Nanny Service Groote Engel, tijdelijke helpende hand voor B&B-eigenaren

28 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Sinds mijn tienertijd had ik (Jolande van Dalen, B&B-ondernemer) al het idee een klein hotelletje te willen beginnen. Na de hotelschool en verschillende banen in de evenementen- in de communicatiesfeer, bleef het maar kriebelen. In 2004 heb ik de grote stap gemaakt, mijn huis verkocht en alle energie op het mooie maar verwaarloosde huis in Hulshorst gestort; wat vervolgens 12 jaar lang als luxe B&B Groote Engel verder door het leven ging.

Een plek zo gemaakt zoals ik het mij ideaal voorgesteld had: vijf luxe kamers met dito badkamers, en belangrijker: met een sfeer waarin iedereen zich thuis voelt en kan ontspannen. Een wijnkeldertje erbij, een brandende open haard natuurlijk, kaasplankjes en dergelijke... Beloning gekregen in de vorm van elf jaar lang een vermelding met een rood huisje in de Michelingids en vele mooie reviews op bedandbreakfast.nl, erfgoedlogies.nl en zoover.nl.

Afscheid en nieuwe start

Het was hard werken maar heerlijk om in de flow bezig te zijn met iets wat anderen heel blij maakt en waar je zelf waardering voor voelt. Het was dan ook een moeilijke fase om afscheid te moeten nemen van Groote Engel, maar door omstandigheden moest dit nu eenmaal. Ik heb ervaren hoe heerlijk het werk is en wil dan ook graag in de toekomst weer een mooie 'duiventil' runnen. Ook weet ik dat je zelf wel eens wilt opladen (en wel langer dan een weekje), en ik weet ook dat dat lastig is. Wie is er goed genoeg om je te vervangen? Als we de B&B sluiten voor een maand, scheelt dat wel heel veel omzet. Die twee invalshoeken bij elkaar brachten mij op het idee een Nanny service voor B&B eigenaren op te richten; gewoon onder de naam van Groote Engel. Eerst zocht ik een nieuwe naam, want Groote Engel is eigenlijk de naam van de hallenboerderij in Hulshorst. Maar goed de naam dekt toch de lading en Groote Engel is in die jaren onderdeel van mijzelf geworden.

Nanny service

Behalve voor eigenaren die op vakantie willen gaan, denk ik dat de Nanny service ook fijn zou kunnen zijn voor eigenaren die net in de kleintjes zitten (of zwangerschapsverlof wensen), voor eigenaren waar de toestroom van gasten groter is dan verwacht, voor hulp in de opstartfase of voor eigenaren waarbij de gezondheid even wat minder gaat.

Ik ben heel benieuwd of er eigenaren van B&B’s zijn die geïnteresseerd zijn in deze service. Is hier vraag naar? Ik hoop het. Spannend.Reageren kan via redactie@uitgeverijps.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: welke rol speelt de hotelkamer nog?

Rotterdam ontwikkelt zich tot een geweldige hotelstad. De Maasstad is meer en meer ‘in the picture’. Niet alleen bij toeristen, maar ook bij zakelijke gasten, expats en studenten. We bezochten twee hoteliers in deze stad; zij runnen hotels met een sterke focus op de gemeenschappelijke ru...

OTA's Tech
Ga de strijd aan met OTA's: 11 tips

Tijdens de afgelopen editie van HotelTech, georganiseerd door Hospitality Management, heeft Mike Roefs van Hoteliers.com een presentatie gegeven over de strijd met OTA's. Vanwege de overweldigende belangstelling voor deze presentatie, waarin Mike 11 bruikbare tips heeft gegeven, vatten wij de be...

Awards Achtergronden
Auberge du Bonheur winnaar Brabantse Gastvrijheid Award 2018

Tijdens de slotmanifestatie van het jaar waarin Brabant de titel ‘European Region of Gastronomy’ draagt, is op 3 december de eerste Brabantse Gastvrijheid Award 2018 uitgereikt. In pop-up restaurant De Teruggave in Breda nam Auberge du Bonheur uit Tilburg met gepaste trots de award in on...

Achtergronden
Een op zes Nederlanders schaamt zich voor tafelmanieren partner

16 procent van de Nederlanders schaamt zich voor de tafelmanieren van zijn of haar partner. Vooral vrouwen (21 procent) zijn niet te spreken over de etiquette van hun partner, onder mannen bedraagt dit percentage slechts tien procent. Dit blijkt uit onderzoek van Panelwizard, in opdracht van Acties....

Hotel Achtergronden
Auping en DSM-Niaga realiseren doorbraak met circulair matras

Koninklijke Auping en DSM-Niaga hebben een compleet circulair matras ontwikkeld. Elk onderdeel van het nieuwe modulaire ontwerp is eenvoudig te scheiden van de rest en is volledig recyclebaar voor hergebruik in een nieuwe matras. Matrassen vormen wereldwijd een van de grootste bijdragen aan stortafv...

Toerisme Achtergronden
De grappigste zoekopdrachten

Wat heeft Berlijn met beren? Waarom is Belgische chocolade de beste ter wereld? Wat eten ze in Frankrijk? Dit is wat Nederlanders altijd al hebben willen weten over hun buurlanden. Wanneer je nieuwsgierig bent naar wat andere mensen op dit moment bezighoudt, kan je het best kijken naar hun zoekopdra...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: