-vergunning aanvraagt, controleert het bestuursorgaan onder andere je ‘integriteit’. Als hij daaraan twijfelt, is er misschien wel een reden om je aanvraag af te wijzen. Voor de zekerheid kan het bestuursorgaan je aanvraag ter controle doorsturen naar het La...

Hotelketens Achtergronden
Invast Hotels - Nederlandse Hotelsteden Index 2019: Amsterdam aan kop, Amersfoort verrassend derde

In het grootste gedeelte van de steden wordt een bezettingsgraad tussen 75% en 80% behaald. Verder is opmerkelijk dat Amersfoort een relatief hoge bezettingsgraad heeft behaald in 2018. In de volgende grafiek wordt de gemiddelde kamerprijs weergegeven. Hiermee wordt duidelijk dat hoewel Amersfoort e...

Economie Toerisme
Aantal overnachtingen in eerste kwartaal toegenomen

Het aantal overnachtingen in de Nederlandse logiesaccommodaties bedroeg in het eerste kwartaal van dit jaar 18,3 miljoen. Dat is bijna de helft meer (46 procent) dan in dezelfde periode in 2012, toen 12,6 miljoen gasten in de logiesaccommodaties verbleven. Door de toename van het aantal hotelovernac...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: