Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakbeurs in Rotterdam Ahoy. 

In 2018 is het FoodIntro Live! Paviljoen voor het eerst succesvol geïntroduceerd op de beursvloer van Rotterdam. Horecaplatform HorecaNetwerk.nl is afgelopen jaar tot stand gekomen als samensmelting tussen de twee initiatieven FoodIntro en Foodservice Homies van Mehmet Eser. Dat is ook de reden dat het FoodIntro Live! Paviljoen komende editie verder zal gaan onder de nieuwe naam Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen is dé plek waar diverse startups, scale-ups en aanbieders van innovatieve producten en diensten aan de horeca zich voor een toegankelijk tarief kunnen presenteren. Bezoekers van Gastvrij Rotterdam kunnen hier goed terecht voor inspiratie en innovatie.

"Vorig jaar zijn we gestart met het FoodIntro Live Paviljoen in samenwerking met Mehmet Eser. De prettige samenwerking en het succes heeft ons doen besluiten ook dit jaar wederom een podium te bieden aan startups, scale-ups en aanbieders van innovaties in de horeca", aldus Robert Melaard, Managing Director van Gastvrij Rotterdam.

100 procent verbindend

"We zijn niet alleen blij met de samenwerking met Gastvrij Rotterdam, maar we zijn er ook trots op! Vooral omdat we met ons platform HorecaNetwerk.nl ons best doen om alle horecaprofessionals te voorzien van voldoende nieuws, verhalen, kennis en tips. Niet omdat wij dit gewoon leuk vinden, maar juist omdat we ervan overtuigd zijn dat iedereen voldoende kansen moet krijgen om zichzelf te kunnen onderscheiden. Er zijn zoveel mooie initiatieven in de markt die nog niet worden gezien, dus door ze allemaal zichtbaarder te maken hopen we transparantie te creëren en de samenwerking tussen ondernemers, grossiers en fabrikanten te stimuleren. Onze doelstellingen sluiten dus perfect aan bij die van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. We kijken er dus weer naar uit om bezoekers van Gastvrij Rotterdam te verrassen en te inspireren", aldus Mehmet Eser, initiatiefnemer HorecaNetwerk.nl. 

Wat kunnen bezoekers verwachten?

"Op dit moment zijn de eerste aanmeldingen bevestigd en zijn we bezig met de voorbereidingen. Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat we verschillende producten en categorieën zullen activeren, zoals Krekelburgers met de Krekerij, alcoholvrije IPA’s en Porters met Braxzz, Foodwaste met bananenbrood van SUNT food, het high-tea moment met hightea.nl, Instagrammable Acai Bowls met ACAI Benelux, producten van zeewieren van Olijck, frietconcepten met Farm Frites en vouwbare disposables van NIQ’s", vertelt Mehmet Eser.

Gastvrij Rotterdam 2019

De 7e editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment. Vakbezoekers (18 jaar en ouder) kunnen zich registreren via de website waar ook meer informatie te vinden is over de standhouders, het programma en alle partners: www.gastvrijrotterdam.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Amsterdam
Gemeente Amsterdam sluit zeven illegale hotels

De gemeente Amsterdam maakt serieus werk van de aanpak van illegale verhuur in de hoofdstad. Maar liefst 400.000 euro werd er in de maand juli aan boetes uitgedeeld aan illegale verhuurders, zo lezen we op de website van de gemeente. In Amsterdam is verhuur van particuliere woningen toegestaan, m...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Amsterdam verhoogt toeristenbelasting fors, B&B's aan banden gelegd

De gemeente Amsterdam gaat de toeristenbelasting in de stad fors verhogen. Voor hotels komt dat neer op 3 euro plus 7 procent van de kamerprijs; voor campings 1 euro plus 7 procent van de overnachtingsprijs en voor Airbnb wordt 10 procent van de overnachtingsprijs (gemiddeld is dat 151 euro) gereken...

Achtergronden
Hospitality-terminologie: een ode aan de housekeeping

Housekeeping. Een woord dat bij hoteliers de nodige bellen doet rinkelen, maar de man op straat zou bij het horen van deze Engelse term kunnen denken aan de tijdelijke beheerder van een woning of een eigenaar van een pand. De term 'housekeeping' wordt in Nederland enkel binnen de hotellerie ...

Hotelbouwplannen
Onderzoek: Flevoland is hotelprovincie nummer één qua toename aantal hotels, Groningen blijft achter

Uit cijfers van het CBS (juni 2019) blijkt dat het aantal hotels in Nederland hard op weg is naar een verdubbeling ten opzichte van een jaar of vijftien geleden. In 2007 telde ons land 2895 hotels, in 2019 zijn dat er volgens het CBS inmiddels 5340, een toename van ruim 84 procent. In het afgelopen ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: