Millennials gaan op zoek naar hotels met fitnessfaciliteiten

9 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Uit onderzoek van travel expert Hotels.com™ blijkt dat millennials het strand en biertjes inwisselen voor actieve fitnessvakanties. Er wordt deze zomer daarom een groei verwacht in het aantal ‘welfies’, zogenaamde workout selfies. Dit komt mede door fitfluencers op social media die zon, zee en sport met elkaar combineren.

Op zoek naar bijzondere vakanties

Uit de Hotels.com Activacations Enquête blijkt dat 80% van de Nederlandse 18-35-jarigen graag fit willen blijven tijdens hun vakantie, tegenover 66% van de babyboomers. Millennials zoeken over het algemeen naar bijzondere vakanties. Zij sporten meer (30%) en ontmoeten hierdoor nieuwe mensen (33%). Lekkerder in je vel zitten (40%) en in conditie blijven (35%) zijn ook belangrijke redenen om te blijven sporten op vakantie.

Nederlanders zwemmen het liefst

Terwijl één op de vijf mannen op vakantie het liefst wil watersporten, zoals kanoën, waterfietsen en wakeboarding, gaat een kwart van de vrouwen voor wellness vakanties met meditatie en yoga.

De top 5 activiteiten die Nederlandse reizigers het liefst op vakantie doen, zijn:

Zwemmen

Wandelen/ lopen

Fietsen

Hardlopen

Fitness in het hotel

Zuid-Europeanen

Opvallend is dat Zuid-Europeanen het liefst gaan hardlopen tijdens hun vakantie, terwijl Noord-Europeanen graag zwemmen. Daarnaast vindt 90% van de ondervraagden uit Zuid-Europese landen en Rusland het belangrijk dat er sportactiviteiten zijn in het hotel. In Scandinavië en Nederland liggen deze percentages met 70% een stuk lager.

Fitness is de trend

Als Nederlandse vakantiegangers moeten kiezen, ontspannen ze het liefst minder (31%), is er geen zwembad aanwezig (28%) of kunnen ze niet all-inclusive eten en te drinken (25%) als ze hierdoor op vakantie kunnen fitnessen. Fitness is nu zo geïntegreerd in de vakantie-ervaring, dat de vraag naar fitness-faciliteiten in hotels aanzienlijk is toegenomen. Als er een hotel wordt geboekt, vindt meer dan de helft van de ondervraagden (52%) het belangrijk dat er gratis toegang is tot sportfaciliteiten.

Isabelle Pinson, vice president van het merk Hotels.com: “Het is mooi dat sporten bijdraagt aan een ultiem vakantiegevoel. De prioriteiten op vakanties zijn veranderd, waarbij vooral millennials meer verwachten van een vakantie, en voordelig willen overnachten. Verder reizen zij niet alleen voor een bestemming, maar voor de ervaring en willen zij graag een exclusieve bestemming ontdekken. Social media spelen een belangrijke rol, aangezien jongeren hun leven met één druk op de knop willen delen. Fitness is hierbij de nieuwste trend waarover ze posten op Instagram.

Hotels spelen in op de trend

Fitness is inmiddels zo belangrijk dat millennials hotels kiezen op basis van sportactiviteiten. Veel hotels proberen hier op in te spelen. Van boomhut studio’s in St. Lucia tot hardlooptochten met een gids in Marokko: er zijn diverse manieren om op activacation te gaan.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Training AVG: een stappenplan is niet voldoende, actie is vereist

Er is voor veel logiesverstrekkende ondernemingen nog veel onduidelijk met betrekking tot de AVG, die al op 25 mei aanstaande in werking treedt. Verschillende aanbieders van trainingen en cursussen doen voorkomen alsof men 'AVG Proof' is na het doorlopen van een stappenplan. Niets is minder ...

Achtergronden
Training: meer gasten door ijzersterke social media content

Dat wil toch iedereen? Meer gasten, en dus ook meer omzet, door ijzersterke content op sociale media? Maar ja, hoe pak je dat aan? We hebben een prachtig aanbod voor je. Tijdens de training op 28 mei aanstaande leert Monique van Gevelt de cursisten hoe zij hun gasten het water in de mond kunnen late...

Achtergronden Wijn
Leg de rode wijn maar in de koelkast 

Rode wijn wordt vaak te warm gedronken. Vroeger was de kamertemperatuur rond de 18 graden. Tegenwoordig is dat veel hoger, dus schenken op kamertemperatuur gaat niet meer op. Om te voorkomen dat de wijn te warm geschonken wordt is het beter om hem te koud te schenken. In het glas warmt het namelijk ...

Toerisme Duurzaamheid
Landal GreenParks mag zich meest duurzaam reismerk van Nederland noemen

Landal GreenParks is winnaar van de Sustainable Brand Index van 2018 in de categorie Travel en Leisure. Landal mag zich een jaar lang het meest duurzame reismerk van Nederland noemen op grond van onafhankelijk consumentenonderzoek. De onderscheiding werd gisteravond in Amsterdam uitgereikt door...

Awards Achtergronden
Seasons is op zoek naar de 'B&B van 2018'

De redactie van het blad Seasons werd overspoeld met inzendingen voor de verkiezing van Seasons B&B van 2018. De recensies stroomden binnen. Deasons heeft vervolgens een shortlist met daarop 25 B&B's gemaakt. Er staan zowel B&B's uit Nederland als uit België op de lijst. ...

Airbnb
Airbnb levert Amsterdammer ruim 4000 euro op

De Amsterdammer die in 2017 zijn huis via het online platform Airbnb heeft verhuurd aan toeristen, kon gemiddeld 4.250 euro op zijn rekening verwachten. Dat meldt De Telegraaf. Zij basseren zich op cijfers die het Amerikaanse bedrijf naar buiten heeft gebracht. In dat rapport valt te lezen dat de do...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: