Nanny Service Groote Engel, tijdelijke helpende hand voor B&B-eigenaren

28 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Sinds mijn tienertijd had ik (Jolande van Dalen, B&B-ondernemer) al het idee een klein hotelletje te willen beginnen. Na de hotelschool en verschillende banen in de evenementen- in de communicatiesfeer, bleef het maar kriebelen. In 2004 heb ik de grote stap gemaakt, mijn huis verkocht en alle energie op het mooie maar verwaarloosde huis in Hulshorst gestort; wat vervolgens 12 jaar lang als luxe B&B Groote Engel verder door het leven ging.

Een plek zo gemaakt zoals ik het mij ideaal voorgesteld had: vijf luxe kamers met dito badkamers, en belangrijker: met een sfeer waarin iedereen zich thuis voelt en kan ontspannen. Een wijnkeldertje erbij, een brandende open haard natuurlijk, kaasplankjes en dergelijke... Beloning gekregen in de vorm van elf jaar lang een vermelding met een rood huisje in de Michelingids en vele mooie reviews op bedandbreakfast.nl, erfgoedlogies.nl en zoover.nl.

Afscheid en nieuwe start

Het was hard werken maar heerlijk om in de flow bezig te zijn met iets wat anderen heel blij maakt en waar je zelf waardering voor voelt. Het was dan ook een moeilijke fase om afscheid te moeten nemen van Groote Engel, maar door omstandigheden moest dit nu eenmaal. Ik heb ervaren hoe heerlijk het werk is en wil dan ook graag in de toekomst weer een mooie 'duiventil' runnen. Ook weet ik dat je zelf wel eens wilt opladen (en wel langer dan een weekje), en ik weet ook dat dat lastig is. Wie is er goed genoeg om je te vervangen? Als we de B&B sluiten voor een maand, scheelt dat wel heel veel omzet. Die twee invalshoeken bij elkaar brachten mij op het idee een Nanny service voor B&B eigenaren op te richten; gewoon onder de naam van Groote Engel. Eerst zocht ik een nieuwe naam, want Groote Engel is eigenlijk de naam van de hallenboerderij in Hulshorst. Maar goed de naam dekt toch de lading en Groote Engel is in die jaren onderdeel van mijzelf geworden.

Nanny service

Behalve voor eigenaren die op vakantie willen gaan, denk ik dat de Nanny service ook fijn zou kunnen zijn voor eigenaren die net in de kleintjes zitten (of zwangerschapsverlof wensen), voor eigenaren waar de toestroom van gasten groter is dan verwacht, voor hulp in de opstartfase of voor eigenaren waarbij de gezondheid even wat minder gaat.

Ik ben heel benieuwd of er eigenaren van B&B’s zijn die geïnteresseerd zijn in deze service. Is hier vraag naar? Ik hoop het. Spannend.Reageren kan via redactie@uitgeverijps.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Events Rotterdam
Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakb...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Niet alleen de lakens worden (wit)gewassen in Amsterdams hotel

Als je een exploitatie- of DHW-vergunning aanvraagt, controleert het bestuursorgaan onder andere je ‘integriteit’. Als hij daaraan twijfelt, is er misschien wel een reden om je aanvraag af te wijzen. Voor de zekerheid kan het bestuursorgaan je aanvraag ter controle doorsturen naar het La...

Hotelketens Achtergronden
Invast Hotels - Nederlandse Hotelsteden Index 2019: Amsterdam aan kop, Amersfoort verrassend derde

In het grootste gedeelte van de steden wordt een bezettingsgraad tussen 75% en 80% behaald. Verder is opmerkelijk dat Amersfoort een relatief hoge bezettingsgraad heeft behaald in 2018. In de volgende grafiek wordt de gemiddelde kamerprijs weergegeven. Hiermee wordt duidelijk dat hoewel Amersfoort e...

Economie Toerisme
Aantal overnachtingen in eerste kwartaal toegenomen

Het aantal overnachtingen in de Nederlandse logiesaccommodaties bedroeg in het eerste kwartaal van dit jaar 18,3 miljoen. Dat is bijna de helft meer (46 procent) dan in dezelfde periode in 2012, toen 12,6 miljoen gasten in de logiesaccommodaties verbleven. Door de toename van het aantal hotelovernac...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: