Hotels plaatsen valse reviews op Booking.com

Auteur: Thijs Jacobs
OTA's 11 juli 2016
Hotels plaatsen valse reviews op Booking.com

Het blijkt voor hotels een koud kunstje om e-mailadressen van klanten te gebruiken om een valse positieve review op Booking.com te plaatsen. Medewerkers van enkele hotels in Marokko blijken e-mailadressen van gasten te gebruiken om een psitieve review te plaatsen van hun eigen hotel. En dat terwijl de gast hoogst ontevreden was. Zo ook in het geval van de Australische Tania Wittensleger, die met haar partner vier dagen in Fes zou verblijven. 

Ze boekten drie nachten in het Palais El Yazid hotel, maar kortten hun verblijf in, toen bleek dat de kamer wemelde van de bedwantsen. Het personeel 'kon er niets aan doen' en een positieve review zou helemaal niet op zijn plaats zijn.

Een paar dagen later kreeg de toeriste een bedankmailtje van Booking.com, waarin stond dat ze een positieve review van het hotel had achtergelaten. De toeriste kon zich nog herinneren dat het personeel van het hotel een foto maakte van de e-mail van de bevestiging van de reservering van Booking.com. Daarop staat het identificatienummer en referentienummer. Hiermee kon het personeel de positieve review op Booking.com achterlaten. Een vreemde gang van zaken, maar helaas voor de hotellerie wel een praktijk die vaker schijnt voor te komen. Op Facebook meldt Wittensleger dat ze het walgelijk vindt dat zoiets kan gebeuren.

Overig nieuws