Zingen onder de hoteldouche

8 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Zingen onder de douche; iedereen doet het weleens. Het is de plek waar je vaak het best klinkt en niemand je kan horen. Voor iedereen die het stiekem toch wel leuk vindt om gehoord te worden tijdens het zingen onder de douche, heeft Aloft Hotels, onderdeel van Marriott International, een oplossing bedacht. Bij geselecteerde Aloft Hotels in Europa, waaronder Aloft Brussels Schuman, zijn hotelkamerdouches eenmalig omgetoverd tot professionele studiocabines. Je kunt hier zingen onder de douche, dit professioneel opnemen, terugluisteren en delen met anderen. De douche is voorzien van waterdichte opnameapparatuur waarmee gasten in het comfort van de hotelkamer hun talent kunnen laten horen.


Filmregisseur en muziekliefhebber Jon Karthaus, één van de juryleden voor de competitie Aloft: Project Star heeft de installatie gisteravond alvast uitgeprobeerd in Aloft Brussels Schuman, zoals je ziet op de foto. 

Aloft Hotels x UMG&B

Dit alles is onderdeel van de samenwerking tussen Aloft Hotels en Universal Music Group & Brands, bekend onder de naam Project: Aloft Star. De competitie heeft als doel veelbelovende Europese artiesten een kans te geven om hun talent aan de wereld te laten zien. Gisteren vond de Belgische finale plaats in Aloft Brussels Schuman, waarbij de drie geselecteerde artiesten Whyse, Melanie Mertens Polak en Inky Midway streden om de winnaar van België te worden. Ex-deelneemster aan de Voice van Vlaanderen, Melanie Mertens Polak werd door de driekoppige jury; filmregisseur en muziekliefhebber Jon Karthaus, A&R manager van UMG&B België Stijn Debontridder en singer-songwriter Milo Meskens tot winnaar gekroond. Zij neemt het op 15 november op tegen de winnaars van de overige landen die aan Project: Aloft Star meedoen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Oekraïne. De uiteindelijke winnaar van de Europese competitie krijgt een vliegende carrièrestart bij UMG&B en onder andere de kans om een single op te nemen en uit te brengen via één van UMG’s labels.

Muziekcompetitie

"Elk jaar zien we ongelooflijk, onontdekt talent opkomen via Project: Aloft Star. Dit jaar gaan we een stap verder met een nieuwe samenwerking met Universal Music Group om opkomende muzikanten verder te helpen en te ondersteunen," aldus John Licence, Vice President van Premium en Select Brands bij Marriott International Europa. "Douches en zingen staan nauw met elkaar verbonden, dus we hebben er een leuke draai aan gegeven door deze opnamecabine’s met innovatieve technologie te lanceren om nog meer opkomend talent aan te moedigen hun zangtalent uit de douche te halen en in de schijnwerpers te zetten.”

Het wereldwijde hotelmerk organiseert gelijktijdig wedstrijden in Amerika, het Midden-Oosten, Afrika en Azië / Oceanië om de volgende grote muzieksterren in deze regio's te vinden. De winnaars krijgen allemaal de mogelijkheid om een single op te nemen met UMG en krijgen toegang tot coaching mogelijkheden met UMG-vertegenwoordigers. Meer informatie over de wereldwijde competitie is te vinden op alofthotels.com.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

OTA's Airbnb
Gemeente Amsterdam staakt onderhandelingen met Airbnb en OTA's

De onderhandelingen tussen de gemeente Amsterdam en de grote vakantieverhuursites Airbnb, Booking.com en Expedia zijn gestaakt. Dit komt omdat de platforms meer duidelijkheid willen hebben van de gemeente omtrent de gemeentelijke regelgeving voordat ze verder willen onderhandelen. 1 januari Op...

Economie
Stijging aantal hotelovernachtingen in Nederland zet door

De toename van het toerisme heeft ook in 2018 doorgezet. Naar verwachting van ABN AMRO komt het aantal logies-overnachtingen dit jaar uit op 116,4 miljoen: een stijging van ruim 4% ten opzichte van het jaar ervoor. De sterkste toename is dit jaar in Groningen (+24%), Friesland (+7%) en Noord-Holland...

Interview Longread
Interview: welke rol speelt de hotelkamer nog?

Rotterdam ontwikkelt zich tot een geweldige hotelstad. De Maasstad is meer en meer ‘in the picture’. Niet alleen bij toeristen, maar ook bij zakelijke gasten, expats en studenten. We bezochten twee hoteliers in deze stad; zij runnen hotels met een sterke focus op de gemeenschappelijke ru...

Columns Blog
Column: warme herinneringen

Ongelofelijk, het is alweer december, het jaar is weer omgevlogen! Ik kan me nog de kou en de vorst in maart herinneren, hevig verlangend naar het voorjaar wat maar niet leek te komen. En toen het lekkere weer uiteindelijk kwam werd dat de meest mooie en warme zomer die ik me ooit kan herinneren. ...

Toerisme Achtergronden
2019 is het jaar van de zakenreiziger (en van het varken)

In de Chinese astrologie is 2019 het jaar van het varken: een tijd van overvloed en geluk. Volgens zakenreisorganisatie BCD Travel wordt volgend jaar ook het jaar van de zakenreiziger. Ontwikkelingen zoals hulpvaardige robots, reizen zonder cash, gepersonaliseerde ervaringen en smart cities zullen d...

Tech Advertorial
Het runnen van een B&B kan in veel minder tijd

Bij het runnen van een B&B komt veel kijken. Je bent van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat in de weer. Maar het B&B-leven kan een stuk eenvoudiger. We spreken Bianca Veenstra van Bed and Breakfast ‘Uitgerust voor zaken’ in Heerenveen. Ze vertelt wat automatisering ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: