Training AVG 16 mei: stappenplan niet voldoende, actie vereist

9 mei 2018 | David Bakker
Training AVG 16 mei: stappenplan niet voldoende, actie vereist<

Er is voor veel logiesverstrekkende ondernemingen nog veel onduidelijk met betrekking tot de AVG, die al op 25 mei aanstaande in werking treedt. Verschillende aanbieders van trainingen en cursussen doen voorkomen alsof men 'AVG Proof' is na het doorlopen van een stappenplan. Niets is minder waar: het stappenplan geeft inzicht in wat u moet doen, niets meer en niets minder. Het belangrijkste is om in actie te komen en te weten wélke veranderingen en actiepunten van toepassing zijn op uw onderneming. Ieder bedrijf is immers verschillend.

Persoonlijke training

HM Academy verzorgt een 'hands on' training, die niet alleen duidelijk maakt wat er in uw onderneming moet gebeuren, maar die ook inzicht geeft in hoe u dit moet doen. De persoonlijke begeleiding van de trainers tijdens de trainingsdag zorgt ervoor dat u precies weet waar uw organisatie staat. Bovendien volgt u de training met 'lotgenoten', waardoor er ervaringen uitgewisseld kunnen worden.

Kijk uit...

Overigens heeft de Autoriteit Persoonsgegevens een gratis regelhulp beschikbaar gesteld, zodat u alvast kunt zien of u bijvoorbeeld een functionaris voor de gegevensbescherming (FG) nodig heeft, uw marketingactiviteiten moet aanpassen of uw data op een andere manier moet gaan verwerken. Wanneer u verwerkingen van data met een hoog privacyrisico doet (niet ondenkbaar in een hotel of B&B), dan bent u volgens de AVG verplicht om een DPIA uit te voeren. En heeft u al two factor authentication ingesteld als beveiligingsmaatregel van gevoelige informatie? Wanneer u de regelhulp heeft doorlopen, dan zal de noodzaak van een aanvullende training u vast wel duidelijk zijn. 

Genoeg stof tot nadenken dus, en tijdens deze training (16 mei aanstaande) heeft u de gelegenheid om inzicht te krijgen in uw eigen bedrijf en een actieplan op te stellen. Daarna moet dit plan door u zelf uitgevoerd worden, dat is uiteraard het belangrijkste. 

Er zijn nog enkele plekken beschikbaar voor deze training speciaal voor hoteliers en B&B-eigenaren. Meld u nu aan via deze link!

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Toerisme
Corendon lanceert nieuwe bestemming: Costa Amsterdam

Corendon lanceert vandaag met trots haar nieuwste vakantiebestemming: Costa Amsterdam! Door het prachtige weer in Nederland, dat naar verwachting nog wel even zal aanhouden, twijfelen veel Nederlanders over een buitenlandse vakantie. Corendon begrijpt tegelijkertijd dat mensen er wél even tus...

Interieur Advertorial
Auping introduceert hotelbed Revive

Auping introduceert begin september een duurzaam en modulair opgebouwd bed dat speciaal voor de hotelwereld is ontwikkeld. De Auping Revive is ontworpen op basis van resultaten uit onderzoeken naar de wensen van zowel hotelgasten als hotelpersoneel. Het hotelbed heeft de looks en het slaapcomfort va...

Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

Toerisme Achtergronden
Helft vakantiegangers neemt eigen beddengoed mee op reis

Meer dan de helft van alle Nederlandse vakantiegangers neemt zijn eigen beddengoed mee op reis. In gemiddeld 47 procent van de gevallen is dat het eigen kussen, óók als wordt overnacht in een hotel of appartement. Op de camping lijkt het eigen dekbed het met 73 procent te winnen van de...

Toerisme Longread NHTV
De Chinese millennial, hotelgast van de toekomst

Over de Chinese toerist wordt door de Nederlandse pers veel geschreven. We zien koppen zoals '4000 Chinezen trekken door Nederland: waarom zijn we zo populair?' of ‘Giethoorn overspoeld met Chinezen’. En hoewel de Chinese toerist een groeiende rol heeft op de Nederlandse markt, k...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Hotelreceptioniste mag niet ontslagen worden na fout

Het Holiday Beach Resort in Curaçao wilde een receptioniste ontslaan, maar de rechter stak daar een stokje voor. De bewuste receptioniste gaf immers het kamernummer van een man door aan zijn echtgenote. De man verbleef met een andere vrouw in het hotel. De rechter oordeelt dat de privacy v...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: