Travelbird biedt realtime assistentie in app

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

Online reisorganisatie TravelBird kondigde vandaag de lancering van een baanbrekende nieuwe app-functie aan waarmee Realtime-assistentie aan reizigers kan worden geboden. Als eerste van haar soort is de in-app-functie, beschikbaar op zowel iOS als Android, een effectief hulpmiddel zodat reizigers zorgeloos van hun vakantie kunnen genieten. Wellicht ook een goede functie voor apps van hotels en B&B's?

In overeenstemming met de bedrijfsmissie om zorgeloze, inspirerende reiservaringen te bieden, is de functie ontwikkeld op basis van wat de reiziger wil en nodig heeft. Naast het bieden van realtime-assistentie, wanneer nodig, belooft de technologie ook om reizigers automatisch up-to-date te houden met relevante informatie tijdens hun trip.

Hier kun je een voorbeeld zien van hoe de app te werk gaat: wanneer een reiziger uit het vliegtuig stapt en de app opent, zal de functie onmiddellijk de volgende stap van de vakantie tonen, zoals de details van een huurauto enzovoort. Of als de reizigers ergens in de stad aan het eten zijn en terug willen keren naar het hotel, zal de app hen met één klik van navigatie voorzien. Zoekwerk naar adressen of documenten is dus niet langer nodig. De reiziger krijgt onmiddellijk de juiste informatie te zien, zonder hiervoor ook maar enige moeite te hoeven doen.

Primeur in de sector

De realtime- assistentiefunctie in de App is een primeur in haar sector en geeft reizigers de mogelijkheid om probleemloos feedback te geven op elk moment van de reis, net zoals de mogelijkheid om hulp te vragen. Indien nodig zijn de vakantieadviseurs van TravelBird direct bereikbaar voor hulp (zie de screenshots onderaan).

De CEO van TravelBird, Symen Jansma, zegt: “We willen dat onze reizigers weten dat ze hulp kunnen krijgen op elk moment van hun reis. Met realtime-assistentie en onmiddellijke feedback zijn onze toegewijde vakantieadviseurs slechts enkele klikken verwijderd. Zo kunnen reizigers ons op een snellere en efficiëntere manier om hulp en advies vragen. We zijn opgetogen om deze nieuwe functies te introduceren in de TravelBird-app. Hiermee zijn we de eerste om de klantendienst binnen de toeristische sector op een proactieve en gepersonaliseerde manier te benaderen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Awards
Dit zijn de beste B&B's van Nederland

Bed & breakfasts (B&B) in Nederland hebben de laatste 10 jaar een sterke groei doorgemaakt. Zowel de vraag als het aanbod op de markt is sterk toegenomen. De groei van B&B’s in Nederland heeft onder andere te maken met de stijging van de toeristische bestedingen in eigen land. Stee...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Gemeente Amsterdam sluit zeven illegale hotels

De gemeente Amsterdam maakt serieus werk van de aanpak van illegale verhuur in de hoofdstad. Maar liefst 400.000 euro werd er in de maand juli aan boetes uitgedeeld aan illegale verhuurders, zo lezen we op de website van de gemeente. In Amsterdam is verhuur van particuliere woningen toegestaan, m...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Amsterdam verhoogt toeristenbelasting fors, B&B's aan banden gelegd

De gemeente Amsterdam gaat de toeristenbelasting in de stad fors verhogen. Voor hotels komt dat neer op 3 euro plus 7 procent van de kamerprijs; voor campings 1 euro plus 7 procent van de overnachtingsprijs en voor Airbnb wordt 10 procent van de overnachtingsprijs (gemiddeld is dat 151 euro) gereken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: