Trivago presenteert vernieuwde hoteltool

30 september 2015 |
Trivago presenteert vernieuwde hoteltool<

Hotelmetasearch www.trivago.nl lanceerde gisteren een vernieuwd platform voor hoteliers. Dit platform, Trivago Hotel Manager, stelt hotels volgens de hotelzoeksite in staat om de informatie die over hun accommodatie gegeven wordt zelf aan te passen en bij te houden.

120.000 hoteliers actief op platform
Het platform bestaat al sinds 2008. Inmiddels halen al 120.000 hoteliers er hun voordeel mee; hotels met een hotelmanageraccount krijgen gemiddeld 5 keer zoveel kliks als hotels die hun hotelprofiel ongemoeid laten.

Waarom is Trivago belangrijk voor hoteliers?
Het vergelijken van prijzen, beoordelingen en facliliteiten is erg belangrijk geworden voor de huidige consument. Bijna de helft van alle reizigers gebruiken hotelmetasearchsites
als Trivago om hotels te vergelijken; zo blijkt uit onderzoeksgegevens uit 2013, 2014 en
2015 van ResearchNow*. "In het geval van Trivago wordt deze groep metasearchgebruikers ook steeds groter; in 2015 groeide het aantal gebruikers met 59 procent naar 120 miljoen bezoekers per maand. Het is belangrijk dat hoteliers zich realiseren hoe groot deze groep is. Als iemand uit deze doelgroep boekt, dan lijkt het voor de hotelier net alsof deze persoon via een OTA bij het hotel uitkwam. Maar in feite heeft deze persoon op een metasearchwebsite gezocht, vergeleken en een keuze gemaakt. Alles dat bij de OTA nog rest is het boekingsproces, maar het overtuigen van de gasten vindt plaats op de
metasearchwebsite", aldus Jules Dijkstra van Trivago.

Waarom hoteliers de tool gebruiken
Voor hoteliers die graag gasten willen overtuigen via trivago, is enkel de aanwezigheid op verschillende OTA-websites volgens Dijkstra vaak niet voldoende. "Hoewel hun aanwezigheid bij OTA’s Trivago in staat stelt om hun prijzen te vergelijken en op basis van geaggregeerde informatie een hotelprofiel op te stellen, zal dit hotel het in veel gevallen afleggen tegen accommodaties van andere hoteliers, die op basis van betere foto’s of een completer hotelprofiel een positiever of betrouwbaarder beeld weten te scheppen van hun hotel. Om hoteliers een mogelijkheid te bieden om hier verandering in te brengen heeft Trivago de tool Trivago Hotel Manager ontwikkeld. Deze tool is een gratis platform dat hoteliers in staat stelt om hun accommodaties van een aantrekkelijker hotelprofiel te voorzien. Hoteliers krijgen zo de controle over hun eigen hotelprofiel en kunnen het profiel zelf aanpassen, aanvullen en up-to-date houden."

Optimalisatie profiel is belangrijk
"Wij zien hoteliers als de meest waardevolle bron van informatie wat betreft de hotels. Zij weten het best waar ze goed in zijn en we willen juist deze informatie graag presenteren aan onze gebruikers", aldus Johannes
Thomas, managing director en hoofd van Hotel Relations bij Trivago. "Een uniek en up-to-date hotelprofiel krijgt meer aandacht van potentiële boekers en zal meer kliks genereren. Uiteindelijk is dit zelfs van invloed op een hogere, meer vooraanstaande plaatsing op Trivago. Daarnaast personaliseren deze unieke hotelprofielen het zoekproces en worden reizigers beter geïnformeerd", aldus Thomas. "We waren zeer onder de indruk toen we erachter kwamen dat geregistreerde hotels met een toppositie 35 procent van hun boekingen via onze site verkrijgen. Dit bevestigt het belang van ons platform voor hoteliers en marketeers, en toont aan dat het platform tastbare resultaten oplevert", besluit de managing director.

Over de vernieuwde Hotel Manager
De nieuwe Hotel Manager van Trivago is voorzien van een nieuwe, meer intuïtieve interface; deze moet het gebruik vergemakkelijken. De nieuwe interface verdeelt de verschillende mogelijkheden van de Hotel Manager over drie belangrijke categorieën: informatie,
reputatie en prijzen.

1. Informatie
De hotelier kan alle eigenschappen van zijn hotel in detail weergeven: informatie over de inrichting, een beknopte omschrijving van het hotel, het aanvinken van faciliteiten, services en andere hotelvoorzieningen en het
uploaden van mooie foto’s.

2. Reputatie
Het hotel krijgt toegang tot een duidelijke uiteenzetting van de Trivago Rating Index. Met dit systeem wordt de waardering van het hotel door beoordelingen van gasten tot stand gebracht. De hotelier krijgt meer inzicht in de
feedback van gasten.

3. Prijs
De hotelier krijgt inzicht in de verschillende prijsfactoren op trivago.

De Trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in 17 landen en in 8 talen waaronder een versie in het Nederlands. Hoteleigenaren moeten geregistreerd zijn om van de gratis
service gebruik te kunnen maken. Aanmelden kan via www.trivago.nl/hotelmanager.
*ResearchNow onderzoeksdata uit DE, UK, US , ES, FR, CA, IT van 2013-2015. Sample sets van 1000 - 500 personen per kwartaal ondervraagd in DE, UK, ES, FR, CA, IT en maandelijks in de US.

Christel Tuin

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Economie Achtergronden
De beste bestemmingen om in vastgoed te investeren

Door de groei binnen de toeristische sector blijft op het gebied van korte termijn-verhuur voor huiseigenaren en investeerders een rendabele bezigheid. Er zijn namelijk nog altijd veel interessante bestemmingen die snel rendement kunnen opleveren. Welke dat precies zijn, weet HomeToGo je te vertelle...

Wet- en regelgeving Amsterdam Airbnb
Verbod op vakantieverhuur in Amsterdamse wijken

In de Amsterdamse Haarlemmerbuurt, de Kinkerbuurt en op de Wallen wordt vakantieverhuur in de toekomst verboden. Slecht nieuws voor verhuurders via Airbnb en B&B's. Deze buurten staan volgens coalitie­partijen PvdA, GroenLinks, SP en D66 te veel onder druk van toerisme, waardoor de socia...

Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht 

De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, waren zeer tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Een gr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: