Zweedse man licht Nederlandse hotels op voor tienduizenden euro's

3 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Een Zweedse man, die in Libanon is geboren, heeft enkele Nederlandse hotels voor tienduizenden euro's opgelicht, zo lazen wij in Haarlems Dagblad. Hij verbleef in de hotels door gebruik te maken van valse creditcardgegevens, waarna de hotels met een niet te innen rekening achterbleven.

De Zweed reisde eerder af naar Irak om tegen IS te vechten, maar dat kwam hem bij terugkomst in Zweden duur te staan. Sympathisanten van IS bedreigden hem na terugkomst, mede omdat de Zweedse media in 2015 uitvoerig berichtten over de daden van de verdachte.

In Nederland verbleef hij onder meer in het Hilton Hotel op Schiphol, het Radisson Blu hotel op Schiphol-Rijk en Krasnapolsky in Amsterdam. Het Hilton hotel op Schiphol bleef zitten met een rekening van ruim tienduizend euro.

Massages en roomservice

De Zweed bestelde massages en roomservice en voerde dure internationale telefoongesprekken. Hij leefde als God in Frankrijk. Zijn raadsman stelt dat de verdachte een oorlogstrauma heeft en veiligheid zocht in de gedupeerde hotels. De Zweed liet zijn partner en dochtertje achter in Zweden en ging in Nederland even bij IKEA werken, maar dat liep uit op een fiasco, vanwege zijn mentale gesteldheid.

De eis? Een jaar cel en tienduizend euro schadevergoeding aan de gedupeerde hotels. De uitspraak volgt op 15 augustus.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: