Scoor meer reserveringen

5 juli 2013
Scoor meer reserveringen

Het gezegde ‘Het oog wil ook wat’ blijkt op te gaan bij het boeken van een kamer. Want wat blijkt uit onderzoek? Goede en vooral veel foto’s leveren meer reserveringen op. ‘Praatjes vullen geen
gaatjes?’ Echt wel! Zorg voor goede en compacte teksten over uw b&b en kamers. Afgestemd op doelgroep en nationaliteit, uiteraard.

*Boekingswebsite Expedia*
Het wereldwijde web is binnen een paar decennia het belangrijkste oriëntatie- en boekingskanaal geworden voor overnachtingen. Iedere b&b is – als het goed is – anno 2013 vindbaar op het internet. Het ene adres is echter beter vindbaar, makkelijker zichtbaar en dus eenvoudiger te ‘begrijpen’ (lees: boeken) dan het andere.
Boekingswebsite Expedia analyseerde het click- en boekgedrag van consumenten op de boekingssites van het internetbedrijf, en presenteerde conclusies over het gebruik van foto’s en teksten die b&b’s en hotels op de reserveringssite hadden staan. Zo bleek dat foto’s een grote rol spelen bij het boeken. Ze hebben een belangrijke invloed op de eerste indruk van het logeeradres en verhogen aantoonbaar de conversie bij optimaal gebruik. De beschrijving is vooral een online brochure, een digitale presentatie waarbij de consument kan kiezen uit tientallen of honderden alternatieven.
Een overzicht van de acht belangrijkste bevindingen en tips voor beter gebruik van beeld en tekst.

*Beeld*
*1.* Meer foto’s voor een hogere conversie
Het blijkt dat bij adressen die meer dan 15 foto’s op de Expedia-websites plaatsen de conversie gemiddeld vijf keer hoger is dan bij vijf of minder foto’s.

*2.* Laat foto’s zien van het hele bedrijf
Iemand die een overnachting boekt, wil in een paar seconden een zo compleet mogelijk beeld hebben. Laat alle pluspunten van uw b&b zien. Een zwembad? Dakterras of fitnessruimte waarvan gasten gebruik mogen maken? Laat zien. Gasten willen een b&b al bij de reservering ‘ervaren’.

*3.* Presenteer alle kamertypes én bedopties
Een b&b met meer soorten kamers moet dit ook tonen in de fotopresentatie. Dit kan ervoor zorgen dat gasten een betere (duurdere) kamer reserveren. Duidelijke foto’s van de verschillende soorten bedden (twin, double, ...) kunnen de doorslag voor een reservering betekenen.

*4.* Niet ‘alle hoeken van de kamer’ laten zien
Twintig keer dezelfde kamer vanuit een andere hoek voegt weinig toe. Het gaat meer om de kwaliteit van de foto’s. Gasten kunnen misschien denken dat de rest van uw b&b niet boeiend genoeg is voor fotomateriaal en haken dan af.

Wilt u alle tips lezen? "Download dan hier gratis":http://www.bedandbreakfastnieuws.nl/bladen.html de nieuwste editie van Bed & Breakfast.

Overig nieuws