ANWB stopt samenwerking met VVV

26 januari 2013
ANWB stopt samenwerking met VVV

Na een samenwerking van twee decennia stopt de ANWB in 2014 de samenwerking met 26 VVV-organisaties. Dit betekent dat in de VVV-vestigingen de ANWB-dienstverlening vervalt.

*Informatie en promotie*
Volgens het onderzoek van Blauw Research in 2011 is VVV onder consumenten het meest bekende merk op het gebied van toerisme en recreatie in Nederland. Het zwaartepunt van de VVV-dienstverlening ligt op het gebied van informatievoorziening, gastheerschap en promotie van stad of streek.

*Digitalisering*
Daarbij is de verdere digitalisering van de VVV-dienstverlening met behulp van (mobiel) internet, app.’s en andere digitale distributievormen het speerpunt. Tevens gaat de transitie van het fysieke VVV-netwerk met enerzijds vernieuwde eigenstandige vestingen waar de beleving van stad of streek centraal staat, en anderzijds VVV-agentschappen in de vorm van een shop-in-the shop en VVV I-punten met digitale informatiezuilen gewoon door.

~Frank Lindner~

Overig nieuws