Hotelbranche omarmt start-up Plukkup

1 augustus 2018 |

Plukkup, de start-up die zich specialiseert in het ophalen van vergeten items bij hotels heeft door aanhoudend success een nieuwe website gelanceerd. Vergeten items laten ophalen bij je hotel op een snelle en simpele manier. Het kon nog niet in Nederland. Dat, in combinatie met de behoefte van hotels om geen tijd kwijt te zijn aan het wegbrengen van vergeten items naar postkantoren, het printen van labels en het bijhouden van de betalingen hiervoor, deed Plukkup ontstaan. Dat het een schot in de roos is, bleek al snel. Sinds de lancering vorig jaar zit Plukkup in de lift en die groei wordt nu versneld door een nieuwe website met een nog groter gebruiksgemak en internationaal bereik: www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl.

Snelle ophaalservice

De snelheid, het gemak en de lage kosten worden door hotelgasten en recepties zeer gewaardeerd. “We merken bij gasten een grote behoefte aan het zelf regelen van een pick-up bij het hotel. Gasten die iets vergeten zijn, weten ons goed te vinden en hebben snel hun vergeten eigendommen weer terug.” zegt Mees van Sisseren van Plukkup '”Hotels zijn blij dat door Plukkup het bezoekje aan het postkantoor en het gedoe met de betaling verdwijnt. In plaats daarvan is het binnen vijf minuten online geregeld.” 

Steeds meer hotels verwijzen hun gasten door naar Plukkup en de reviews zijn onverdeeld positief: “Bizar dat dit nog niet eerder bestond! Vorige week een paar nette schoenen vergeten in mijn hotel in Berlijn. Vandaag binnen gekregen!!! Morgen weer aan naar werk. Top service en super makkelijk te gebruiken!” schrijft een tevreden klant. Een verademing voor hotels en hun gasten dus - en niet in alleen in Nederland.

Internationaal

Door de lancering van de nieuwe Engelse site op zowel www.plukkup.nl als www.forgotmystuff.com kan Plukkup hotelgasten buiten Nederland nu even makkelijk bedienen. Gasten uit heel Europa kunnen nu pick-ups inboeken voor in Nederland en België achtergelaten spullen, met vernieuwd betaalgemak.

Ook de vraag om spullen op te halen uit het buitenland schiet omhoog. Na een paar maanden testen, is deze optie flink uitgebreid. ''We werden steeds vaker gebeld of we een tas uit Spanje of telefoon uit Italië konden ophalen. Die kans hebben we met beide handen aangegrepen'' zegt Uko Meijer, ''op dit moment halen we 50% van de opdrachten uit het buitenland en de nieuwe site moet dat nog makkelijker maken.”

Plukkup is te vinden via www.forgotmystuff.com en www.plukkup.nl en verscheept pakketten binnen Europa. Het ophalen en bezorgen van vergeten items bij hotels beslaat ongeveer 90 procent van de opdrachten. De andere 10 procent komt van kleine bedrijven en rechtstreeks van particulieren die iets hebben ge- of verkocht binnen Europa. Voor alle vragen zijn Uko en Mees van Plukkup te bereiken via Info@plukkup.nl en +31 20 262 57 42.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: