Trivago presenteert vernieuwde hoteltool

30 september 2015 |

Hotelmetasearch www.trivago.nl lanceerde gisteren een vernieuwd platform voor hoteliers. Dit platform, Trivago Hotel Manager, stelt hotels volgens de hotelzoeksite in staat om de informatie die over hun accommodatie gegeven wordt zelf aan te passen en bij te houden.

120.000 hoteliers actief op platform
Het platform bestaat al sinds 2008. Inmiddels halen al 120.000 hoteliers er hun voordeel mee; hotels met een hotelmanageraccount krijgen gemiddeld 5 keer zoveel kliks als hotels die hun hotelprofiel ongemoeid laten.

Waarom is Trivago belangrijk voor hoteliers?
Het vergelijken van prijzen, beoordelingen en facliliteiten is erg belangrijk geworden voor de huidige consument. Bijna de helft van alle reizigers gebruiken hotelmetasearchsites
als Trivago om hotels te vergelijken; zo blijkt uit onderzoeksgegevens uit 2013, 2014 en
2015 van ResearchNow*. "In het geval van Trivago wordt deze groep metasearchgebruikers ook steeds groter; in 2015 groeide het aantal gebruikers met 59 procent naar 120 miljoen bezoekers per maand. Het is belangrijk dat hoteliers zich realiseren hoe groot deze groep is. Als iemand uit deze doelgroep boekt, dan lijkt het voor de hotelier net alsof deze persoon via een OTA bij het hotel uitkwam. Maar in feite heeft deze persoon op een metasearchwebsite gezocht, vergeleken en een keuze gemaakt. Alles dat bij de OTA nog rest is het boekingsproces, maar het overtuigen van de gasten vindt plaats op de
metasearchwebsite", aldus Jules Dijkstra van Trivago.

Waarom hoteliers de tool gebruiken
Voor hoteliers die graag gasten willen overtuigen via trivago, is enkel de aanwezigheid op verschillende OTA-websites volgens Dijkstra vaak niet voldoende. "Hoewel hun aanwezigheid bij OTA’s Trivago in staat stelt om hun prijzen te vergelijken en op basis van geaggregeerde informatie een hotelprofiel op te stellen, zal dit hotel het in veel gevallen afleggen tegen accommodaties van andere hoteliers, die op basis van betere foto’s of een completer hotelprofiel een positiever of betrouwbaarder beeld weten te scheppen van hun hotel. Om hoteliers een mogelijkheid te bieden om hier verandering in te brengen heeft Trivago de tool Trivago Hotel Manager ontwikkeld. Deze tool is een gratis platform dat hoteliers in staat stelt om hun accommodaties van een aantrekkelijker hotelprofiel te voorzien. Hoteliers krijgen zo de controle over hun eigen hotelprofiel en kunnen het profiel zelf aanpassen, aanvullen en up-to-date houden."

Optimalisatie profiel is belangrijk
"Wij zien hoteliers als de meest waardevolle bron van informatie wat betreft de hotels. Zij weten het best waar ze goed in zijn en we willen juist deze informatie graag presenteren aan onze gebruikers", aldus Johannes
Thomas, managing director en hoofd van Hotel Relations bij Trivago. "Een uniek en up-to-date hotelprofiel krijgt meer aandacht van potentiële boekers en zal meer kliks genereren. Uiteindelijk is dit zelfs van invloed op een hogere, meer vooraanstaande plaatsing op Trivago. Daarnaast personaliseren deze unieke hotelprofielen het zoekproces en worden reizigers beter geïnformeerd", aldus Thomas. "We waren zeer onder de indruk toen we erachter kwamen dat geregistreerde hotels met een toppositie 35 procent van hun boekingen via onze site verkrijgen. Dit bevestigt het belang van ons platform voor hoteliers en marketeers, en toont aan dat het platform tastbare resultaten oplevert", besluit de managing director.

Over de vernieuwde Hotel Manager
De nieuwe Hotel Manager van Trivago is voorzien van een nieuwe, meer intuïtieve interface; deze moet het gebruik vergemakkelijken. De nieuwe interface verdeelt de verschillende mogelijkheden van de Hotel Manager over drie belangrijke categorieën: informatie,
reputatie en prijzen.

1. Informatie
De hotelier kan alle eigenschappen van zijn hotel in detail weergeven: informatie over de inrichting, een beknopte omschrijving van het hotel, het aanvinken van faciliteiten, services en andere hotelvoorzieningen en het
uploaden van mooie foto’s.

2. Reputatie
Het hotel krijgt toegang tot een duidelijke uiteenzetting van de Trivago Rating Index. Met dit systeem wordt de waardering van het hotel door beoordelingen van gasten tot stand gebracht. De hotelier krijgt meer inzicht in de
feedback van gasten.

3. Prijs
De hotelier krijgt inzicht in de verschillende prijsfactoren op trivago.

De Trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in 17 landen en in 8 talen waaronder een versie in het Nederlands. Hoteleigenaren moeten geregistreerd zijn om van de gratis
service gebruik te kunnen maken. Aanmelden kan via www.trivago.nl/hotelmanager.
*ResearchNow onderzoeksdata uit DE, UK, US , ES, FR, CA, IT van 2013-2015. Sample sets van 1000 - 500 personen per kwartaal ondervraagd in DE, UK, ES, FR, CA, IT en maandelijks in de US.

Christel Tuin

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Training AVG: een stappenplan is niet voldoende, actie is vereist

Er is voor veel logiesverstrekkende ondernemingen nog veel onduidelijk met betrekking tot de AVG, die al op 25 mei aanstaande in werking treedt. Verschillende aanbieders van trainingen en cursussen doen voorkomen alsof men 'AVG Proof' is na het doorlopen van een stappenplan. Niets is minder ...

Achtergronden
Training: meer gasten door ijzersterke social media content

Dat wil toch iedereen? Meer gasten, en dus ook meer omzet, door ijzersterke content op sociale media? Maar ja, hoe pak je dat aan? We hebben een prachtig aanbod voor je. Tijdens de training op 28 mei aanstaande leert Monique van Gevelt de cursisten hoe zij hun gasten het water in de mond kunnen late...

Achtergronden Wijn
Leg de rode wijn maar in de koelkast 

Rode wijn wordt vaak te warm gedronken. Vroeger was de kamertemperatuur rond de 18 graden. Tegenwoordig is dat veel hoger, dus schenken op kamertemperatuur gaat niet meer op. Om te voorkomen dat de wijn te warm geschonken wordt is het beter om hem te koud te schenken. In het glas warmt het namelijk ...

Toerisme Duurzaamheid
Landal GreenParks mag zich meest duurzaam reismerk van Nederland noemen

Landal GreenParks is winnaar van de Sustainable Brand Index van 2018 in de categorie Travel en Leisure. Landal mag zich een jaar lang het meest duurzame reismerk van Nederland noemen op grond van onafhankelijk consumentenonderzoek. De onderscheiding werd gisteravond in Amsterdam uitgereikt door...

Awards Achtergronden
Seasons is op zoek naar de 'B&B van 2018'

De redactie van het blad Seasons werd overspoeld met inzendingen voor de verkiezing van Seasons B&B van 2018. De recensies stroomden binnen. Deasons heeft vervolgens een shortlist met daarop 25 B&B's gemaakt. Er staan zowel B&B's uit Nederland als uit België op de lijst. ...

Airbnb
Airbnb levert Amsterdammer ruim 4000 euro op

De Amsterdammer die in 2017 zijn huis via het online platform Airbnb heeft verhuurd aan toeristen, kon gemiddeld 4.250 euro op zijn rekening verwachten. Dat meldt De Telegraaf. Zij basseren zich op cijfers die het Amerikaanse bedrijf naar buiten heeft gebracht. In dat rapport valt te lezen dat de do...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: