Nanny Service Groote Engel, tijdelijke helpende hand voor B&B-eigenaren

28 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Sinds mijn tienertijd had ik (Jolande van Dalen, B&B-ondernemer) al het idee een klein hotelletje te willen beginnen. Na de hotelschool en verschillende banen in de evenementen- in de communicatiesfeer, bleef het maar kriebelen. In 2004 heb ik de grote stap gemaakt, mijn huis verkocht en alle energie op het mooie maar verwaarloosde huis in Hulshorst gestort; wat vervolgens 12 jaar lang als luxe B&B Groote Engel verder door het leven ging.

Een plek zo gemaakt zoals ik het mij ideaal voorgesteld had: vijf luxe kamers met dito badkamers, en belangrijker: met een sfeer waarin iedereen zich thuis voelt en kan ontspannen. Een wijnkeldertje erbij, een brandende open haard natuurlijk, kaasplankjes en dergelijke... Beloning gekregen in de vorm van elf jaar lang een vermelding met een rood huisje in de Michelingids en vele mooie reviews op bedandbreakfast.nl, erfgoedlogies.nl en zoover.nl.

Afscheid en nieuwe start

Het was hard werken maar heerlijk om in de flow bezig te zijn met iets wat anderen heel blij maakt en waar je zelf waardering voor voelt. Het was dan ook een moeilijke fase om afscheid te moeten nemen van Groote Engel, maar door omstandigheden moest dit nu eenmaal. Ik heb ervaren hoe heerlijk het werk is en wil dan ook graag in de toekomst weer een mooie 'duiventil' runnen. Ook weet ik dat je zelf wel eens wilt opladen (en wel langer dan een weekje), en ik weet ook dat dat lastig is. Wie is er goed genoeg om je te vervangen? Als we de B&B sluiten voor een maand, scheelt dat wel heel veel omzet. Die twee invalshoeken bij elkaar brachten mij op het idee een Nanny service voor B&B eigenaren op te richten; gewoon onder de naam van Groote Engel. Eerst zocht ik een nieuwe naam, want Groote Engel is eigenlijk de naam van de hallenboerderij in Hulshorst. Maar goed de naam dekt toch de lading en Groote Engel is in die jaren onderdeel van mijzelf geworden.

Nanny service

Behalve voor eigenaren die op vakantie willen gaan, denk ik dat de Nanny service ook fijn zou kunnen zijn voor eigenaren die net in de kleintjes zitten (of zwangerschapsverlof wensen), voor eigenaren waar de toestroom van gasten groter is dan verwacht, voor hulp in de opstartfase of voor eigenaren waarbij de gezondheid even wat minder gaat.

Ik ben heel benieuwd of er eigenaren van B&B’s zijn die geïnteresseerd zijn in deze service. Is hier vraag naar? Ik hoop het. Spannend.Reageren kan via redactie@uitgeverijps.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Overheid
Amsterdam komt met vergunningstelsel B&B's

De gemeente Amsterdam gaat ook voor het houden van een B&B in de hoofdstad een strikter beleid hanteren. Er wordt strenger gehandhaafd op verhuur van woningen via Airbnb, waardoor er een verschuiving van vakantieverhuur naar bed & breakfasts plaatsvindt. Daarom komt er nu een verplichte verg...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Columns Blog
Column: wij denken na over duurzaamheid

Je kunt tegenwoordig de krant niet openslaan, de tv aanzetten of je nieuwsberichten op social media checken of je leest of hoort wel iets over duurzaamheid. Duurzaamheid is hot. En ik kan mij herinneren dat het nog helemaal niet zo heel lang geleden is dat we daar nog helemaal niet mee bezig waren. ...

Ondernemen
Bijna helft van alle ondernemers heeft géén of gedateerde voorwaarden

Bijna de helft (45,6%) van alle ondernemers gebruikt geen of gedateerde algemene voorwaarden. Dat constateert verzekeraar Reaal na onderzoek naar risico’s in het MKB. Slechts een derde (32,6%) controleert jaarlijks of vaker de gebruikte leveringsvoorwaarden, in de communicatie met afnemers en ...

Toerisme Achtergronden
Travelbird offline vanwege betalingsproblemen

Op de website van TravelBird krijgen bezoekers een waarschuwing. Het bedrijf is met de activiteiten gestopt. De volgende tekst is te lezen op de website van de organisatie: Helaas heeft TravelBird vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en surseance van betaling moeten aa...

Achtergronden Internationaal
De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld

Hedendaagse zakenreizigers zijn niet geïnteresseerd in beleidsdocumenten. Ze boeken gemakkelijk buiten het reisbeleid om en zien geen reden om de regels te volgen. Toch vertrouwen bedrijven op hun reisbeleid om het meeste uit hun reisbudget te halen en ervoor te zorgen dat reizigers veilig kunn...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: