Travelbird offline vanwege betalingsproblemen

1 november 2018 | Thijs Jacobs

Op de website van TravelBird krijgen bezoekers een waarschuwing. Het bedrijf is met de activiteiten gestopt. De volgende tekst is te lezen op de website van de organisatie:

Helaas heeft TravelBird vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en surseance van betaling moeten aanvragen, na het uitblijven van nieuwe financiële investeringen. TravelBird voert vanaf heden ook geen reizen meer uit.

TravelBird is lid van de SGR, wat betekent dat reizigers die een reis via TravelBird hebben geboekt, zijn gedekt onder de voorwaarden van de garantieregeling van de SGR. Reizigers die een reis geboekt hebben via TravelBird zullen door de SGR gecontacteerd worden met meer informatie.

TravelBird is na de start in 2010 explosief gegroeid en was in de eerste helft van 2018 voor het eerst winstgevend. Door seizoensfluctuaties is er de afgelopen maanden een achterstand in betalingen aan partners ontstaan en is TravelBird actief op zoek gegaan naar extra financiering. Helaas is dat niet tijdig gelukt.

De afgelopen 8 jaar heeft TravelBird ruim 7 miljoen reizigers mogen inspireren met vaak bijzondere en persoonlijke reiservaringen. TravelBird is al haar reizigers blijvend dankbaar dat zij voor TravelBird gekozen hebben gedurende alle jaren.

Ook dank aan onze intens betrokken 310 medewerkers en partners die zich alle jaren vol hebben ingezet voor onze reizigers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme
Bijna de helft van de Nederlanders gaat voor all-inclusive deze voorjaarsvakantie

Het aantal Nederlanders dat dit voorjaar voor een all inclusive-vakantie kiest, is gestegen: 48% van de vakantiegangers verkiest dit verzorgingstype boven logies en ontbijt (24%). In 2019 was dat nog 43% van de Nederlanders, blijkt uit cijfers van dé VakantieDiscounter. Ook hotels zijn n&o...

OTA's Tech
Europese reisbedrijven dienen klacht in tegen Google

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Wet- en regelgeving Internationaal
Brexit: wat reizigers moeten weten

Sinds het Verenigd Koninkrijk op 31 januari officieel de EU heeft verlaten, krijgt BCD Travel heel wat vragen over wat Brexit nu precies betekent voor zakenreizigers. Tot eind 2020 zal er niet veel veranderen en blijven de huidige regels voor handel, reizen en zakendoen gelden. Tijdens een overga...

Columns Blog
Column: Gloria

Mijn huis is een zomerhuis. In het verleden ontving ik het hele jaar door gasten, maar inmiddels sluit ik het huis nu gedurende de eerste 3 maanden van het jaar. In deze tijd krijgt de boerderij geen zon en is het vochtig. Voor mij ontbreekt het vakantiegevoel dan totaal en kan ik dit gevoel ook nie...

Achtergronden
Werk je mee aan Het Dilemma? Het leukste B&B-onderzoek

Ken je dat? Je staat voor een dilemma en je zou wel eens willen weten hoe andere B&B’s dat oplossen. Je vakblad Bed & Breakfast start binnenkort een nieuwe rubriek: B&B-dilemma’s. Hierin leggen B&B-ondernemers hun dilemma voor aan andere B&B-ondernemers. We waarderen ...

Booking.com OTA's
Hosts worden belangrijker op platform van Booking.com

Booking.com brengt reizigers, nog voordat ze boeken, in contact met hun hosts om de mogelijkheid tot vragen stellen over accommodatie en omgeving nog eenvoudiger te maken. Onderzoek van Booking.com toont aan dat meer dan de helft (53%)1 van de Nederlandse reizigers van plan is om te verblijven in ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: