#TravelBrag nieuwe trend bij millenniumgeneratie

14 december 2017 | Thijs Jacobs

‘Travelbragging’ op social media, opscheppen over de reizen die je maakt, is de nieuwe trend onder millennials. Dit blijkt uit onderzoek van de mobiele Travel Tracker van Hotels.com®*. #TravelBrag levert ‘likes’ op, 22% van de jongeren geeft toe dat ze op vakantie drie uur per dag hun mobiele telefoon gebruiken. Ze hebben vaak meer aandacht voor het kleine scherm dan het strand... #sorrynotsorry.

Eten

Ervaren reizigers scheppen het meeste op over het eten (27%) tijdens hun vakantie. Travel braggers posten foto’s van vreemde en prachtige gerechten van over de hele wereld en tonen hun #foodporn aan de thuisblijvers die een boterham met pindakaas eten. Iemand zin in een gefrituurde sprinkhaan?

Het onderzoek, uitgevoerd door Hotels.com, stelt in zijn tweede jaarlijkse mobiele Travel Tracker Report een nieuwe trend vast in de manier waarop mobiele technologie wordt gebruikt op vakantie.

Selfie en opscheppen

“Bij Hotels.com weten we dat 28% van de Nederlanders niet van hun vakantie zou genieten zonder mobiele telefoon. Hoe moeten ze anders de beste selfie maken of opscheppen bij vrienden die thuisblijven!  Maar het gaat verder dan dat, want 22% van de millennials vindt de prefecte foto op vakantie nog belangrijker. Zij zouden overal poseren voor die volmaakte selfie, zonder na te denken over hun veiligheid”, zegt Daniel Craig, VP van Mobile bij Hotels.com.

“Een kwart van de reizigers weigert een hotel te boeken als er geen gratis wifi aanwezig is, dus is er een duidelijke vraag om te alle tijde met het internet verbonden te zijn. Bij Hotels.com bieden we veel bijzondere locaties aan, die allemaal geboekt kunnen worden met één klik op de knop via onze mobiele app. We zijn ervan overtuigd dat selfie-lovers genoeg mogelijkheden hebben om de ideale #nofilter-foto voor Instagram te maken, die perfect past binnen het #TravelBrag-plaatje.”

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Economie Achtergronden
De beste bestemmingen om in vastgoed te investeren

Door de groei binnen de toeristische sector blijft op het gebied van korte termijn-verhuur voor huiseigenaren en investeerders een rendabele bezigheid. Er zijn namelijk nog altijd veel interessante bestemmingen die snel rendement kunnen opleveren. Welke dat precies zijn, weet HomeToGo je te vertelle...

Wet- en regelgeving Amsterdam Airbnb
Verbod op vakantieverhuur in Amsterdamse wijken

In de Amsterdamse Haarlemmerbuurt, de Kinkerbuurt en op de Wallen wordt vakantieverhuur in de toekomst verboden. Slecht nieuws voor verhuurders via Airbnb en B&B's. Deze buurten staan volgens coalitie­partijen PvdA, GroenLinks, SP en D66 te veel onder druk van toerisme, waardoor de socia...

Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht 

De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, waren zeer tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Een gr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: