Het aantal klachten dat reizigers jaarlijks indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen is het afgelopen jaar wederom sterk gedaald. Bedroeg het aantal
ingediende klachten 10 jaar geleden nog zoÂn 3000, afgelopen jaar werden 476 klachten ingediend.
*Klacht te veel*
Van de jaarlijks ruim 8 miljoen Nederlanders die een vakantie boeken bij een ANVR-reisonderneming zijn het afgelopen jaar Âslechts 476 klachten ingediend bij de Geschillencommissie Reizen, waarvan nog geen 25 procent geheel of gedeeltelijk gegrond is verklaard door deze commissie. Deze trend van daling is al jaren zichtbaar en de reisbrancheorganisatie verwacht dat dit aantal nog verder zal afnemen. ÂAlhoewel elke klacht er één teveel is, voor zowel de consument als voor de reisonderneming, zijn wij als brancheorganisatie blij met deze positieve ontwikkelingÂ, aldus Frank Oostdam, directeur ANVR.
~Door~ "~Myrtille Vromans~":mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl
Minder klachten van reizigers
7 februari 2014