Stayokay focust op jong gezin

22 april 2015
Stayokay focust op jong gezin

Onder het motto ‘Even iets anders’ gaat hostelketen Stayokay zich nadrukkelijker profileren als uitvalsbasis voor nieuwe, waardevolle ervaringen. Dit
voorjaar start Stayokay met een geïntegreerde multimediacampagne om de naamsbekendheid onder jonge gezinnen te vergroten. Hiermee speelt Stayokay naar eigen zeggen in op de trend om op korte familievakanties in eigen land te gaan. Deze koers is niet nieuw, al in "2013 breidde de hostelketen de doelgroep uit met families.":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/stayokay-richt-focus-op-families-19236/

~Foto: Hostel Stayokay Amsterdam Vondelpark is gevestigd in de oude Amsterdamse Huishoudschool~

*Naamsbekendheid bij gezinnen vergroten*
Marijke Schreiner, algemeen directeur Stayokay, over de gekozen koers: "Vanuit Stayokay kun je alle kanten op als je even iets anders wilt: actief de natuur verkennen, lekker uitwaaien op het strand of cultuur proeven in de stad. Stayokay is al goed bekend bij backpackers, scholen en groepen. Op gebied van naamsbekendheid onder de doelgroep ‘gezinnen’ kunnen we ons echter nog beter profileren, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO. De komende tijd gaan we ons daarom nadrukkelijker richten op jonge gezinnen. We willen hen laten zien dat je bij Stayokay nieuwe, waardevolle ervaringen kunt opdoen. Voor nu en voor later. Overdag op ontdekkingstocht, ’s avonds heerlijk met je gezin aan tafel en slapen in je eigen privékamer."

*Over Stayokay*
Stayokay is een maatschappelijk betrokken non-profit organisatie met hostels op locaties door heel Nederland. Met jaarlijks circa 1 miljoen overnachtingen is Stayokay naar eigen zeggen de grootste aanbieder van budgetaccommodaties in Nederland. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

~Christel Tuin~

Overig nieuws