Slaap: nieuwe luxe voor hotelgasten

31 maart 2014
Slaap: nieuwe luxe voor hotelgasten

Gasten goed en voldoende laten slapen is de nieuwste uitdaging voor hoteliers. Met verschillende hardheden van de matras, geuren, slaapopwekkende geluiden of muziek, slaapmaskers, kussens
die rustgevend zijn, massages, verschillende kleuren licht of rustgevende olie. Geen middel wordt geschuwd om de gast de zeven uur nachtrust te laten halen. Uit onderzoek blijkt dat mensen nu gemiddeld anderhalf uur minder slapen per nacht dan de vorige generatie. Slaap is dus een luxe geworden.

*Geen elektronica*
Slaapexperts wijten het gebrek aan voldoende slaap aan 'slaap-stelers' als telefoons, computers en tablets in bed. Het licht en de straling van deze apparaten verstoort de natuurlijke aanmaak van melatonine. Vandaar dat in sommige hotels de gasten ook dringend wordt aangeraden alle apparatuur uit te schakelen voor het naar bed gaan.

*Matras op maat*
Hoteliers zijn natuurlijk slaapverkopers bij uitstek. Vandaar dat gasten ook steeds vaker kunnen kiezen uit verschillende typen matrassen om de nacht op door te brengen. Want tenslotte is slaap geen luxe, maar een van de drie pijlers van gezondheid; naast gezond eten en bewegen.

__bron: The New York Times__

~Door~ "~Redactie~":mailto:redactie@uitgeverijps.nl

Overig nieuws