Zet jij Pokémon Go al in om traffic te genereren?

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Opeens is het overal om ons heen. Pokémon Go, het op Geo-locatie gebaseerde augmented reality spel, is in een paar dagen een wereldwijde hit geworden. Sinds de lancering vorige week is de beurswaarde van Nintento met meer dan 7 miljard omhoog geschoten. Ook retailers, restaurants en hotels spelen hierop in.

In winkelstraten, parken en gebouwen duiken ze op. Je ziet jong en oud gebukt met hun blik op het schermpje van de mobiel. Ze zijn op zoek naar Pokémons.  

Weer een bewijs van de kracht van de locatie 
Immers, dit spel speelt zich af in jouw omgeving, jouw straat, jouw stad, en zelfs bij ons thuis. 

Traffic generator?
Een hotel/restaurant kan een half uur een PokéStop worden. Je koopt dan wat Lures (rond €1,-) en vergroot zo het aantal Pokemons rond en op locatie. De kans is groot dat je vestiging wordt overspoeld door gretige Pokémonjagers. Althans, dat blijkt zo te zijn in de USA de afgelopen dagen. Kortom, ik zou er wat meer over lezen. Een goed verhaal vind je op Inc.com >

Boost je local F&B
Dit fenomeen spreekt vooral zo aan omdat het perfect aansluit bij de visie van het belang van de lokale markt rond een hotelvestiging. De digitale communicatie kun je ook hier gericht voor inzetten. Met de iConneqt Geo Targeting technologie communiceer je lokaal, maar dan vanuit een centrale regie. 
De cijfers geven het aan, er wordt aanzienlijk beter gescoord. Je bouwt aan een lokale database m.b.t. je lokale F&B-aanbod en aan je nationale database voor je hotelaanbod. 

Check deze link voor meer info: http://hospitality-marketing-automation.nl/

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Airbnb
Airbnb viert tienjarig bestaan

Airbnb bestaat sinds afgelopen weekend tien jaar. In deze tien jaar heeft het platform meer dan 300 miljoen gasten ontvangen in meer dan 81.000 steden en 191 landen. De afgelopen tien jaar zijn er veel accommodaties op het platform bijgekomen en hebben wij van Hospitality Management het fenomeen do...

Advertorial
B&B's laten online nog veel kansen onbenut

Online zichtbaarheid is in deze tijd essentieel en bepaalt het succes van je B&B. Als jouw ideale gast je niet kan vinden, of je website is erg verouderd, dan gaan ze naar de concurrent. Wat zoekt jouw ideale gast? Jouw ideale gast wil in korte tijd alle noodzakelijke informatie kunnen vin...

Columns
Column: tijd voor mezelf... Of toch niet?

Yvonne Rengelink en Jos Swagemakers zijn de bevlogen eigenaren van B&B Logement No5 in Assen. Vanaf nu houden zij je maandelijks op de hoogte van de gebeurtenissen en ontwikkelingen in hun B&B, die vorig jaar bekroond werd als 'beste bed & breakfast van Nederland'. Ik denk zo...

Wet- en regelgeving KHN
KHN wil verbod op pariteitsclausule

Er lijkt een sneeuwbaleffect te zijn ontstaan op het verbod van pariteitsclausules. Na Duitsland, Frankrijk, Italië, België en Oostenrijk heeft ook Zweden toegestemd met een verbod. De pariteitsclausule houdt in dat hotels via de eigen kanalen geen lagere prijs mogen aanbieden dan op de bo...

trends Personeel Ondernemen
"Het personeelstekort zit de groei binnen de sector in de weg."

De zonnige stemming in de horeca en recreatie zet verder door. Het mooie weer van het voorjaar zorgt vooral bij strandhoreca en vakantieparken voor een extra positief sentiment. Maar dat het goed gaat, betekent ook dat het tekort aan personeel een steeds groter issue wordt voor ondernemers. De Rabob...

Drinks Wijn
Trend: rode wijn kun je prima koelen

De rode wijn heeft het bij deze tropische temperaturen zwaar; men bestelt dan eerder een glas gekoelde rosé of witte wijn. Toch kan ook rode wijn uitstekend gekoeld geserveerd worden, maar daarbij dient wel rekening te worden gehouden met een aantal factoren. Koelen van rode wijn... Daar r...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: