Horecaondernemers kunnen succesvoller worden door inzet van e-mailmarketing

30 juli 2019 | redactie

Waarin onderscheiden succesvolle horecaondernemingen zich van hun concurrent? Vaak door een succesvolle marketingcampagne, waarbij  e-mail nog steeds leidend en uiterst effectief is. Directe boekingen of reserveringen genereren is heel wat waard. Door je eigen kanalen in te zetten genereer je meer omzet. Dit doe je door een uitstekende e-mailmarketingcampagne op te zetten. E-mailmarketing is een krachtige tool om je (toekomstige) gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en vervolgens terug te laten komen. HM Academy biedt (op 28 oktober 2019) een training aan speciaal voor horecaondernemers die nog succesvoller willen worden.

Inhoud van de training

Deze training geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mailcampagnes; hoe je dit moet doen en hoe je dit aanpakt. In de training ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf, je collega’s en uit de branche.
Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.


Dit levert het je op

Meer directe omzet
Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
Je verbetert je e-mailcampagnes
Je leert gebruik te maken van de kennis over je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Trainer: Hielko van der Molen

Hielko is adviseur en digitaal strateeg en heeft een uitgebreide ervaring als online manager bij de Fletcher Hotels groep en bij banken, verzekeraars en in de retail. Hielko is een ervaren trainer en docent op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen.

Klik hier voor meer informatie over de training en voor de aanmeldpagina.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Columns Blog
Column: feestelijke decembermaand

Als kind vond ik Sinterklaas het mooiste kinderfeest dat er bestond. In mijn jonge jaren was hij de man van de cadeaus en niet de Kerstman. Vergezeld van zijn zwarte knechten, daar hoorde je destijds niemand over, kwam hij uit Spanje met de stoomboot. We keken naar zijn aankomst op de tv en dan kreg...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Advertorial
B&B’s citytrip Londen

Na een dag vol sightseeing in een wereldstad genieten van een afternoon tea met scones en huisgemaakte clotted cream; Engelser wordt het niet. En al helemaal niet in een Bed and Breakfast in Londen. Je verblijft dan in een klassiek, okerkleurig pand dat het goed doet op ansichtkaarten. Of in een lux...

Rabobank: horeca herstelt zich van zwakke start, marges onder druk

De Rabobank publiceerde de Horeca en Recreatie-update van november 2019. Hierin lezen we dat de omzet in de sector daalde in het eerste kwartaal van 2019. Het beeld was echter wisselend. Voor restaurants en drinkgelegenheden steeg de omzet namelijk 0,6%, maar het volume nam wel af met 0,2%. Bij logi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: