Nanny Service Groote Engel, tijdelijke helpende hand voor B&B-eigenaren

28 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Sinds mijn tienertijd had ik (Jolande van Dalen, B&B-ondernemer) al het idee een klein hotelletje te willen beginnen. Na de hotelschool en verschillende banen in de evenementen- in de communicatiesfeer, bleef het maar kriebelen. In 2004 heb ik de grote stap gemaakt, mijn huis verkocht en alle energie op het mooie maar verwaarloosde huis in Hulshorst gestort; wat vervolgens 12 jaar lang als luxe B&B Groote Engel verder door het leven ging.

Een plek zo gemaakt zoals ik het mij ideaal voorgesteld had: vijf luxe kamers met dito badkamers, en belangrijker: met een sfeer waarin iedereen zich thuis voelt en kan ontspannen. Een wijnkeldertje erbij, een brandende open haard natuurlijk, kaasplankjes en dergelijke... Beloning gekregen in de vorm van elf jaar lang een vermelding met een rood huisje in de Michelingids en vele mooie reviews op bedandbreakfast.nl, erfgoedlogies.nl en zoover.nl.

Afscheid en nieuwe start

Het was hard werken maar heerlijk om in de flow bezig te zijn met iets wat anderen heel blij maakt en waar je zelf waardering voor voelt. Het was dan ook een moeilijke fase om afscheid te moeten nemen van Groote Engel, maar door omstandigheden moest dit nu eenmaal. Ik heb ervaren hoe heerlijk het werk is en wil dan ook graag in de toekomst weer een mooie 'duiventil' runnen. Ook weet ik dat je zelf wel eens wilt opladen (en wel langer dan een weekje), en ik weet ook dat dat lastig is. Wie is er goed genoeg om je te vervangen? Als we de B&B sluiten voor een maand, scheelt dat wel heel veel omzet. Die twee invalshoeken bij elkaar brachten mij op het idee een Nanny service voor B&B eigenaren op te richten; gewoon onder de naam van Groote Engel. Eerst zocht ik een nieuwe naam, want Groote Engel is eigenlijk de naam van de hallenboerderij in Hulshorst. Maar goed de naam dekt toch de lading en Groote Engel is in die jaren onderdeel van mijzelf geworden.

Nanny service

Behalve voor eigenaren die op vakantie willen gaan, denk ik dat de Nanny service ook fijn zou kunnen zijn voor eigenaren die net in de kleintjes zitten (of zwangerschapsverlof wensen), voor eigenaren waar de toestroom van gasten groter is dan verwacht, voor hulp in de opstartfase of voor eigenaren waarbij de gezondheid even wat minder gaat.

Ik ben heel benieuwd of er eigenaren van B&B’s zijn die geïnteresseerd zijn in deze service. Is hier vraag naar? Ik hoop het. Spannend.Reageren kan via redactie@uitgeverijps.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: