Zet jij Pokémon Go al in om traffic te genereren?

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Opeens is het overal om ons heen. Pokémon Go, het op Geo-locatie gebaseerde augmented reality spel, is in een paar dagen een wereldwijde hit geworden. Sinds de lancering vorige week is de beurswaarde van Nintento met meer dan 7 miljard omhoog geschoten. Ook retailers, restaurants en hotels spelen hierop in.

In winkelstraten, parken en gebouwen duiken ze op. Je ziet jong en oud gebukt met hun blik op het schermpje van de mobiel. Ze zijn op zoek naar Pokémons.  

Weer een bewijs van de kracht van de locatie 
Immers, dit spel speelt zich af in jouw omgeving, jouw straat, jouw stad, en zelfs bij ons thuis. 

Traffic generator?
Een hotel/restaurant kan een half uur een PokéStop worden. Je koopt dan wat Lures (rond €1,-) en vergroot zo het aantal Pokemons rond en op locatie. De kans is groot dat je vestiging wordt overspoeld door gretige Pokémonjagers. Althans, dat blijkt zo te zijn in de USA de afgelopen dagen. Kortom, ik zou er wat meer over lezen. Een goed verhaal vind je op Inc.com >

Boost je local F&B
Dit fenomeen spreekt vooral zo aan omdat het perfect aansluit bij de visie van het belang van de lokale markt rond een hotelvestiging. De digitale communicatie kun je ook hier gericht voor inzetten. Met de iConneqt Geo Targeting technologie communiceer je lokaal, maar dan vanuit een centrale regie. 
De cijfers geven het aan, er wordt aanzienlijk beter gescoord. Je bouwt aan een lokale database m.b.t. je lokale F&B-aanbod en aan je nationale database voor je hotelaanbod. 

Check deze link voor meer info: http://hospitality-marketing-automation.nl/

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column Hanny Arens: Laat je inspireren

De temperaturen gaan omlaag, de dagen worden korter, maar wat hebben we een heerlijke zomer gehad! Met het einde van de zomer komt er ook een einde aan de seizoensdrukte en stiekem hoop ik dat de zomer nog even aanblijft. Lekker genieten van het buitenleven zolang het kan. Ik kom zelf net terug u...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Economie Achtergronden
De beste bestemmingen om in vastgoed te investeren

Door de groei binnen de toeristische sector blijft op het gebied van korte termijn-verhuur voor huiseigenaren en investeerders een rendabele bezigheid. Er zijn namelijk nog altijd veel interessante bestemmingen die snel rendement kunnen opleveren. Welke dat precies zijn, weet HomeToGo je te vertelle...

Wet- en regelgeving Amsterdam Airbnb
Verbod op vakantieverhuur in Amsterdamse wijken

In de Amsterdamse Haarlemmerbuurt, de Kinkerbuurt en op de Wallen wordt vakantieverhuur in de toekomst verboden. Slecht nieuws voor verhuurders via Airbnb en B&B's. Deze buurten staan volgens coalitie­partijen PvdA, GroenLinks, SP en D66 te veel onder druk van toerisme, waardoor de socia...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: