Travelbird biedt realtime assistentie in app

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

Online reisorganisatie TravelBird kondigde vandaag de lancering van een baanbrekende nieuwe app-functie aan waarmee Realtime-assistentie aan reizigers kan worden geboden. Als eerste van haar soort is de in-app-functie, beschikbaar op zowel iOS als Android, een effectief hulpmiddel zodat reizigers zorgeloos van hun vakantie kunnen genieten. Wellicht ook een goede functie voor apps van hotels en B&B's?

In overeenstemming met de bedrijfsmissie om zorgeloze, inspirerende reiservaringen te bieden, is de functie ontwikkeld op basis van wat de reiziger wil en nodig heeft. Naast het bieden van realtime-assistentie, wanneer nodig, belooft de technologie ook om reizigers automatisch up-to-date te houden met relevante informatie tijdens hun trip.

Hier kun je een voorbeeld zien van hoe de app te werk gaat: wanneer een reiziger uit het vliegtuig stapt en de app opent, zal de functie onmiddellijk de volgende stap van de vakantie tonen, zoals de details van een huurauto enzovoort. Of als de reizigers ergens in de stad aan het eten zijn en terug willen keren naar het hotel, zal de app hen met één klik van navigatie voorzien. Zoekwerk naar adressen of documenten is dus niet langer nodig. De reiziger krijgt onmiddellijk de juiste informatie te zien, zonder hiervoor ook maar enige moeite te hoeven doen.

Primeur in de sector

De realtime- assistentiefunctie in de App is een primeur in haar sector en geeft reizigers de mogelijkheid om probleemloos feedback te geven op elk moment van de reis, net zoals de mogelijkheid om hulp te vragen. Indien nodig zijn de vakantieadviseurs van TravelBird direct bereikbaar voor hulp (zie de screenshots onderaan).

De CEO van TravelBird, Symen Jansma, zegt: “We willen dat onze reizigers weten dat ze hulp kunnen krijgen op elk moment van hun reis. Met realtime-assistentie en onmiddellijke feedback zijn onze toegewijde vakantieadviseurs slechts enkele klikken verwijderd. Zo kunnen reizigers ons op een snellere en efficiëntere manier om hulp en advies vragen. We zijn opgetogen om deze nieuwe functies te introduceren in de TravelBird-app. Hiermee zijn we de eerste om de klantendienst binnen de toeristische sector op een proactieve en gepersonaliseerde manier te benaderen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Ondernemen
Airbnb vogelvrij verklaard?

“Airbnb moet verboden worden, in de hotellerie schuilt de oplossing”, luidde de kop boven een artikel van Ilja Leonard Pfeijffer niet zo lang geleden in Hospitality Management. Verbieden is allicht te ver doorgetrokken, maar meer regulering is op zijn plaats. In heel Europa zoeken steden...

Toerisme Airbnb
Airbnb: Maastricht bij 20 topbestemmingen voor volgend jaar

Nog op zoek naar een unieke reisbestemming voor 2020? Airbnb onthult op basis van de huidige reserveringsgegevens 20 verrassende bestemmingen en verborgen parels wereldwijd. Van postindustriële cultuursteden als Milwaukee en Guadalajara tot nieuwe bestemmingen die meeliften op de groei van het ...

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Toerisme Internationaal
Mallorca populairste bestemming voor de herfstvakantie

Mallorca is dit jaar de populairste bestemming voor de herfstvakantie. Dat blijkt uit cijfers van dé VakantieDiscounter. Spanje is met 35 procent van de vakantiegangersnet als vorig jaar koploper, gevolgd door Turkije (18%) en Griekenland (16%). Mallorca is een verrassende winnaar. &ldquo...

Columns Blog
Column: talenknobbel

Tijdens mijn middelbare school koos ik voor een talenpakket. Niet zozeer omdat ik een talenknobbel had, maar enige aanleg voor de exacte vakken had ik al helemaal niet, dus het was een logische keuze. Met de Engelse taal kwam het wel goed. Ik vond dit altijd al een mooie taal en leerde veel van de c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: