Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

21 januari 2021 | Redactie

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maakten. Ongeacht of deze reizigers een verblijf, huurauto of luchthaventaxi boekten. De diversiteit en verdeling van de winnaars in de negende editie van de Awards bewijst de toewijding en veerkracht van de partners van Booking.com. Zij slaagden erin om in een jaar waarin de reisbranche grote uitdagingen kende, geweldige reiservaringen te bieden aan mensen in elke uithoek van de wereld.

"Hoewel we steeds minder gingen reizen, betekende elke reis voor reizigers meer dan ooit tevoren. Daarom is het extra belangrijk om de uitstekende service te vieren die de Traveller Review Award winnaars gedurende een jaar als geen ander hebben laten zien", aldus Arjan Dijk, SVP en Chief Marketing Officer bij Booking.com. “In onze missie om het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te ervaren, spelen onze partners een enorm belangrijke rol in het leveren van geweldige ervaringen aan reizigers. Met hun vasthoudendheid, partnerschap en passie kunnen we samen het idee van reizen opnieuw opbouwen en steeds meer reizigers helpen om onze prachtige wereld in de komende tijd te herontdekken.”

Met het grote aantal winnaars onthult Booking.com de belangrijkste kenmerken van een geweldig verblijf, de meest gastvrije plekken in Nederland en in de rest van de wereld, en het ongelooflijke gevarieerde aanbod van partners die met trots een Traveller Review Award 2021 kunnen tonen.

Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

De toekenning van de Booking.com Traveller Review Awards 2021 geeft inzicht in de voorkeuren van reizigers gedurende het afgelopen jaar. Zo zien we dat Nederlandse reizigers het personeel het meest waarderen bij het beoordelen van de bekroonde accommodaties op het platform, gevolgd door hygiëne en de locatie. Deze voorkeuren komen overeen met de wereldwijde trends. Nu consumenten zich steeds meer bewust zijn van gezondheid en hygiëne, was de gemiddelde hygiënescore onder de winnaars 17% hoger dan de gemiddelde hygiënescore voor niet-winnaars. Dit toont aan dat dit een onderscheidende factor kan zijn voor een betere gastvrijheid.

De meest gastvrije plekken van 2021 in Nederland

Uit recent onderzoek van Booking.com blijkt dat bijna een derde (32%) van de Nederlanders in 2020 een stedentrip heeft gemaakt en dat 32% van de Nederlanders in 2020 meer in eigen land reisden dan in 2019. Op basis van klantbeoordelingen, onthult Booking.com wat de meest gastvrije plekken in Nederland zijn. Deze geweldige bestemmingen zijn te vinden in alle uithoeken van het land. Bijvoorbeeld uitstapjes naar het strand en de natuur, maar ook kleine en middelgrote steden met een mooi cultureel aanbod.

Harlingen meest gastvrij

Harlingen staat bovenaan de lijst met het hoogste percentage van accommodaties die in aanmerking komen voor een Award, gevolgd door Middelburg, Den Burg, Delft, Noordwijk aan Zee, Maastricht, Zandvoort, Valkenburg, Nijmegen en Leeuwarden.* De meest onderscheiden accommodatietypes in Nederland voor 2021 zijn bed & breakfasts, appartementen, vakantiehuizen, hotels en chalets. Booking.com is trots om zoveel unieke verblijfservaringen te bieden waarbij reizigers hoogstaande gastvrijheid kunnen ervaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Interview
Pension B&B KlaasVaak; een Zeeuws karakteristiek rijksmonument

Pension B&B KlaasVaak bevindt zich middenin het pittoreske centrum van Zierikzee, een middel(z)eeuws stadje gelegen op het Zeeuwse eiland Schouwen-Duiveland. De B&B ligt aan een oud straatje wat in een Anton Piek setting niet zou misstaan. Met veel monumenten en verschillende soorten gevels. ...

Landal GreenParks verliest 35 procent omzet in 2020

Landal GreenParks heeft zich in 2020 – ondanks de coronacrisis – goed staande gehouden en wist haar positie als marktleider te handhaven, mede dankzij een sterke zomer met hoge bezettingscijfers en forse investeringen in marketing en op de parken. De uitstekende zomerprestaties maakte ...

Ondernemen
De 10 redenen om WEL een B&B te starten

Een B&B beginnen*. Waarom zou je? Nou, gewoon omdat dit het mooiste en uitdagendste beroep van de wereld is! Je ziet het regelmatig op televisie, als er weer zo’n stel ‘zonder na te denken’ besluit om een gastenverblijf te beginnen in het buitenland en alles, maar dan ook alles ...

Branded Content
De grootste nachtmerrie van een B&B eigenaar: bedwantsen

Een nachtje of korte vakantie in eigen land is momenteel erg populair. Dit kan op meerdere manieren en één daarvan is in een Bed & Breakfast. De bezettingsgraad houdt nog niet over. Daarom is het des te vervelender als er klachten komen over jeuk en bultjes na een overnachting in u ...

Columns
Column Hanny Arens: First Dates voor B&B-eigenaren

Toen ik voor het eerst hoorde van een televisieprogramma waarin B&B-eigenaren op zoek gaan naar een nieuwe liefde, moest ik toch even denken aan het format van ‘First Dates’. In deze populaire datingshow gaan mensen die elkaar niet kennen, samen uit eten. Met alle ongemakkelijke stil ...

Interview Longread
De Laatste Stuiver; van koloniale woning, café en recreatiewoning tot B&B

B&B De Laatste Stuiver ligt in natuurreservaat de Rottige Meente in de Friese gemeente Weststellingwerf, welke grenst aan Nationaal Park Weerribben te Overijssel. Tien jaar lang droomden de B&B-eigenaren Kees en Yvonne Smit over dit voormalig café en recreatiewoning, genaamd De Laatst ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: