Vijf Ontwikkelingen onder tech-savvy zakenreizigers

12 september 2017 | Roy Spijker

Als vakantiereizigers zijn we gewend geraakt aan apps en tools die het reizen zo snel, soepel en gesmeerd mogelijk laten verlopen. Tegelijkertijd zijn gemak, snelheid en gepersonaliseerde diensten een topprioriteit geworden voor zakelijke reizigers. Onderzoek van Booking.com wijst uit dat wereldwijd 97% van de reizigers vindt dat technologie het boeken van reizen makkelijker heeft gemaakt en 18% van de zakelijke reizigers geeft aan dat gratis wifi topprioriteit is.

Om de tech-savvy zakenreizigers te helpen, heeft Booking.com Business een top 5 samengesteld van technologische innovaties die de manier waarop mensen zakelijk reizen hebben veranderd - van boekingstools tot geïntegreerde oplossingen voor uitgavenbeheer, stressverlichting tijdens het reizen en hightech hotels met kunstmatige intelligentie.

1. Zakenreizen met mobiele apparaten
Net als vakantiereizigers zijn zakenreizigers in toenemende mate afhankelijk van mobiele technologie om hun reizen te vergemakkelijken: ze vertrouwen op hun smartphones voor updates over files of vertraagde vluchten, of om eenvoudig een taxi te boeken of een pinautomaat te vinden. De onmiddellijke toegang tot informatie en de mogelijkheid om onderweg aanpassingen te maken stroomlijnt de reis, verlicht onnodige stress en (nog belangrijker) bespaart tijd wanneer dit het meest kostbaar is.

De snelle introductie van nieuwe mobile-first tools vereenvoudigt ook de manier waarop zakenreizigers hun reizen boeken en beheren. Zolang je een mobiele verbinding hebt, geven sites als Booking.com je de flexibliteit om met een druk op de knop accommodatie- of reisplannen onderweg te zoeken, boeken, wijzigen of annuleren.

2. Draagbare gadgets voor elke behoefte
Licht reizen is cruciaal tijdens een zakenreis omdat je vaak alleen handbagage mee kunt nemen. Hier is de top 3 draagbare onmisbare gadgets voor onderweg:

  • Een powerbank met een hoge capaciteit, zodat je nooit met een lege batterij komt te zitten
  • Een lichtgewicht GPS-tracker zodat je niet bang hoeft te zijn je bagage kwijt te raken wanneer je toch een tas moet inchecken
  • Een VPN-app om je eigen beveiligde draadloze verbinding te maken - ideaal voor onderweg.

3. Hightech accommodatie
In toenemende mate innoveren accommodaties om de nieuwste technologieën te integreren in alle aspecten van je verblijf. Check bijvoorbeeld The Yotel in New York City, waar je bij binnenkomst wordt geholpen door YOBOT, een bagage-opslagrobot.
 
Bij veel hightech hotels draait de ervaring van gastvrijheid om het gebruik van smartphones: zo kan de gast veel zelf bepalen. Bij City Hub in Amsterdam kunnen gasten bijvoorbeeld met een mobiele app de voorzieningen in hun kamer bedienen en met andere gasten communiceren. Maar bij CitizenM-hotels (in Amsterdam, New York en Londen) gaan ze nog een stapje verder: je kunt er in alle kamers met een tablet de tv, gordijnen, temperatuur, verlichting en zelfs de wekker mee bedienen.

4. Beheer van zakelijke reisuitgaven en -facturen
Het bijhouden van je zakelijke uitgaven kan een tijdrovend klusje zijn. Maar met apps als Expensify hoef je alleen maar een rapport te creëren en vervolgens met de camera van je telefoon je bonnetjes te scannen. De app doet de rest van het werk. Zodra je reis voorbij is, kun je het volledige rapport met prijsopbouw naar je financiële contactpersoon sturen. Geavanceerde Booking.com-tools voor het beheren van budgetten laten je ook je uitgaven in het oog houden zodat je er te allen tijde voor kunt zorgen dat je het bedrijfsbudget niet overschrijdt.

5. Ontspannen en onthaasten met tech
Tijd om te ontspannen is cruciaal tijdens een hectische zakenreis: het helpt je om zo productief mogelijk te zijn en die pitch of meeting perfect te doen. Vergeet niet je Roku-stick in te pakken zodat je je favoriete show van je telefoon naar je tv kunt streamen of download Headspace voor rustige meditatie-oefeningen aan het eind van een lange dag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Achtergronden
De top 10 van de meest gezochte kleinere Nederlandse bestemmingen

Een jaar na het begin van de pandemie houdt de reislust niet op: ondanks de aanhoudende reisbeperkingen blijven Nederlanders het web raadplegen om informatie te vinden over de bestemmingen die zij graag willen bezoeken; waaronder ook kleinere steden en dorpen. Wat zijn populaire kleinere bestemmi ...

Achtergronden
Bed & Breakfast op tv: Drenthe en Overijssel

Vandaag, op 16 april, zendt MAX om 20.30 uur op NPO 1 aflevering 4 uit van Bed & Breakfast. In het programma testen enthousiaste b&b-houders elkaars onderneming. De gasten mogen zelf bepalen wat zij hun verblijf waard vinden. Deze week logeren de ondernemers in de provincies Drenthe en Overi ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Bed & Breakfast vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Bed & Breakfast op tv: Groningen, Drenthe en Friesland

Op vrijdag 9 april om 20.30 uur op NPO 1 zendt MAX een gloednieuwe aflevering van Bed & Breakfast uit. In het programma testen enthousiaste b&b-houders elkaars onderneming. De gasten mogen zelf bepalen wat zij hun verblijf waard vinden. Welke b&b wordt als beste beoordeeld? Deze week rei ...

Achtergronden Tech
We onderzochten het: vrijwel alle B&B's gebruiken een online reserveringssysteem

Onlangs stelden we de lezers van Bed & Breakfast een vraag. Op de vraag 'gebruik je een online reserveringssysteem in je B&B?' kwamen veel reacties binnen. De uitslag is overduidelijk: maar liefst 95,5 procent van de respondenten gebruikt een online reserveringssysteem. Hieronder ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: